Svatební hostina na holé louce, co byste doporučili?

Zdravím, chtěla bych založit tuto diskuzi pro ty, kteří zažili nebo plánují hostinu v přírodě bez jakéhokoli vybavení nebo vymožeností, které mohou nabídnout restaurace. Co byste doporučili pro ostatní, co víte, že byste nyní udělali jinak? My neplánujeme hostinu úplně na holé louce, budeme mít k dispozici přípojku na elektriku a Toi Toi. Přesto mě napadají stále nové a nové věci, které je potřeba zorganizovat. Přístřešek, hudba, jídlo, ukládání jídla (zvláště v letních měsících), nádobí, osvětlení atd.. Jak jste tyto věci řešili vy?
Odpovědět
Profilova fotka
@dvestepadesat Dobrý den, letos jsme měla další svatbu na louce. Tentokrát pro 120 hostů. Pokud budete potřebovat poradit, kdykoliv zavolejte nebo napište, předám Vám své zkušenosti. Hezké přípravy! Michaela Pokorná Svatba-stylově
Odpovědět
Ahoj taky planujeme svatbu na zelene louce... hlavne dobre promyslet altan pro vsechny hosty my jich budeme mit 80. A kdyz zacne prset nevim nevim kde je ukryjem :-D
Odpovědět
Ahoj, určitě bych velmi dobře promyslela variantu, když by pršelo. Aby se všichni hosté měli kam schovat a kam posadit v případě nepříznivého počasí a aby jim také nebyla zima. My jsme to neměli na holé louce, byli jsme na statku, ale plánovali jsme být převážně venku. Nakonec, ač nepršelo, bylo nějakých 16-17 stupnů, večer ani nevím, ale byla zima. Plánovaný odpolední piknik pro přátele jsme museli přesunout dovnitř a nedokážu si představit, že bychom neměli krytý prostor. Nevím no, jako zní to super, ale bez pořádného zázemí si to moc nedokážu představit. Co plánujete za jídlo? Bude se dělat na místě, kam ho uložíte? Jak budete mít nádobí? Jak budete chladit nápoje, sladkosti, také pokud budete mít nějaké studené mísy. Jak je to s přípojkou na elektriku, jsem laik, ale abyste ji nepřetížili. Opravdu bych se bála, že si tímto přiděláte zbytečné starosti
Odpovědět
@love_and_cupcake Plánujeme maximálně 25 hostů na hostinu, takže v případě nepřízně počasí bychom se pokusili zajistit přesun do vhodnějšího prostřední. Detailněji to budeme muset ještě promyslet. Co se týče jídla: Na hlavní jídlo chceme objednat catering. Pravděpodobně by šlo u nějaké grilované maso, které lze připravit na místě. Obřad bude až v odpoledních hodinách, takže po obědě už jen nějaký obložený talíř, eventuálně nakládaný hermelín nebo něco podobného. Přípojka na elektriku je k dispozici, takže bychom zajistili lednici, kde by bylo možné potraviny uskladnit. Dále bychom přípojku potřebovali akorát na sud s pivem a hudbu. Osvětlení zajistí svíčky a lampiony.To by snad neměla být příliš velká zátěž. Nádobí bude plastové, po použití se vyhodí. Chlazení nápojů bych si představovala viz fotka :-) Věřím, že velká slavnostní hostina by byla náročná zorganizovat tímto způsobem. Doufám ale, že menší party by se mohla podařit bez větších problémů.
Odpovědět
Profilova fotka
My tedy nebudeme mít přímo na holé louce - plánujeme oběd i raut pro cca 50 lidí na zahradě u rodinné chalupy. Chalupa je velká, ale není tam žádná centrální místnost, kam bychom se vešli, takže všechno plánujeme ven. Z obavy o počasí jsme si objednali stan i s pivními sety a osvětlením, je to až pro 60 lidí, včetně dopravy a montáže nás to vyjde na 6 tis. Další stany (už půjčené od rodiny a známých) budou pro kapelu a na rauty a pití... Pokud budete mít catering, tak spousta starostí odpadne, protože půjčují i nádobí apod. Určitě myslete i na vodu - v kanystrech. To chlazení na fotce vypadá dobře, ale kde vezmete tolik ledu popř. ledové vody? Asi bych spíš zvažovala dvě ledničky - jedna na jídlo, druhá na pití. Na toi toi doporučuju pořídit vlhčené ubrousky, protože tekoucí voda asi nebude že? - Budeme to mít podobné, venku na chalupě je suchý záchod, takže se bude chodit tam, vevnitř je klasický, ale je to přes celou chalupu a navíc by brzy došla voda ze studně... Ale neboj, myslím, že to s 25 lidmi v pohodě zvládnete - my tam budeme i přespávat - část rodiny v chalupě a převážně mladší osazenstvo včetně nevěsty s ženichem ve stanu :D
Odpovědět
@marketa_sob Vlhčené ubrousky jsou dobrá připomínka, to mě třeba vůbec nenapadlo. Tekoucí voda nebude. :-) Jinak led jsme plánovali, že si zmrazíme doma. Spíš jsem měla obavy z toho, jak dlouho tohle chlazení vydrží účinné. Ještě k tomu v červenci.
