8 nejčastějších chyb českých nevěst

  • 2. srp 2023
  • Profesionální DJ na svatbu - Ondra Seidl
  • DJ na svatbu Ondra Seidl, iStock

V několika bodech se pokusím upozornit nevěsty na nejčastější chyby, které já osobně jako svatební DJ považuji za velmi důležité a stále poměrně časté.

Foto: archív DJ na svatbu – Ondra Seidl

1.  Nepřítomní novomanželé

Téměř na každé svatbě nastane okamžik, kdy novomanželé opustí svatbu a přesunou se na focení. Většina hostů se jako mávnutím proutku „zasekne“ a zábava přestane proudit. Atmosféra je napjatá, „nikdo nic neví“, hosté se diví a samozřejmě pro DJe tak nastává čas, kdy by měl nějak zabavit hosty i bez nevěsty a ženicha. Doporučuji, aby byl svatební DJ informován, kam novomanželé odjíždí a na jak dlouho a osvědčilo se mě také informovat všechny hosty. Pokud je to možné, zkraťte tento čas na minimum. Jako takové maximum bych považoval 1 hodinu.

Důrazně bych chtěl varovat před únosem nevěsty. Vím, že v některých lokalitách ČR se tento zvyk dělává, ale většina krajů již od toho upustila a za mě je to dobře. Ideální svatba je ta, kde je ženich s nevěstou po celou dobu přítomen.

Foto: archív DJ na svatbu – Ondra Seidl

2. Dodržováni nočního klidu

Pokud máte i jenom minimální šanci na svatbu v místě, kde není nutné hlídat noční klid, využijte ji. Během svatební sezóny zažívám cca 40-50 svateb a je to opravdu velký a častý problém. Každý měsíc se setkávám s tím, že mi novomanželé řeknou „to je v pohodě, nám tichá hudba nevadí a majitel říkal, že stačí ve 22h trochu ztlumit muziku“. Prozradím Vám jednu věc. Někteří majitelé svatebních míst lžou a aby nepřišli o klienta, neřeknou Vám dopředu, že za plotem žije soused, který pokaždé ve 22h volá na policii.

Aby hosté tančili, musí hudba dosahovat určité hlasitosti. Když chcete doma tančit před TV, také si ji pustíte nahlas. Stejně to platí na svatbě. Tichá hudba = posezení, hlasitá hudba = tanec a mejdan. Nejsem ten typ DJe, který musí nutně hlasitostí muziky přerovnat skleničky na baru, ale jistou hlasitost je potřeba zachovat, má-li jít o party.

3.  Svatba venku

Spousta nevěst chce mít svatbu snů, pod širým nebem, noc plnou hvězd, tanec s prskavkami… To vše je krásná představa, ale nezapomínejte prosím, že žijeme v České republice, kde se počasí může změnit během několika hodin, možná i minut. Pokud chystáte svatbu venku, vždy mějte na paměti, že je třeba mít připravenou záložní variantu pro případ deště nebo chladu. Že pokud chcete DJe venku, je nutností mít aparaturu pod nějakou střechou, nebo alespoň deštníkem. Až spadne „pár kapek“ do mixpultu a z repráků zazní ticho, protože většina vybavení pro DJs není voděodolná, tak už bude pozdě shánět přístřešek.

To samé platí i pro slunce. Technika není stavěná na přímé slunce, kde se může teplota vyšplhat na 50°C. Hrozí tak přehřátí systémů a fatální selhání aparatury. Pokud jsou předpovědi s nočními teplotami pod 15°C, je na místě pořádat hostinu uvnitř. Možná Vám přijde 15 stupňů dostatečných, ale při takové teplotě nastane situace, kdy zejména ženy vyhledají teplejší místo a pokud je muzika venku, z tance nebude nic.

svatba venku

4.  Nervy ze špatného počasí

Spousta nevěst se na Facebooku „hroutí“ a jsou smutné z toho, že mají svatbu venku a bude takové počasí. Nicméně není třeba se z toho nervovat. Chlad a déšť naopak může lidi zahnat do restaurace, kde pak všichni tráví celý svatební den a noc. Všichni se baví, jedí, popíjí, tančí a přiznejme si, že i svatební fotky v dešti jsou krásné.

Naopak při slunečném počasí, kdy teploty atakují třicítku jsou všichni zpocení, vyhledávají stín po všech koutech areálu, pijí z větší části jen nealko a dort se roztéká kdesi na stole. V takovém počasí se obvykle začíná více tančit až kolem 22 hodiny. Kdežto při průměrných teplotách už třeba v 17 hodin.

svatební focení v dešti

5.  Stěhování aparatury

Z vlastní zkušenosti mohu říct, že se budu raději 3x stěhovat, než být celý den sám v restauraci a čekat, zda někdo přijde „hodit bokem“. Stejně tak to platí pro oddělený taneční sál. Není to dobrá varianta. Jakmile je svatební DJ někde bokem, tančí se o 50% méně, než když je vše v jednom místě. Dnes je poměrně běžné, že zapojím jednu aparaturu v místě obřadu, pak nastane přesun třeba do zahrady, kde trávíme čas do 22 hodin a pak se přesuneme na večerní party do restaurace.

