Kategórie

50 otázek, na které byste se měla zeptat svatebního DJ nebo kapely

Hudba představuje základní kámen zábavy na svatbě. Pokud je špatná, hosté se po čase začnou nudit a nezachrání to ani množství alkoholu. Jak tedy vybrat tu správnou kapelu nebo DJ?

Přinášíme vám 50 otázek, které byste před jejich objednáním měli určitě položit. Pomůže vám to nejen v rozhodování o tom, který profesionál bude pro vaši svatbu ten pravý, ale zároveň vám poskytne množství informací o tom, co všechno si v této oblasti musíte připravit, rozhodnout a v neposlední řadě, kolik taková služba nakonec cenově vyjde.

Základní otázky

Dříve než se dopracujeme k hudebnímu stylu a službám zahrnutým v ceně, je třeba zjistit úplně nejzákladnější informace, na jejichž základě se rozhodnete, zda má smysl pokládat i ty další.

1. Máte volný termín naší svatby?
2. Jak dlouho se zabýváte hudební produkcí?
3. Na kolika svatbách jste už hráli?
4. V případě kapely nebo spolupráce se svatebním koordinátorem: Jak dlouho spolupracujete?
5. Jak často hrajete v sezoně?
6. Jste zvyklí pracovat i na více událostech v jeden den?

7. Budete osobně hrát na naší svatbě (v případě kapely, kteří členové to budou)?
8. Hráli jste už i na v našem místě konání?
9. Čím se odlišujete od konkurence?
10. Popsali byste nám váš styl?
11. Jaké další služby nabízíte?
12. Máte nějaké reference ze svateb za poslední období?

Hudba

Jelikož jste oslovili danou kapelu nebo DJ, očekáváme, že je alespoň trošku znáte, případně jste si na internetu našli dobré recenze. Určitě je na místě zjistit více o hudbě a stylu, které nabízejí. Určitě se zeptejte na následující otázky:

13. Máte nějaké video nebo hudební záznam z předchozí svatby, kde jste hráli?
14. Uměli byste nám pomoci s výběrem hudby na jednotlivé části svatebního dne?
15. Jaký rozsáhlý máte repertoár? Které žánry umíte pokrýt?
16. Máte k dispozici nějaký základní seznam písní, které hrajete na svatbách?
17. Aktualizujete pravidelně svůj repertoár?
18. V případě, že z nějakého důvodu nebudete moci na poslední chvíli zastřešit náš svatební den, máte k dispozici náhradní řešení?
19. Potřebujete během hraní přestávky? Pokud ano, v jakých intervalech a na jakou dobu?
20. Jak zajišťujete hudební složku během vašich přestávek?

21. Kolik členů kapely bude v náš den k dispozici? (V případě DJ je otázka, zda přijde sám.)
22. Děláte i moderátora, případně moderátora svatby?
23. Jak byste se v této role charakterizovali?
24. Jakým způsobem motivujete lidi k tanci, pokud se nikdo nevydá na taneční parket?
25. Hrajete i na přání hostů?
26. Je možné předložit vám seznam zakázaných písní, které na svatbě nebudete hrát?
27. Jaká je cena dané služby?
28. Zahrnuje uvedená cena i dopravu na a z místa konání? Existuje položka, která do ceny není zahrnuta?
29. Jaké jsou poplatky za případné přesčasy nebo služby navíc?
30. Co všechno je v dané ceně zahrnuto a co by se v případě dané situace muselo účtovat nad rámec?

31. Uzavřete se mnou smlouvu? Pokud ano, kdy?
32. Jaká je výše zálohy a její podmínky?
33. Jaká jsou pravidla v případě stornování objednávky služeb?
34. Jak moc dopředu je zapotřebí rezervovat si termín?
35. Co všechno budete od nás potřebovat před svatebním dnem?
36. Jste pojištěn / pojištění?
37. Můžete nám ve svatební den poskytnout i mikrofony k svatebnímu proslovu, případně obřadu?
38. Vyžaduje vaše zařízení speciální připojení nebo zásuvky?
39. Máte k dispozici také záložní zařízení?
40. Jaký prostor je třeba vám vyčlenit na aparaturu?

41. Jaké vybavení s sebou nosíte?
42. Kolik času potřebujete na přípravu na místě konání?
43. Kdy přicházíte na místo konání a jak dlouho trvá kompletní sbalení aparatury a vybavení?
44. Setkáme se ještě před svatbou?
45. Jaké všechny písně si máme předem vybrat?
46. ​​Jaký bývá váš pracovní oděv na svatbách?
47. Budete na svatbě vyžadovat i komplet menu? (V případě 10-členné kapely jde o značnou položku v rozpočtu)
48. Jaká jsou vše pravidla týkající se alkoholu a kouření během výkonu práce?
49. Je něco, na co jsme se zapomněli zeptat, a je třeba to doplnit?
50. Máte i vy nějaké dotazy na nás?

Po položení všech těchto otázek budete skutečně připraveni vybrat si správné kapelu nebo DJ na vaši svatbu. Čím více informací od nich získáte, tím lépe se vám bude rozhodovat, a zároveň vás nepřekvapí, když si najednou váš DJ řekne další částku za to, že hrál o pár minut déle, případně když vám v sále naúčtují další dvě hodiny pronájmu, protože si kapela velmi dlouho balila svoji aparaturu. Držíme vám při vašem výběru palce.