Stres - 5 měsíců do svatby a nemáme nic

Ahoj. Píšu do pléna, nevím si rady. Po 2 měsících hledání toho pravého místa máme rozpočty z několika "skoropravých" míst, z nichž se po rozpočtech stala místa nepravá. A jsme zase na začátku. Hledali jsme hrad nebo zámek, obřad i hostinu pro 70 lidí, ubytování poblíž též. Bylo těžké najít místa, která to splňují. A když jsme je našli a objeli, tak na to stejně nemáme. Nevím, co jsem si myslela, ale přes 200 tisíc za jeden den přece nedám. Tak na mě padá trochu deprese. Svatbu chceme v září a je konec dubna. Matriky už skoro nemají volné termíny, času málo.... Myslíte, že se to ještě vůbec dá stihnout?
Odpovědět
stihnout se to dá, ale musíš trochu máknout. Prvně si řekněte, kolik max. za svatbu chcete dát, potom zařiďte místo, obřad a hudbu, dá se to za týden. Na zbytek věcí máte času dost, ale bez místa a data se těžko něco zařizuje.
Odpovědět
Ahoj, asi si musíte stanovit jaký máte rozpočet a tomu přizpůsobit nároky a očekávání. Já si myslím, že se to dá stihnout úplně v pohodě, žádný stres:) Služby, které jsou v poskytnutí vázané na ten konkrétní den obecně bookujte jako první, takže pokud máte vysněné konkrétní místo na obřad, hostinu, fotografa, kapelu, a hrozí, že termín bude brzo obsazený, bookujte jako první. šaty a prstýnky počkaj:)
Odpovědět
@little_star Je zapotřebí se rozhodnout co vlastně a jak chcete. My místo zamlouvali v září 2012 (už bylo obsazené, kdyby v říjnu jedna svatba neposunula termín, tak nemáme prostory, co jsme chtěli) a to svatbu máme červen 2013. To samé den obřadu. Tohle jsou věci, které je zapotřebí vyřešit co nejdříve. Protože na hodně žádaných místech už je plno a je tedy obtížné sehnat termín. Ale je zapotřebí počítat s tím, že pokud děláte svatbu o 70 hostech, není to nejlevnější záležitost.
Odpovědět
My jsme si stanovili rozpočet 150.000 (obřad, hostina/raut pro 70 lidí), ale nikde jsme se do něj nevešli, a proto nemáme místo, protože nemůžeme najít žádné, kam se vejdeme počtem lidí i rozpočtem :-( Takže jsme se s místem právě nehli z místa.... Datum bychom rádi září, jakoukoli sobotu. Nad šatama a prstýnkama ještě nepřemýšlím, na ty je fakt času dost a bez místa by nám byly houby platný :-)
Odpovědět
Smlouvej a vyjednávej, min. 10% by Ti na ubytku a jídlu měli slevit, dožaduj se množstevní slevy... Levnější by ubytko a hostina by mohla být někde v regionu. Nebo udělat oběd pro rodinu a pro zbylé hosty jen nějakou afterparty na chatě. Nebo můžeš omezit tvrdý alkohol. Část peněz se Ti určitě vrátí na svatebních darech (řekněte si o finanční příspěvek). A ušetřit se dá na různých serepetičkách (kočáry, kameraman, výzdoba auta apod), je tu někde na to téma pěkné fórum. A nezoufej, my máme 3,5 měsíce do svatby a nemám skoro nic, akorát to datum, místo, fotografa a kapelu :-)
Odpovědět
@okechukwu Díky za tip. Množstevní slevu jsem ještě nevyhádala, ale tvrdý alkohol, kočár, kameramana a výzdobu aut už jsem škrtla, no, jenže bohužel jsem pořad nad dvěma sty.... Zkusím tu slevu, no... Nebo budem muset na jídlo jinam holt.... nebo tak.... Blbý je, že základní představu máme až překvapivě a pohádkově stejnou, ale v kompromisech už každý chceme couvat z něčeho jiného...
Odpovědět
A co zvolit svatbu na sále, který pronajímá většina měst, obcí a je tam většinou i kuchyň, výčep..... Zajistit si catering a své pití, pak to vyjde opravdu mnohem levněji.
