Patrik z BeWooden: „Nápad vznikl z nadšení pro dřeviny a módu.“

  • 16. dub 2018
  • Jana Martišková
  • archiv firmy BeWooden

Když se spojí nadšení a láska k designu a tradicím, napovídá to, že vznikne něco velkolepého. A značka BeWooden taková rozhodně je! Mnohým jsou známí jako výrobci dřevěných motýlků, jejich portfolio se ale postupně rozšířilo i o manžetové knoflíčky, peněženky, brože, spony na kravatu, klobouky, kravaty a spoustu dalších milých, ručně vyráběných produktů. V čem spočívá kouzlo značky a co Patrik, jeden ze 3 zakladatelů, radí budoucím ženichům při výběru svatebního outfitu? Čtěte dál!

Značku BeWooden asi není třeba příliš představovat, ale přece se na úvod zeptám – jak byste se v krátkosti charakterizovali? Kdo jste a co děláte? Jsme především lidé, kteří nadšení pro něco nového a inovativního spojili s úctou k tradicím a řemeslu. Rozhodli jsme se jít těžší cestou plnou překážek – ruční výroba, přírodní materiály, kvalita před kvantitou. V módním odvětví úplný opak toho, co dělá většina. Především vše děláme poctivě, čistě. A to se odráží naprosto ve všem – od produktů, přes zákaznický servis, podmínky pro práci, po filosofii a vize firmy.

Kdy vznikl první dřevěný motýlek z vaší dílny a jaký je jeho příběh? Kde a jak vznikl tento nápad? Motýlek byl prvním produktem, který jsme vyrobili a bylo to v roce 2013. A byli jsme skutečně první. Bavila nás neotřelost, nevšednost. A dokonale ztvárňoval naši myšlenku – něco nového vyrobeno postaru. Určitě tahle „revoluce“ lidi zaujala. A nápad vznikl z nadšení pro dřeviny a módu. Těch produktů bylo v hlavách více a postupně jsme je realizovali.

Kromě dřevěných motýlků najdou zákazníci ve vaší nabídce i další produkty. Máte nějaké letošní nebo loňské novinky? Novinek je spousta a dřevěný motýlek již určitě nepatří k naprosto stěžejním produktům. Už v roce 2015 jsme představili manžetové knoflíčky a peněženku. Poté také vizitkovník, opasek, spony na kravatu. Nyní máme i klobouky, kravaty, pánské tašky, …. Portfolio je již mnohem širší a nadále roste. Co však stále zůstává stejné je ruční výroba, kvalita s kterou vyrábíme a nadšení, se kterým pracujeme.

Jméno vaší značky se spojuje hlavně s dřevěnými motýlky pro pány. Ale vyberou si u vás i dámy? Pro dámy máme již spoustu věcí. 70% našich zákazníku jsou ženy, nakupují samozřejmě častěji pro své muže, ale i pro sebe. Hitem jsou zvířecí brože, minimalistické šperky, ale i dámské psaníčka, a zcela nově i dámská peněženka, na které jsme pracovali 4 roky.

Co hledají vaši zákazníci a jací jsou? Jaký typ zákazníků u vás nakupuje nejčastěji? Naši zákazníci si váží řemesla, váží si ruční práce, vyhledávají značky, které tvoří s ohledem na životní prostředí, ale hlavně, které si zákazníků váží. Naši zákazníci cítí naši opravdovou radost z jejich nákupu. Zajímáme se, radíme jim, píšeme jim. Například si i značíme jednotlivá data svateb. Žijeme s nimi a nejsou nám lhostejní. Není to však žádný marketingový tah, ale skutečně to tak je.

Co myslíte, v čem spočívá kouzlo vašeho úspěchu? Výrobců dřevěných motýlků na našem trhu přibývá, proč by si lidé měli nakoupit právě u vás? Nejsme už déle vnímáni jako „ti, co vyrábí dřevěné motýlky“. Myslím, že nás lidé vnímají díky našemu přístupu k produktům, a také k lidem samotným. Vnímají nás jako značku, která si zakládá na perfektním přístupu, která je k lidem maximálně otevřená, komunikuje s nimi a je v řadě věcí naprosto transparentní.

Který z vašich produktů je nejprodávanější, a tím pádem zřejmě i nejoblíbenější? Co myslíte, čím to je? Určitě to nyní budou brože na motivy zvířat z Beskyd. Staly se symbolem pro úctu k přírodě, ukazují postoj a charakter člověka. A lidem se tato myšlenky velmi líbí. Je to opět propojení jednoduché produktu, který v sobě skrývá příběh či poselství.

