Kategórie

9 otázek, které byste se měli zeptat v restauraci, ve které se bude konat vaše svatební hostina

Pokud jste již našli místo, na kterém toužíte oslavit vstup do manželství, poradíme vám, jaké otázky je vhodné položit majiteli daného objektu dříve, než řeknete závazné ano a zaplatíte za pronájem sálu či restaurace zálohu.

1. Co všechno je v ceně pronájmu

Snad nejdůležitější otázkou je to, za co platíte. Kompetentní personál by vám měl předem jasně určit, které prostory můžete využívat. Tento bod je obzvláště důležitý, pokud se svatební veselice koná na zámku nebo v historickém kostele. V tomto případě je totiž svatebčanům častokrát k dispozici pouze oddací prostor, případně salonek, avšak volný pohyb po objektu může být zakázán.

Sporným může být i posedávání na terase daného podniku. Aby nedošlo k nechtěným nedorozuměním, předem se s personálem dohodněte, zda si svatební hosté mohou občas odběhnout na terasu, například vykouřit cigaretu.

2. Dokdy se můžete v pronajatých prostorách zdržet?

Druhou důležitou otázkou je, do kdy na daném místě můžete slavit a bavit se. Ve většině případů se novomanželé mohou se svatebními hosty bavit za nezměněnou cenu až do svítání. Najdou se však i tací majitelé, kteří za šichtu po půlnoci požadují příplatek.

V případě, že se svatební veselice koná v kulturním domě v blízkosti obytných domů, doporučujeme vám předem zajít na městskou policii a nahlásit, že v daný datum se na uvedeném místě bude konat svatba. Vyhnete se tak nepříjemnému překvapení, když na podnět „milého“ souseda napochodují do svatebního sálu muži zákona řešit rušení nočního klidu.

3. Kolik hostů se může v objektu ubytovat a jaké služby jim budou poskytnuty?

Pokud plánujete svatební veselici v hotelové restauraci nebo v penzionu, můžete v daném objektu ubytovat hosty, kteří na svatbu přicestovali ze vzdálenějších koutů. Nezapomeňte se však předem informovat, jakou kapacitu a služby daný prostor nabízí.

Doporučujeme vám objednat pro ubytované hosty snídaně, avšak nezapomeňte se zeptat, v jakém časovém rozmezí budou podávány, aby je vaši svatební hosté neprospali :).

4. Jaký personál vám bude k dispozici?

Ve většině případů jsou v ceně pronájmu zahrnuty i služby číšníků, barmanů či kuchařů. Pokud vám budou jejich služby poskytnuty, zeptejte se, zda bude personál přítomen až do konce veselice za stejnou cenu, nebo zda budou po půlnoci požadovat příplatky.

5. Jaký inventář je v ceně pronájmu?

Spolu s prostory si ve většině případů novomanželé pronajímají i erární inventář zahrnující stoly, židle, sklenice, talíře či příbory, případně i ubrusy a jiné textilie. Otázky týkající se dostupného inventáře je personálu vhodné položit co nejdříve, abyste v případě, že se vám erární výzdoba nebude líbit, měli dostatek času najít svatební agenturu, která splní vaše očekávání.

Pokud vám inventář vyhovuje, dohodněte se s personálem, kdo a kdy bude svatební prostory zdobit a co vše ještě třeba k výzdobě zajistit. Dohodněte se i na tom, kdy do dané restaurace či penzionu tyto dekorace doručíte a kdo je převezme. Detaily sice můžete doladit i postupně a telefonicky, nicméně je dobré mít předem stanoveny přesné termíny, aby pár dní před svatbou nedošlo k chaosu a panice.

6. Kdo uklidí prostory?

I ta nejlepší party jednou musí skončit. Po probuzení z krásného snu čeká většinu novomanželů brigáda v podobě skládání svatební výzdoby a úklidu svatebních stolů. Pokud si v den po svatbě nechcete přivstat, domluvte se předem s personálem na tom, že prostory uklidí číšníci nebo uklízečky. Počítejte však s tím, že si za tuto službu budete muset připlatit.

Pokud se rozhodnete uklidit sál sami, informujte se, do kdy tak musíte učinit.

7. Otázky týkající se parkování

V dnešní společnosti, kdy téměř každá rodina vlastní auto, jsou otázky týkající se parkování vždy na místě. Parkování v areálu hotelu či restaurace by vám a vašim hostům mělo být poskytnuto zdarma.

V případě, že daný objekt dostatečně velkým parkovištěm nedisponuje, předem se poohlédněte po prostranství, kde budou hosté moci své čtyřkolové oře zaparkovat.

Pokud máte objednán svatební autobus, najděte místo, kde budou svatebčané moci bezpečně nastoupit a vystoupit.

8. Disponuje areál dětským koutkem?

Pokud máte na seznamu hostů uvedeny i rodiny s dětmi, snažte se vybrat prostory s dětským koutkem, případně s exteriérovým hřištěm. Vyhnete se tak znuděným dětem táhnoucích rodičů domů hned po obřadu a nervózním přátelům snažících se zabavit své ratolesti.

V případě, že restaurace nebo penzion dětským koutkem nedisponuje, doporučujeme vám objednat dětem animátora nebo chůvu, která je bude během celého svatebního dne bavit.

9. Kdy a kolik zaplatíte?

Otázka placení patří pro obě strany mezi nejdůležitější body předsvatební diskuse. Aby nedošlo k nedorozumění, je vhodné předem se dohodnout na tom, kdy a jakou formou za poskytnuté služby zaplatíte. V některých případech majitel prostor požaduje zálohu a někdy stačí za všechny služby zaplatit až po skončení svatby.

Pokud však nechcete nosit po celou svatební party plné kapsy peněz, dohodněte se s personálem na uhrazení dané částky bankovním převodem.