Záčátky

Profilova fotka
Holky, plánujem svatbu, počítám tak příští rok, jsme v úplných začátcích, od září začínám šetřit :D Písnete mi nějaké rady, tipy, do začátku prosím?
Odpovědět
@nikol2602 Tak nejprve si ujasni jak si představuješ svou svatbu - já chtěla stodolu, takže nejdříve jsme hledali místo. Některá místa jsou tak oblíbená, že jsou rezervovaná i víc jak rok dopředu... Současně jsme stanovili termín svatby. A hned na to jsme rezervovali fotografa a hudbu... Pak jsme rozmýšleli dál :-).
Odpovědět
Profilova fotka
Já hlavně nevím vůbec kolik peněz si mám našetřit.
Odpovědět
Profilova fotka
@nikol2602 svatba muže stat 20tis komplet stejne jako 200tis....:) to nejde takhle rict...hlavni faktory jsou pocet hostu, výběr mista (vc regionu) a ochota ci neochota si udelat vetsinu veci svépomocí nebo pomoci kamaradu... :)
Odpovědět
Profilova fotka
Jo, už jsem pročetla nějaký podobný fora. Pro přehled ;-)
Odpovědět
Sepiš si seznam těch nejdůležitějších položek - hostina, šaty, fotograf/kameraman, prstýnky, obřad(zámek ?) , to jsou většinou ty nejdražší položky. Musíte už dopředu rozhodnout kde bude obřad, jak pojmete hostinu( restaurace/ svépomocí, oběd / raut), kolik cca hostů bude ....
Odpovědět
První věci je asi určit termín, velikost svatby, a místo, kde by se mělo vše odehrávat. Tak nejprve si ujasnit, jak chcete velkou svatbu, a podle toho našetřit. Jestli budete zvát strýčky a tetičky, nebo jen rodiče a sourozence, jeslti kamarády atd. Mně třeba hodně pomohli na internetu takovéty "svatební kalkulačky", kde jsem si tak jako navolila, co bych si tak jako představovala, abych získala nějaký základní přehled, co a jak stojí. Stanovíš si nějaký rozpočet, podle kterého se budeš řídit, kolik za co chceš utratit. Podle přibližného počtu lidí pak vyberete místo hostiny (ale i obřadu). Naše svatba o 50ti lidech výjde asi na 80 tis. (se vším všudy - jídlo, oblečení, kytky, prsteny, kapela, fotograf, kameraman....). Mnoho položek je pohyblivých - můžeš mít šaty za 1500, - ale i za 10 000,-, můžeš mít fotografa amatéra, který je prakticky zadarmo, nebo profesionála třeba za 15 000,-, na hostině můžeš pustit hudbu z vlastních repráků a nebo si zaplatit kapelu za 10 000,-... Některé věci, je třeba stanovit hodně dopředu, protože jinak je nevyřešíš nikdy - například fotografa, kameramana, hudbu, místo hostiny.... My se zasnoubili v červenci 2014, v prosinci jsme domluvili přesný termín (na 8. srpna), v lednu/únoru jsme objížděli hotely a restaurace na hostinu - a přitom jsme stanovili předběžně svatební menu a složení rautu (všude se ptají, co chcete k obědu, jaký chcete raut, takže to musíte mít rozmyšlené; většinou pošlou nějaké ukázkové menu a přibližný rozpočet hostiny), současně fotografa, kameramana a kapelu, varhaníka do kostela, a překvapení pro hosty (rytířskou show). V tu dobu jsem si také vybírala šaty. Březen/duben jsme vyráběli svatební oznámení, koukali po prstenech, po kytkách, výzdobě; ženich si koupil oblek, košili, kravatu, boty, zamluvila jsem kadeřnici... V květnu jsme objednali prsteny, já si koupila závoj, boty. V červnu začalo druhé kolo - schůzka s kameramanem, fotografkou, floristkou (domlouvala jsem kytky do kostela, svatební kytici), šla jsem na zkoušku líčení, vybrali jsme dodavatele dortu a zákusků. Svatbu máme 8.8. a zbývá mi jít na zkoušku účesu, obejdnat nějaké dekorace a to je asi vše. Je toho hromada, a hrozně to utíká :-D
Odpovědět
Profilova fotka
Ještě mě napadá, jak jste to udělali s občerstvením? My bysme chtěli raut, nějaké obložené mísy, saláty atp. A dělala bych to sama s pomocí akorát mě napadá..kdy??? Den před svatbou dělat salát je asi blbost druhej den bude hnusnej a u těch mís si taky nejsem jistá.
Odpovědět
Profilova fotka
@nikol2602 jestli můžu poradit nejlepší je mít kuchaře - ty mu nakoupis co potřebuje a on ti to ten den vše nachsta. Cena je poté neskutecne jinde 😊
Odpovědět
@nikol2602 to se pak musí zapojit cela rodina a kamaradi :D Ale treba sestřenka mela vlastního kuchare , nakoupene jidlo) a cena celkove plus minus jak v restauraci ( o mesic dřív se ji vdávala sestra, bavily jsme se o tom). Zalezi kolik chces lidi. Taky bude třeba nejaka obsluha a tak...Pode me se Ti misa do druhého dne nezkazi, jen musíš mit dost mista v lednicce. Kazdopadne zacla bych fakt tim, ze bych si ujasnila co chci a vybrala místo, bo nekde fakt se to musí resit vic jk rok dopředu. a pak zacala zamlouvat pomaličku ostatní terminy...
Odpovědět
Profilova fotka
Ono je asi úplně jedno, jak začneš, protože beztak to všechno stokrát změníš :-D Co se šetření týče - co půjde, kupuj postupně, ať toho pak nemáš moc najednou. Co se týče ceny jídla, pití a tak, to záleží na spoustě věcí, ale to ti asi prostě postupem času vyplyne ze situace. Určitě je dobré, co píšou holky, zajistit si kuchaře. Nám vařil švára. A protože se v oblasti cateringu pohybuje, sehnal i suroviny sám a za nádherné ceny. Práci si zaplatit nenechal, měli jsme to jako svatební dar. Pití jsme měli vlastní, nakoupené během asi půl roku různě po akcích. Takže pro tvou představu - jídlo (obědové menu, večeře, raut) a pití (2 sudy piva, sud točené limonády, vína, voda i tvrdé) nás pro 50 lidí vyšlo na 15.000,- Kč ;-) Což je asi tak pětina ceny, kterou nám nabízeli v různých restauracích. A jedna rada - pořiď si svatební deník a nos ho pořád u sebe! Já to neudělala a pak jsem měla všude po kapsách papírky s poznámkami, protože mě kolikrát něco napadlo a nebylo, kam zapsat. ;-)
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?