Mnozí budoucí novomanželé hledají něco originálního, unikátního, něco personalizovaného, co žádný jiný pár nebude mít. Umíte splnit i takový požadavek? Ano, a je to i naše hlavní přání – aby novomanželé měli něco tak unikátního a jiného jako je jejich láska samotná. Dřevo a jeho struktura je na každém výrobku jiná, což samo o sobě originalitu zaručuje. Ale máme také konfigurátor, kde lze poskládat produkt přímo na míru. Vyberete si z velkého množství látek, dřev, grafik. Na osobitosti také dodá vygravírování (tedy vyrytí) speciálního vzkazu. Může to být datum svatby, společné motto. Ale gravírovali jsme například i souřadnice data poznání. Fantazii se meze nekladou. A v tyto chvíle jsou naše produkty něčím víc – zhmotněnou památkou, štěstí. Něčím, na co se člověk podívá a vybaví se mu přesně ta chvíle. A to je pro nás to nejdůležitější.

Řídíte se při návrzích nových produktů aktuálními trendy a požadavky zákazníků, nebo se řídíte spíše pocity a srdcem? Kde přichází inspirace? Samozřejmě máme tým designérů, který se zajímá o trendy a zohledňuje je při návrhu produktů. Ale pocity a srdce vždy vyhrávají. Velkou část designu také tvoří naši fanoušci a zákazníci, kterým zasíláme různé návrhy a provedení a zjišťujeme, co se jim líbí a proč a pečlivě nasloucháme každému požadavku/názoru/připomínce.

Co byste budoucím ženichům poradili při výběru svého outfitu na svatbu? Určitě ať zůstanou sami sebou! Pokud se nejlépe cítí v něčem uvolněnějším, není třeba strávit životní moment v těsném obleku a polobotkách. Mohou zvolit lehce nedbalou eleganci, kšandy, pohodlné materiály. Oblečení by mělo ztvárňovat je samotné, jejich životní postoje.

Co vás na svatbách nejvíce přitahuje a co je na nich podle vás to jedinečné? Zcela jistě neopakovatelnost. To, že každá svatba je naprosto unikátní a svá. A každý by ji měl mít podle sebe a podle toho, jak to cítí. Vše má něco do sebe, ať už exotická svatba pouze se svědky, velká svatba o 200 hostech na zámku nebo uprostřed lesů. Jedinečné si myslím je právě rozdílné pojetí svateb, což je na nich to nejlepší.

Děkujeme Patrikovi za rozhovor a značce BeWooden přejeme hodně spokojených zákazníků!


Komentáře

    Přidej příspěvek

    Svatba a koronavirus - aktuální opatření

    Aktuální podmínky pro svatby platné od 31.8.2021:

    • na svatbě může být maximálně 30 účastníků (počítají se i snoubenci, oddávající a matrikář)
    • v případě, že všichni přítomní (včetně snoubenců, matrikáře, oddávajícího atp.) doloží negativní test, potvrzení o očkováni nebo onemocnění covidem-19 v době ne delší než 180 dnů přede dnem konání obřadu, může se svatby konané venku účastnit 2000 osob, uvnitř je pak limit 1000 osob
    • svatební hostinu je možné pořádat v restauraci, pokud se hosté prokáží negativním testem na covid-19 nebo srovnatelným potvrzením.

    Více informací přinášíme v průběžně aktualizovaném článku o opatřeních pro svatby v roce 2021.

    Nejčtenější články
    Víte, jak se nazývají všechna výročí svatby?
    Víte, jak se nazývají všechna výročí svatby?
    Svatba a koronavirus: Jaké jsou aktuální podmínky pro pořádání svatby?
    Svatba a koronavirus: Jaké jsou aktuální podmínky pro pořádání svatby?
    Kvíz novomanželů – jak probíhá a jaké otázky zaručeně rozproudí zábavu?
    Kvíz novomanželů – jak probíhá a jaké otázky zaručeně rozproudí zábavu?
    Přinášíme vám seznam těch nejoblíbenějších a nejkrásnějších svatebních písní!
    Přinášíme vám seznam těch nejoblíbenějších a nejkrásnějších svatebních písní!
    60 inspirativních tipů na ceny do svatební tomboly
    60 inspirativních tipů na ceny do svatební tomboly
    Kdo má pronést svatební proslov a jak se na něj připravit?
    Kdo má pronést svatební proslov a jak se na něj připravit?