Svatební plánovač (47): 10 věcí, které nedají nevěstám spát, a jak je vyřešit

  • 18. led 2017
  • Zuzana Maliníková
  • isifa / Shutterstock

Během svatebních příprav téměř každá nevěsta narazí na 10 základních problémů, které ji stresují a nedají jí spát. Které to jsou a jak je vyřešit, se dozvíte v tomto článku.

Problém 1: Vybrala jsem všechno správně?

Na začátku plánování se rozhodněte, v jakém stylu a barvách chcete mít svatbu a pak se této představy držte při všech rozhodnutích. Při důležitých věcech, jako jsou svatební šaty či fotograf, vybírejte raději z několika možností a déle, abyste se rozhodla správně.

Když už se pro něco rozhodnete, vypusťte to z hlavy a posuňte se na další úkol. Pokud byste měla během celého plánování držet v hlavě nevyřešené věci a zvažovat, zda jste se rozhodla správně ohledně těch vyřešených, určitě byste se z toho zbláznila.

Problém 2: Počasí

Počasí je jednou z věcí, které vám nikdo nemůže zaručit. Pokud si na svatbě představujete konkrétní počasí (slunečný den nebo romantické sněžení), dříve než vyberete datum svatby, podívejte si statistiky počasí v jednotlivých měsících za poslední roky, a vycházejte z toho.

Pokud plánujte svatbu venku, připravte si plán B, kdyby vám počasí nevyšlo. Je to například možnost přesunu do vnitřních prostor nebo možnost postavit nějaké kryté prostory venku.

Problém 3: Je všechno zarezervované a vyřízené? Nezapomínám na něco?

Abyste měla jistotu, že je vše zajištěno a na nic nezapomínáte, sestavte si na začátku opravdu podrobný seznam úkolů a termínu, do kdy mají být splněny a kdo je bude mít na starosti. Vždy, když něco vyřídíte, škrtněte to ze seznamu.

Kromě toho vše raději několikrát prověřte, abyste měla jistotu, že každý dodavatel s vaší svatbou počítá a ví, kdy a kam má přijít. Jednu kontrolu proveďte tak měsíc před svatbou a pak pro jistotu ještě jednu několik dní před svatbou.

Problém 4: Stihnu všechno zajistit včas?

Abyste měla jistotu, že do svatby stihnete zajistit vše potřebné, začněte s přípravami v dostatečném předstihu (9–12 měsíců).

Pokud máte pocit, že je toho opravdu hodně, rozdělte úkoly mezi své blízké, zejména maminky vám s přípravami určitě rádi pomohou. A hlavně si nezapomeňte založit plánovací kalendář, ve kterém budete mít poznamenány všechny úkoly.

Problém 5: Rozpočet

Pokud se obáváte, že vás svatba bude stát víc, než si můžete dovolit, sestavte si hned na začátku podrobný rozpočet. Rozepište si jednotlivé položky, které bude třeba zajistit, a přiřaďte k nim maximální částky, které za ně můžete utratit. Pak se tohoto rozpočtu držte při výběru každé z položek. Vždy, když něco zajistíte, zapište si do tabulky reálnou cenu.

Pokud někde svatební rozpočet překročíte, myslete na to, že budete muset na něčem jiném ušetřit, aby se celková cena nenavyšovala. Pokud naopak někde ušetříte, můžete tyto peníze utratit na něco jiného.

Problém 6: Seznam hostů

Pokud vás neomezuje kapacita prostor, ani rozpočet, se seznamem hostů byste neměla mít problém. Pokud však musíte někde dělat kompromisy, nejlepší je začít tím, že si sepíšete seznam lidí, které pozvete na 100 % (může to být nejbližší rodina, nejlepší kamarádi, lidé, kteří vám půjdou za svědky, družička či družba), pak si oba sepište vlastní seznam lidí, které byste rádi pozvali (s partnery či bez) a nakonec si své seznamy projděte spolu a dejte je dohromady.

Zvěte jen lidí, které na svatbě opravdu chcete, a ústupky dělejte pouze, pokud je to opravdu nezbytné.