DJ mixuje hudbu

6.  Hasičárna vs. zámek

Je lepší udělat si „skvělej mejdan v hasičárně“, nebo ve vesnickém kulturáku s velkým výběrem jídla a pití, než luxusní svatbu na zámku, kde si všichni budou muset veškerý alkohol koupit. Pokud jste si na svatbu nepřipravili šest nul a nebo prostě jen nechcete rozhazovat, vyberte si nějaké levnější místo. I stoletá stodola může být krásná.

Já i mí kolegové máme zkušenost, že se hosté více baví v obyčejnějších prostorách. Možná to je i druhem lidí, ale tak to prostě je. Čím honosnější místo, tím se méně pije, tančí. Pamatujte si, že náš národ potřebuje k tanci dobrou náladu, tmu a alkohol. Pokud hosté moc netančí, udělejte v sále intimno (zhasněte světla, třeba i led řetězy u stropu a objednejte všem „rundu“.. uvidíte, že se situace zlepší).

7. Fotokoutek

Nevěsty, které chcete mít na své svatbě fotokoutek a jste rozhodlé pro Instax, půjčte si to zařízení ještě před svatbou a vyzkoušejte si s tím fotit za stejných světelných podmínek… Udělejte si doma improvizovaný fotokoutek a zkuste se vyfotit s přáteli.

Zcela upřímně – vždyť je to hrozný. Fotky jsou malé, tmavé, cedulky s nápisy nejdou vůbec přečíst. Nerozumím tomu, že si to někdo dobrovolně na svou svatbu vezme. Pokud využijete Instax s temi největšími fotkami, tak je to o kousek lepší, ale stále jsme cca na polovině fotky 10×15, kde je už vše krásně vidět.

dvojice ve fotokoutku

8.  Jídlo pro hosty i dodavatele

Jedna prosba za všechny dodavatele. My, dodavatelé, kteří jsme s Vámi třeba celý den, musíme také jíst. Nemusíme nutně sedět u svatební tabule, naopak si rádi sedneme někam do kouta, abychom mohli v případě potřeby odběhnout od nedojedeného jídla pustit písničku, podat mikrofon k proslovu, nebo vyfotit společnou polévku. Nemusíme mít svíčkovou, nepohrdneme i obyčejnějším pokrmem. Jen prostě jíst musíme.

Často totiž přijedeme na obřad ve 13h a všichni se tak domnívají, že jsme již po obědě… Ale my musíme vyjet třeba již v 9 hodin, abychom Vám pomohli zařídit svatbu snů. Pokud chcete ušetřit na těch několika porcích, ani to pro nás nebude problém, ale dejte nám prosím předem vědět, že si máme přivést velkou svačinu a krabičky, nebo že nás v době oběda nebudete hodinu potřebovat a my odjedeme na oběd třeba do jiné restaurace.

catering jídlo na svatbě

Stejný problém občas nastává s hosty. Pokud je obřad ve 13-14 hodin, připravte i pro ně pohoštění. Spousta hostů totiž odjíždí brzo před polednem a přijedou a pak jsou hladoví. Někdy by třeba oběd stihli, ale jen si řeknou, že přeci se nebudou cpát, když jedou na svatbu. Alespoň chlebíčky nebo kanapky/jednohubky a nápoje už při příjezdu jsou určitě na místě. V den svatby Vám to nikdo neřekne, možná ani potom, ale vězte, že si to tom potichu povídají…

V neposlední řadě je třeba myslet také na pitný režim, zejména v létě, od samotného příjezdu hostů k obřadu. Pokud je například obřad někde v přírodě, doporučuji alespoň nakoupit několik kartonů s vodou a ty mít připravené pro hosty.

Autor článku: Profesionální svatební DJ – Ondra Seidl

Zdroj foto: iStock, archiv svatební DJ Ondra Seidl

Komentáře

    Přidej příspěvek

    Nejčtenější články
    Víte, jak se nazývají všechna výročí svatby?
    Víte, jak se nazývají všechna výročí svatby?
    Svatba a koronavirus: Jaké jsou aktuální podmínky pro pořádání svatby?
    Svatba a koronavirus: Jaké jsou aktuální podmínky pro pořádání svatby?
    Kvíz novomanželů – jak probíhá a jaké otázky zaručeně rozproudí zábavu?
    Kvíz novomanželů – jak probíhá a jaké otázky zaručeně rozproudí zábavu?
    Přinášíme vám seznam těch nejoblíbenějších a nejkrásnějších svatebních písní!
    Přinášíme vám seznam těch nejoblíbenějších a nejkrásnějších svatebních písní!
    60 inspirativních tipů na ceny do svatební tomboly
    60 inspirativních tipů na ceny do svatební tomboly
    Kdo má pronést svatební proslov a jak se na něj připravit?
    Kdo má pronést svatební proslov a jak se na něj připravit?