Organizace středně velké svatby (40-50 lidí) - svatba jen odpoledne?

Zdravím 🙂 Máme doma dilema. S přítelem jsme spolu už více jak 10 let, doma máme dvě malé děti, před časem přišla zadost o ruku. Vždycky jsme o svatbě mluvili a věděli jsme, že bude pro nás dost oříšek, jak takovou svatbu pojmout, protože jsme se shodli na tom, že to nejcennější, co nám náš vztah mohl dat, už máme, a to naše děti. A ze svatba je spis formální záležitost. Na druhou stranu ji asi úplně nechceme odbyt někde jen se svědky na úřadě. Chceme si ten den užit s lidmi, které máme rádi, napočítali jsme cca 40-50 hostů, které opravdu chceme na svatbě mít. No ale nevíme, jak to pojmout. Nechceme chystat nic "velkeho" ani drahého, upřímně. To se pak raději sebereme a uděláme si nějakou pěknou dovolenou třeba 😊. Máme oblíbenou hospodu, kam už léta společně moc rádi chodíme, je to takové "naše" místo a víme, že bychom moc rádi udělali svatbu tam, mnohem radši, než někde na nejakem random vybraném místě, i když třeba pěkném. Ale tohle je místo, které mame rádi 🙂. Nedávno jsme se byli majitele poptat, říkal, ze se tam muze udělat i obřad (což nas moc potěšilo, protože jsme se báli, ze obřad tam nepůjde a nechtěli jsme nějaký složitý přejizdeni z místa na místo). Venku je to cca pro 50 lidi a vevnitř taky. Naše představa je tedy taková, ze by se udělal v odpoledních hodinách, třeba v 1 ve 2? obřad a následně nejspíš servirovane svatební menu... jenže co pak? 😄 Nemáme v plánu velkou party do pozdních hodin, už jen kvůli tomu, ze hosté budou z velké části rodina (rodiče, prarodiče, tety apod.), ale zas to přeci nemůžeme po obědě utnout..:? Proste nějak nevím, zas se bojím, aby to nebyla nuda a totální fiasko. Měl tu někdo svatbu třeba jen takhle v odpoledních/podvecernich hodinách? Jak to udělat pak s jídlem? Zajistit pak po obědě jen nějaký menší raut, pozvat napr. DJ a nechat zábavu nějak prirozene plynout? Nebo proste všechny seznámit s tím, ze bude obřad, hostina a pak víceméně "konec"? Stejně se budeme bavit a tak, ale proste bez nějaké řízené zábavy, her, soutěži atd... nevím, na moc svatbach jsme nebyli, ale téměř všechny byly "nadupany" program, tance novomanželů, s rodici, posíláni balonků a nevím co všechno... to my vůbec nějak nechceme a nepotřebujeme. Chceme se vzít, užit si hezky den s lidmi, co máme rádi, dat si dobré jídlo, pobavit se 🙂 Doufám, ze jsem vystihla, co se mi honí hlavou a budu rada za sdílení zkušenosti nebo nápadů 🙂) Pěkný sváteční podvečer!
Odpovědět
@pepiko5 mluvíš mi z duše. My letos chystáme něco podobného: máme děti, chceme menší svatbu, u nás to bude 35 - 40 lidí, bude naší oblíbené restauraci a obřad bude také tam. A řešíme i časový harmonogram, zatím se přikláníme k obřadu v odpoledních hodinách. Měli jsme tam v podobném duchu před několika lety oslavu partnerových kulatin a bylo to moc fajn. I já budu ráda za rady a zkušenosti z tohoto typu svateb 🙂
Odpovědět
Profilova fotka
Svatba bez programu je zkáza. Bud teda říct tady je konec a vyřešeno a nebo udělat program, jinak ty lidi tam budou dost otrávení - na svatbě bez programu jsem byla a sedeli jsme tam jak pecky u stolu jak kdybychom došly na slucak.