Problém 7: Zasedací pořádek

Dříve, než začnete rozsazovat lidí ke stolům, vypište si ze seznamu hostů skupiny lidí, kteří se znají. V případě, že někteří lidé patří do více skupin, zvažte, ve které z nich znají více lidí, případně, koho můžete přesunout do jiné skupiny, pokud již máte celý stůl obsazený.

Abyste se z nekonečného upravování zasedacího pořádku nezbláznila, vytvořte si malý plánek svého svatebního sálu. Z tvrdého papíru vystřihněte kroužky, čtverečky či obdélníky, které budou představovat stoly, a rozložte je tak, jak plánujete mít rozložené stoly v sále. Pak na drobné lepivé papírky vypište jména hostů (můžete je barevně rozdělit na hosty nevěsty a ženicha, muže a ženy, či rodinu a kamarády) a ty pak přilepte k jednotlivým stolům. Když budete chtít někoho přesunout, jednoduše ho odlepíte a dáte k jinému stolu. 🙂 Hlavně si z toho nedělejte těžkou hlavu, lidé se i tak budou během večera přesouvat po sále a vytvoří si skupinky tak, jak jim to bude vyhovovat.

Problém 8: Přípravy v den svatby

Aby vám přípravy v den svatby nepřerostly přes hlavu, připravte se na ně už předem. Nejpozději večer před svatbou si nachystejte na jednu hromadu všechny věci, které budete na druhý den potřebovat během příprav a na druhou hromadu věci, které chcete s sebou vzít na svatbu.

Kromě toho si připravte podrobný časový harmonogram dne, do kterého započítáte i čas na toaletu, jídlo, kávu, sprchu, čas s rodinou a podobně.

Problém 9: Půjde všechno podle plánu?

Od začátku plánování mějte stále s sebou svůj seznam úkolů a časový harmonogram. Každou roli poctivě odškrtněte, až bude hotová, a všechny detaily si s dodavateli přejděte raději několikrát. Připravte se však také na to, že se může vyskytnout něco neočekávaného, ​​co neovlivníte.

Zapamatujte si, že nejdůležitější na svatbě je to, že si berete člověka, kterého milujete, a jdete to oslavit se svými blízkými. Pokud i něco nevyjde tak, jak jste chtěla, stále to bude nádherný a výjimečný den. Pokud budete mít na paměti, drobné odchylky od plánu vás určitě nerozhodí.

Problém 10: Budou se hosté bavit?

Aby se vaši hosté během večera stále bavili, dejte si záležet při plánování programu svatby. Dobré je prostřídat taneční kola s programem, aby si mohli hosté odpočinout, ale nedávat příliš dlouhé pauzy, aby se vám nerozutekli po prostoru, nebo příliš neopili. Dejte si také pozor, aby nebyla svatba „přecpaná“ programem (3–4 programové vložky plně postačují) a hosté měli čas si popovídat a zatančit si.

Dobré také je vytisknout program na kartičky, které necháte na stolech, aby hosté věděli, kdy se co děje a nezmeškali nic důležitého. Program můžete mírně přizpůsobovat i během večera, podle toho, jak se budou lidé bavit. Pokud uvidíte, že se dobře baví na parketu, prodlužte taneční kolo o další písničky a podobně.


Autor článku: Zuzana Maliníková (Svadby podľa Ely)


Komentáře

    Přidej příspěvek

    Nejčtenější články
    Víte, jak se nazývají všechna výročí svatby?
    Víte, jak se nazývají všechna výročí svatby?
    Svatba a koronavirus: Jaké jsou aktuální podmínky pro pořádání svatby?
    Svatba a koronavirus: Jaké jsou aktuální podmínky pro pořádání svatby?
    Kvíz novomanželů – jak probíhá a jaké otázky zaručeně rozproudí zábavu?
    Kvíz novomanželů – jak probíhá a jaké otázky zaručeně rozproudí zábavu?
    Přinášíme vám seznam těch nejoblíbenějších a nejkrásnějších svatebních písní!
    Přinášíme vám seznam těch nejoblíbenějších a nejkrásnějších svatebních písní!
    60 inspirativních tipů na ceny do svatební tomboly
    60 inspirativních tipů na ceny do svatební tomboly
    Kdo má pronést svatební proslov a jak se na něj připravit?
    Kdo má pronést svatební proslov a jak se na něj připravit?