Odpovědět
Profilova fotka
Ahoj, osobně musím říct, že jsme měli malou svatbu a finačně jsme byli něco přes 80 tis. Je dobré si stanovit limit a věci na kterých nechceš šetřit. Existuje spousta položek, kde můžeš ušetřit ne zrovna malé peníze a to včetně nabídky restaurace (osobně jsem si porovnala například ceny za zákusky od restaurace a od exteního dodavatele a najednou jsem byla na polovině původního rozpočtu). Samozřejmě můžeš spoustu věcí zvládnout sama - zajistit si dekorace, připravit výslužky, oznámení si vyrobit a vytisknout sama. Ono jakmile někam přijdeš a řekneš kouzelné slovo svatba, tak všechny ceny mají nějakou divnou přirážku?! Nevím v jakém regionu hledáš to nejlepší místo, ale jsem si jistá, že vždy se něco dá najít a můžeš se zeptat kamaradů jestli o něčem neví, jestli nemají nějakého ozkoušeného levného dodavatele nebo rovnou restauraci, také je můžeš do příprav zapojit kamarádky :-)
Odpovědět
my, respektive ja, jsme hledali misto od srpna 2012... Jen v emailu mam asi 200 zprav z ruznych mist... V lednu uz to vypadalo nadejne a rezervovali jsme jedno misto (po vic jak 5 mesicich hledani...). Toto misto jsme ovsem museli v breznu zrusit (pan provozni to trochu vic pomotal) a v breznu jsme byli et na zacatku... pred 3 tydny jsme KONECNE zarezervovali misto (cili po vice jak 8! mesicich). Sice jsme museli slevit z jednoho naseho pozadavku (chteli jsme svatbu dostupne Praze) ale zase to ma obrovsky klady (Morava-ceny uzasny,rodinna atmosfera, cely areal pro nas, vsichni tam budou spinkat)... Sice mam ted o hodne vic prace se shanenim na 300km dalku kadernika, kosmeticku, kytky, hudbu, ale jsem stastna, ze po tolika mesicich hledani mame misto. Takze vytrvej a hledej, ver, ze se da... na zamku se muzete jen vzit a pak jet par kilometru na nejakou hostinu (statek, samota, rekr.stredisko...), kde bude vse na 1 miste. Jen pro upresneni, nase pozadavky : lidi cca 65, dobry jidlo, ubytko dostupne a dostupny ceny:) Drzim palecky, vim jaky je to napor na nervy!!!
Odpovědět
@marketaaj Polovina ceny je teda dost velký rozdíl, to koukám:-) Je fakt, že na svatbě všichni chtějí vydělat, taky mám ten pocit. Se samovýrobou oznámení počítám, ale je dobrý nápad zkusit tak udělat i dekorace a výslužky. Možná bych to mohla zvládnout.... Nejsem teda nějak super šikovná, ale třeba by to nebyla úplná hrůza. Díky za tip... Uvidíme... Každopádně díky moc za podporu i za rady. Nedá se nic dělat, musí přijít kompromisy:-)
Odpovědět
@cav Teda, tak to jste si užili své.... Máš můj obdiv, žes vydržela takovou dobu. Já jsem po 2 měsících hotová:-) Ale hlavně, že už to pravé místo máte a jsi z něj nadšená:-) To Ti moc přeju, a gratuluju! (Morava pro nás je taky z Prahy daleko, ale přišlo mi, že mají lepší podmínky, jenže kvůli dálce jsme se rozhodli hledat v Čechách....) Tak díky moc a držím palce i já Tobě, ať už je dál vše bez komplikací....
Odpovědět
Profilova fotka
@little_star to je strašně moc 150 tisic jen za ty tři položky. To nemame ani cely rozpočet a mame 75 lidí.
Odpovědět
Článek se načítá
Profilova fotka
@little_star jinak, my když jsme původně jednali s pivovarem o ceně hostiny atd.. tak nám říkali, že by to bylo 1000 na osobu včetně pití. Takže mi fakt přijde 150 přitažený za vlasy. Jo a taky zkus zapřemýšlet, jestli by třeba neulehčil pozdější obřad. My jsme dali obřad na 14:00 a vyhli se tak obědu. Máme rovnou raut pro všechny lidi. Nechtěli jsme řešit, kdo na oběd půjde a kdo ne... A ono to ve výsledku i ušetří ;-)
Odpovědět
Profilova fotka
daaa..my sme to dali za mesiac a pol :)
Odpovědět
Profilova fotka
@cav kde to máte na Moravě?
Odpovědět
@chris_n Viď že je to dobrý nápad vyhnout se obědu a udělat rovnou raut? Já to zrovna tady celý večer prosazuju:-) Ale právě jsem nevěděla, jestli domluvíme obřad třeba na 15:00. Ve dvě mi přišlo brzo, abych připravila lidi o oběd... Nebudou mít hlad? Máte pak třeba větší ten raut (pro víc lidí než zvete), aby měli dost jídla, nebo to vyjde? My jsme se právě taky od začátku chtěli vyhnout tomu řešit, kdo na oběd a kdo ne, a co budou dělat ti, kdo na oběd nepůjdou - co s nimi po tu dobu atd. Tak jsme se rozhodli pozvat všechny i na hostinu. No, a tím se to vlastně celé tak prodražilo. Jinak, do té ceny 150 000 bychom se právě chtěli vejít se vším (max. krom šatů a prstýnků a tak), ale všechny rozpočty byly přes 200 000, bez šatů a prstýnků (tj. obřad - pronájem, poplatek, hostina - pronájem, menu, pití, raut a pití, výzdoba).