Odpovědět
Hlavně se nenuťte do něčeho co Vám nevyhovuje, je to Vaše svatba. Ale na druhou stranu, alespoň něco malého do "programu" by to chtělo - budete rozbíjet talíř, krájet dort, budeš házet kyticí, focení a co tanec novomanželů? - to by se dalo vhodně zařadit, ať se jen nesedí. Píšeš, že u Vás to bude rodina, to znamená, že se znají a určitě si budou chtít popovídat, jak mezi sebou, tak s Vámi. Budou různě korzovat a tvořit debatní kroužky - takže volná zábava by šla + to něco malého k tomu 😉. Počítej, že obřad je +- půl hodina, pak gratulace, focení, přípitek, oběd taky nějaký čas zabere, pak třeba krájení dortu, proslovy .... nebo obráceně – to už je program minimálně na 3 hodiny… A jestli to opravdu nechcete utnout třeba v těch 17hodin hodin, objednala bych ještě nějaké občerstvení/večeři, klidně formou rautu, ať je co zobat k pití a určitě hudbu - pro menší může být dětské disko, klidně soutěž v tanci, dospělí se přidají a je to fajn 😉 Můžete zařadit tanec novomanželů + s dětmi - tedy pokud to není úplně proti mysli. Ale hudba a možnost si zatančit je myslím vždy vítané a ke svatbě patří. Taky jsme to tak měli, volnou zábavu, do toho zařazené házení kytice, krájení dortu, tanec a tak. Hrála hudba, tančilo se, bylo hodně jídla a pití a bylo to moc fajn.
Odpovědět
@tamaraad Jo, na ten odpolední obřad jsem koukala po tom, co jsem tu napsala a přijde mi to moc fajn 🙂 akorát se bojím, jak to udělat s obřadem, často lidi píšou, ze některé matriky obřady v odpo hodinách nedělají a případně i s pronájmem hospody, jestli nám to někdo pronájme jen takhle na odpo + večer. Říkala jsem si udělat obřad třeba v 16-17, udělat sváteční večeři a je to 😄
Odpovědět
@te_ssiinka_nelova no to se prave taky bojím, ze to bude trapas 🙈😀
Odpovědět
@lekulina jasne, tyhle "tradiční" nejspíš budou - talíř, krmeni polévkou, kytice a asi i ten tanec, ale to je tak maximum 😀 Dětský disco fajn nápad, děti bude dost, díky!
Odpovědět
pokud delate v podobnem poctu jine akce (oslavy, narozeniny...), tak urcite vite, co na tech akcich tu "vasi partu" bavi... jestli hry, alkohol, detske hriste, tanec, sedet a kecat... a od toho bych se odrazila... Pokud vetsina (v cele s novomanzeli) rada tanci, tak tanec... pokud nikdo nema rad hry, tak je tam nedavejte... hlavne si to udelejte, abyste byli spokojeni vy dva a ze to je to, jak to chcete 🙂 Jo, a pokud bude hafo deti a pravdepodobne skoncite driv nez rano, tak bych o tom hosty informovala predem (neco jako vzhledem k velkemu poctu deti na svatbe se misto vecerni/nocni party tesim na tu odpoledni). Urcite to bude super 🙂
Odpovědět
@qlarinka přesně jak píšeš. My máme zkušenosti z rodinných oslav, takže ty hry a řízená zábava, které se nelíbí ani nám dvěma, vynecháme. A budeme mít hodně dětí, takže jsme pořád na vážkách, jak to časově udělat. Náš nejmladší totiž po obědě ještě spí 🙂. @pepiko5 samozřejmě záleží na matrice a kolik mají v ten den svateb. My jsme z malé vesnice, kde se koná jen pár svateb ročně, všichni se zde známe a nepředpokládám, že by nám s časem obřadu dělali nějaké komplikace. Ale chápu, že ve větších městech a v populárních svatebních termínech to může být jinak. Pokud má matrikářka svatby po hodině na jednom místě třeba od 10 do 14 hod, tak chápu, že nebude ochotna jet třeba na vámi vybranou 13. hodinu někam jinam.
Odpovědět
Měli jsme to podobně. Obřad ve 14:00 a pak rovnou party s rautem, servírované jídlo jsme neměli. Od začátku byl DJ, program jako takový nebyl, jen se rozkrojil dort a byl první tanec (jen krátký, manžel měl zlomený palec u nohy). Svědkyně sice měla připraven novomanželský kvíz a asi ještě něco, ale žádný program jako takový nebyl potřeba. A rozhodně to nebyla zkáza, jak tu padlo. Asi máme lidi, kteří se dokáží bavit i bez programu a tvrdého alkoholu (ten jsme taky neplatili a nebyla jsem teda ani na žádné svatbě, kde by byl placený, nevidím k tomu důvod). Na místě jsme byli do 21:00 a kdo chtěl, přesunul se s námi na afterparty do nedaleké vinotéky (my šli spát jako poslední v 5 ráno). Teď nám všichni říkají, že to byla nejlepší svatba, že je nikdo do ničeho nenutil (neměli jsme ani povinné skupinové fotky - kdo chtěl, tak se s námi vyfotil), nebyl žádný nucený zasedací pořádek, oběd, program atd. A přesně takhle jsme to chtěli, ani jeden nemáme rádi přísně organizovanou zábavu a striktní pravidla... A bylo nás 48, za mě naprosto ideální počet.
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?