Svatební plánovač (85): 7 věcí, které mohou pokazit celkový dojem ze svatby

  • 14. lis 2017
  • Zuzana Maliníková
  • isifa / Shutterstock

Při plánování svatby myslete na to, že jde hlavně o oslavu vaší lásky v kruhu rodiny a blízkých, proto je nejdůležitější, abyste si ji naplno užili vy a také vaši hosté.

Profesionálové
4
Farma Heroutice
Místa na svatbu
Jedinečný statek mezi lesem a rybníkem jen pro Váš velký den, nabízí komfort absolutní samoty na celý víkend.. Těšíme se na Vás ;)
Benešov
0
Vila Engelsmann
Místa na svatbu
Unikátní prostory Vily Engelsmann udělají nezapomenutelným i váš velký den. Je zde také možnost využití klidné zahrady a přitom téměř v centru Brna.
Brno

Vyhovět se samozřejmě nedá každému, můžete se však vyhnout drobnostem, které svatební hosté opravdu nemají rádi. Tyto věci dokážou pokazit dojem ze svatby.

1. Datum

Jednou z prvních věcí, které musíte rozhodnout, když plánujete svatbu, je datum. Dávejte si pozor, abyste datum svatby nezvolila na nějaký jiný významný den nebo okolo nějaké významné události. Například, pokud víte, že váš strýc bude v tom roce slavit 50. narozeniny, neplánujte si svatbu kolem jeho narozenin. Jednak byste mu tím pokazila oslavu a pokazila byste svatbu i sobě, protože byste hosty nutila vybrat si, na kterou oslavu půjdou, respektive byste strýci neumožnila oslavit významné jubileum.

Stejně svatba mezi vánočními svátky, na Silvestra či Valentýna není ideální nápad. Lidé chtějí mít možnost tyto významné dny strávit se svými blízkými, kteří možná na svatbu pozváni nebudou, respektive mohou mít jiné plány.

2. Harmonogram

Chaotický průběh svatby je jednou z věcí, která hostům pořádně zkazí náladu, a je možné, že si to ještě na dlouho zapamatují, a to jsou vzpomínky, které určitě nechcete, aby si z vaší svatby odnesli. Vše si tedy předem v klidu promyslete a vypočítejte. Není dobré, pokud budete v časovém skluzu a hosty budete honit z jednoho místa na druhé nebo z jedné aktivity do druhé, jen aby se vše stihlo, stejně nepříjemné jsou však také velké pauzy mezi jednotlivými aktivitami.

Pokud náhodou nestíháte, raději něco z programu vypusťte, případně přesuňte na později. Hosté si program neužijí, pokud si ho nebudou moci pořádně vychutnat a budou nuceni dělat jednu věc za druhou. Musíte jim dát čas i na odpočinek, rozhovory, toaletu, občerstvení, tanec a podobně.

Nenechávejte také velké přestávky. Pokud jste stihli některé části programu dříve, než jste čekali, využijte volný čas na taneční kolo, případně mějte v zásobě nějaké rychlé a hlavně jednoduché svatební hry, které byste mohli zařadit v případě potřeby. Hlavně nic nedělejte násilně, sledujte, jak se hosté baví, a v případě potřeby proveďte změny oproti původnímu plánu.

Důležité je zejména abyste správně naplánovala čas mezi obřadem a hostinou. Aby se například nestalo, že v době podávání prvního chodu se budete ještě fotit před kostelem, nebo naopak, že mezi obřadem a hostinou vám zůstane 30 minut, které nebudete umět nijak vyplnit.

3. Hudba

Asi nejdůležitější věcí, jež ovlivní zábavu na svatbě i celkový dojem, který si hosté odnesou, je hudba. Snažte se vybrat takovou, aby si v ní každý našel něco – hudba pro společenské tance, moderní, starší písně pro starší generaci, rychlé i pomalé písničky, nějaká česká klasika, aby si mohli všichni zazpívat, a podobně.

Pokud najdete dobrého dýdžeje, postará se o to, aby se hosté stále bavili. Prostřídá taneční kola, v případě potřeby změní styl, zkrátí nebo prodlouží taneční kolo. Nemá přece význam hrát pro prázdný parket, nebo lidi poslat sednout si, když se výborně baví.