Odpovědět
@vbrnka Super, to mě těší a povzbuzuje:-) Holky, jste skvělý, ani nevíte, jak strašně ráda tady čtu, že to jde a není to ztracené:-) Dodalo mi to dost elánu to vůbec dál řešit:-)
Odpovědět
@suleska Zámky v Čechách. Nejpřestřelenější je asi Loučeň... Ale máme jich dost...
Odpovědět
@chris_n A kde to máte, jestli se můžu ptát?
Odpovědět
Profilova fotka
@little_star nech hosty, aby si zaplatili ubytování....naši kamarádi si všichni platí ubytko, pro rodinu to platíme my.... taky máme velký rozpocet
Odpovědět
Profilova fotka
@little_star ne, raut budeme dělat cca na 65-70 lidí a máme zatím pozvaných 75. Než se dostaneme k rautu, budou cca čtyři hodiny. Spíš půl pátý. Takže bych to zase nepřeháněla. Máme cca 500 g jídla od cateringu + chipsy, koláče a nějaké drobné pochutiny navíc. + dort. jestli po tobě chtějí pronájem na hostinu, když tam más utratu celý den a jestě tam spíš, tak bych utíkala.... My máme za obřad 4000 (zámecká kaple) a pak přejíždíme na zahradu. Nakonec taky budeme na vyšším rozpočtu, než jsem chtěla. Ale možná zkus najít místo, kde budou dobré ceny a ubytko holt bude třeba cca 5 kilometrů jinde. Ne vždy se vyplatí to dát na jednom místě.
Odpovědět
Profilova fotka
@little_star kostelec nad černými lesy. Původně mělo být vše pak v pivovaru (cca 500 metrů od zámku), ale děláme zahradní oslavu.
Odpovědět
@chris_n Tak to jo. My to právě chceme vevnitř, nechceme spoléhat na počasí. Ale super, teda. Tak díky moc za rady. Povzbudilas mě tím rautem, to jsem fakt ráda:-) Asi to tak taky uděláme, spočítáme, jestli nám to z dalšíma ústupkama pomůže, snad jo:-) Moc díky...
Odpovědět
@suleska Ubytování platíme jen nejbližším rodinám, to by se nedalo:-)
Odpovědět
Profilova fotka
@little_star Co si pamatuju, tak třeba v tom pivovaru nam nabízeli raut s polévkou a přípitkem za 480 korun na osobu. A bylo to cca 750g jídla (uzeniny, sýry, ovoce, pečivo, atd...). Nevím, v jaké oblasti to chcete, ale možná zkusit místo zámku třeba nějaký pivovar nebo obdobný podnik s hezkými prostory.
Odpovědět
1
Odpovědět
Já nechápu, když na to nemáte, proč chcete ubytovávat 70lidí. To leda tak někde v kempu a rozeslat je do chatiček. Tak to udělejte ve městě, odkud je nejvíce hostů, aby mohli dojet domů, ne? Při tolika lidech vás ta svatba i tak vyjde tak na 100 tisíc.
Odpovědět
Profilova fotka
@little_star Tak 200 tis. za svatbu bych teda fakt nedala. A pokud nemáte tolik peněz, asi byste měli snížit počet hostů. Na obřad pozvěte všechny, ale na hostinu bych pozvala jen rodinu a nejbližší přátele. Pak taky do svatebních pokynů můžeš dát, že si platí každý ze svého tvrdý alkohol a přespání že zařídíte, kdo bude chtít, ale neplatíte. Dá se ušetřit i na tom, že vypustíte podobné věci, jako jsou vývazky a ty další prkotiny okolo...
Odpovědět
Profilova fotka
Jasně, že se to dá stihnout, já 5 měsíců před svatbou ani nevěděla, že se budu vdávat :) A máme obřad s rautem a ubytováním pro 60 lidí, takže taky ne vyloženě pidi...
Odpovědět
@chris_n To je docela dobrá cena.... Já to ještě omrknu... Nic moc hezkého jsem právě v okolí nenašla, ale třeba kdybychom někam přejeli.... Díky za tipy.... @anettka_ Jak jsem už psala, nechceme ubytovat všech 70 lidí, ale jen nejbližší rodinu - tj. max. 16 lidí. Resp. chceme, aby všech 70 lidí mělo možnost tam někde přespat, ale platit jim to nebudem. To zase takový blázen nejsem:-) @prcekverunka To mi povídej, taky to nechci za jeden den dát. Radši bych jela na dovolenou. Ale své představy velké svatby se nějak neumím vzdát, je pro mě důležitý oslavit to se všema okolo. Hostinu pro všechny jsme zvolili, protože jsme nevěděli, co s těmi ostatními během hostiny... Ale kdybychom měli rovnou jen raut pro všechny, jak psala chris_n, tak by to taky řešilo:-) Jinak s úbytkem to přesně takhle plánujem:-) A tvrdý alkohol bych právě taky ráda nikomu neplatila. Tátovi se to zdá blbý, ale nám ani ne. Vidím, že tobě taky ne, tak jsem ráda, že nejsem úplně mimo:-) Z prkotin slevíme, asi by se jinak nastřádaly taky do pěkné částky....
Odpovědět
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?