Odpovědět
@marketa_sob Ahoj, jsem ráda, že jsem narazila i na nějaké nezámecké nevěsty, chystáme to podobně jako vy na vlastní chatě, včetně ubytování ve stanech. Budete si jídlo připravovat sami nebo na to někoho máte? :-)
Odpovědět
Profilova fotka
@peti1707 jee, tak to je fajn :-) s jídlem to ještě promýšlíme. Raut si určitě nachystáme sami (objednáme čuníka, takže ostatních jídel bude tak pomálu), ale nevíme co s obědem - máme vymyšleno jako předkrm paštiku s pečivem (nejspíš koupíme nějakou dobrou už hotovou, polévku vývar a hlavní chod guláš... Ten buď necháme uvařit známým v hospodě, nebo ho nějak po částech navaříme sami. Ale co vím určitě, tak nechci, aby kolem jídla a pití během svatebního dne běhali hosté - hlavně maminky! Takže přemýšlíme, kdo by nám mohl pomoci v kuchyňce, ale věřím, že se někdo z příbuzenstva (kdo nebude přímo svatebčan) najde. Jak to plánujete vy?
Odpovědět
Ahoj, nápad na konání svatebního dne na louce zní romanticky a je to krásná představa :) Jsi si ale jistá, že se celý den obejdete bez technického zázemí? Co když si někdo z hostů pokecá šaty svátečním oběděm a bude se chtít opláchnout? (realita na naší svatbě ;) ). A dámy v šatech zápasící v toi toice? Nevím, nevím, jestli by si hosté z vaší svatby nepamatovali spíš to, že museli chodit za smrček než to, jak moc Ti to slušelo ;) Být Tebou, popřemýšlím aspoň o pronájmu nějakého statku či chaty...
Odpovědět
@prostenika85 Ahoj, naše svatba bude opravdu rodinná, tj. rodiče, sourozenci a kamarádi. Všichni budou předem informovaní o stylu naší svatby, takže v ,,róbě" asi nikdo nepřijde. :-) A navíc všichni jsou to lidé, kteří si na formality příliš nepotrpí, proto doufám, že je touto hostinou neurazím. Spíš mi jde o to načerpat rady a zkušenosti, díky kterým bych mohla já i všichni ostatní, přežít celý den bez úhony. :-)
Odpovědět
@marketa_sob My si taky chceme jídlo chystat sami. Jsme domluvení s partou blízkých kamarádů - příbuzných, že se na chatu sjedeme pár dní dopředu, dva dny před svatbou mám narozky, a při těch oslavách budem chystat. Zatím všichni ochotně souhlasili a nabízejí pomoc, tak snad se jim tam bude líbit. Jinak obřad budeme mít asi ve 3 hodiny, oslavu formou rautu na naší chatě, ze začátku asi 70 lidí včetně dětí, pak budou různě odjíždět a zůstane jen pevné jádro :-). Chtěla jsem se vyhnout klasické hostině, máme oba rozvedené rodiče. Přítelovi rodiče se dál kamarádí, tam není problém, ale u nás je to trochu horší. A navíc půlka hostů jsou silní kuřáci a půlka nekuřáci, takže kdybychom plánovali svatbu v nějaké restauraci nebo uzavřeném prostoru, vždycky bude někdo nespokojený... Na pomoc během svatebního dne zkuste nějaké mladé příbuzné nebo známé. Pokud za to třeba nabídnete i nějakou korunku, uvidíte že vám rádi pomůžou :-) A jinak vaše menu je fajn a myslím že se přesně hodí na takovou venkovní svatbu :-)
Odpovědět
Článek se načítá
Diskuse pokračuje po 4 letech
My máme v plánu odpolední obřad na louce u rybníka (přemýšlím jestli před rybníkem nebo na hrázi, ale je poněkud úzká) a poté hostinu skoro na stejném místě pod párty stany. U louky je menší domeček s prostorem na sezení a přípravy a sociální zařízení. Hudbu na obřad budeme mít asi z HiFi a odpoledne kapela. Hostina bude společná polévka a pak už formou rautu, ať si každý zvolí z toho co bude. :-) Jak to u Vás probíhalo? Co byste doporučili a na co si dát pozor? Díky moc
Odpovědět
Posílám několik fotek z venkovní svatby.
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?