4. Jídlo

S jídlem to příliš nekomplikujte, koneckonců hosté se nepřišli na svatbu najíst (doufejme). Důležité však je, aby si každý našel něco pro sebe (nezapomeňte na vegetariánská jídla) a aby hosté nehladověli. Ideální je, když tak tři hodiny po hlavním menu zpřístupníte občerstvení formou bufetu, kde si každý vybere, co chce a kdy chce.

5. Proslovy

Jednou z věcí, které umí hosty otrávit ještě před začátkem svatební oslavy, jsou promluvy. Svatební proslov není přednáška, novomanžele netřeba představovat, hosté je přece znají. A není třeba ani procházet celou historii jejich vztahu. Promluvy mají být stručné a ideálně humorné. Upozorněte své blízké, kteří budou mít proslov, aby se toho drželi, případně jim zadejte časový limit na maximální délku. Byla byste překvapena, jak mnoho se dá říci i 3–5 větami. Také stačí, když budou mít proslov dva lidé.

6. Zasedací pořádek

Zasedací pořádek je asi nejběžnějším problém, ať už pro daný pár, když se ho snaží sestavit co nejlépe, nebo pro hosty, kteří nejsou nadšeni ze svého usazení. Věřím, že uděláte, co bude ve vašich silách, abyste hosty usadila co nejlépe, ale vyhovět nelze vždy každému, proto si s tím nedělejte příliš těžkou hlavu. Pokud někoho musíte usadit opravdu „špatně“, hned na začátku oslavy (nebo po obřadu) za ním zajděte, omluvte se a objasněte mu situaci. Každý jistě pochopí, že zázraky se dělat nedají.

Na co byste si však měla dát pozor ohledně zasedacího pořádku, je jeho přehlednost. Když se hosté budou potloukat po sále a bezmocně hledat své místo, určitě to nikomu náladu nezlepší. Dejte si proto záležet na tom, aby hned u vchodu byl srozumitelný zasedací pořádek a aby byly stoly jednoznačně a viditelně označeny a jmenovky dobře čitelné i z dálky.

Další možností, jak to hostům zjednodušit, je nachystat ke vchodu stůl s rozloženými popisky a na každou jmenovku napsat číslo stolu. Tento systém je velmi přehledný a usnadní vám plánování, protože necháte hosty, aby se u stolu usadili tak, jak jim to vyhovuje.

7. Novomanželé

Nejhorší, co můžete na svatbě udělat z pohledu hostů, je nevěnovat se jim. Samozřejmě, nedá se věnovat stejné množství času každému, zejména pokud máte přes 100 hostů. Je však mimořádně neslušné některé hosty zcela ignorovat. Základem je u každého se alespoň na chvilku zastavit, poděkovat za účast, za dary, případně za pomoc / podporu (cokoliv považujete za nutné / vhodné) a prohodit pár slov o tom, jak se dotyčný baví.

Pokud máte pocit, že nevíte, kde vám hlava stojí a je toho na vás příliš, hosty si sdružte. Ideální je, pokud máte sezení u kulatých stolů, pak se můžete najednou zastavit i u deseti lidí a poděkovat jim hromadně. Takto můžete s hosty zůstat i o něco déle, respektive můžete v pravidelných intervalech obíhat sál a zastavovat se u jednotlivých stolů alespoň na pár minut, aby měli hosté pocit, že se jim pravidelně celý večer věnujete.

Autorku článku najdete i mezi našimi Profesionály jako Zuzana Maliníková (Svadby podľa Ely).


Komentáře

    Přidej příspěvek

    Nejčtenější články
    Víte, jak se nazývají všechna výročí svatby?
    Víte, jak se nazývají všechna výročí svatby?
    Svatba a koronavirus: Jaké jsou aktuální podmínky pro pořádání svatby?
    Svatba a koronavirus: Jaké jsou aktuální podmínky pro pořádání svatby?
    Kvíz novomanželů – jak probíhá a jaké otázky zaručeně rozproudí zábavu?
    Kvíz novomanželů – jak probíhá a jaké otázky zaručeně rozproudí zábavu?
    Přinášíme vám seznam těch nejoblíbenějších a nejkrásnějších svatebních písní!
    Přinášíme vám seznam těch nejoblíbenějších a nejkrásnějších svatebních písní!
    60 inspirativních tipů na ceny do svatební tomboly
    60 inspirativních tipů na ceny do svatební tomboly
    Kdo má pronést svatební proslov a jak se na něj připravit?
    Kdo má pronést svatební proslov a jak se na něj připravit?