Svatební plánovač (90): Jak postupovat při tvorbě zasedacího pořádku na svatbu
Tvorba zasedacího pořádku je podle většiny nevěst jedním z nejtěžších úkolů při plánování svatby. Abyste se z toho nezbláznila, podívejte se na tento návod, jak postupovat.
Abyste zasedací pořádek zbytečně několikrát nepředělávala, snažte se ho vytvořit co nejblíže k datu svatby. Pokud si jej budete (ten, který umístíte před sál na svatbě) vyrábět sama, stačí, když ho začnete plánovat týden před svatbou, kdy je již malá šance, že vám ještě někdo zruší účast, případně se nahlásí někdo nový.
Pokud si dáváte zasedací pořádek někde vyrobit, zeptejte se, kdy nejpozději můžete poslat podklady k jeho tvorbě, aby se to stihlo. Tvorbu zasedacího pořádku je dobré si nechat na poslední chvíli, abyste ho nemusela několikrát předělávat.
1. krok
Než se pustíte do tvorby zasedacího pořádku, ujistěte se, že máte kompletní seznam hostů. Zbytečně budete plánovat, kde má kdo sedět, když vám ještě všichni hosté nepotvrdili účast. Nespoléhejte na to, že určitě přijdou, raději si to ověřte. Kontaktujte hosty, ověřte si, zda přijdou, zda s sebou berou partnera / rodinu a podobně.
2. krok
Když se už pustíte do samotného plánování sezení na svatbě, začněte tím, že si seznam hostů rozdělíte na skupinky, například: rodina nevěsty, rodina ženicha, společní kamarádi, spolužáci nevěsty, kolegové ženicha a podobně.
3. krok
Jména všech hostů si pak napíšete na úzké lepivé papírky. Můžete je také barevně rozdělit, například modré lístečky = ženichova strana, růžové = nevěstina strana nebo modré = muži, růžové = ženy, zelené = děti a podobně. Dejte si pozor, abyste zachovala skupinky, které jste si připravila v předchozím kroku.
4. krok
Zakreslete si váš svatební sál. Na velký papír si nakreslete, jak budou rozloženy stoly v sále, kde bude parket, DJ / kapela, stoly s občerstvením, dětský koutek a podobně. Do středu stolů si můžete poznamenat, kolik lidí se k němu vejde, abyste měla představu, kolik lidí tam můžete posadit.
5. krok
Lístečky se jmény hostů začněte přiřazovat ke stolům. Začněte těmi, jako je hlavní stůl a stoly, u kterých bude rodina. S rodinou to je většinou jednoduché – ženichovu rodinu usadíte spolu a stejně i tu nevěstinu. Pokud máte opravdu hodně hostů z rodiny, můžete je ještě rozdělit na hosty nevěsty z matčiny strany, hosty z otcovy strany, a tak dále.
Není pravidlo, že celá rodina musí sedět pohromadě. Chcete-li bratra nebo sestřenici posadit raději ke kamarádům, protože si myslíte, že se tam budou lépe bavit, klidně to udělejte.
6. krok
Při usazování kamarádů, kolegů a známých vycházejte ze skupinek, které jste si vytvořila. Začněte skupinkami s největším počtem členů. Zvažte, které skupinky mají k sobě blízko (případně se jakžtakž znají), ty můžete posadit k sobě, rovněž se zamyslete, kteří hosté se hodí do více skupin, ty usadíte podle toho, u kterého stolu bude více místa.
7. krok
Uspořádejte, jak mají sedět lidé u jednotlivých stolů. Když se rozhodnete někoho přesunout na jiné místo, jednoduše „ho odlepíte a nalepíte jinde“. Ušetříte si tak množství času s přepisováním zasedacího pořádku.
Když budete s výsledkem spokojena, překreslete si finální verzi v počítači a připravte si seznam stolů se seznamem hostů, kteří k nim přísluší, a finálním počtem lidí u jednotlivých stolů. Tyto informace budete potřebovat předat odpovědnému člověku, který bude mít na starosti přípravu svatebního sálu, člověku, který vám bude dělat zasedací pořádek (ten, který vystavíte před svatebním sálem), a také tomu, kdo vám bude dělat výzdobu, případně catering.
Autorku článku najdete i mezi našimi Profesionály jako Zuzana Maliníková (Svadby podľa Ely).
Přidej příspěvek