Svatební hostina ve vlastní režii ?

Profilova fotka
Zdravím , mám takový dotázek .S přítelem pořád spekulujeme, jak a kde udělat hostinu . Máme cca pozvaných 90 lidí,tak samozřejmě přemýšlíme i jak ušetřit. Takže je lepší mít hostinu někde v restauraci ,nebo si ji udělat někde ve vlastní režii ? Jak byste to řešili VY ? Anet
Odpovědět
@aimsy Pro tolik lidí snad ani nelze dělat hostinu svépomocí, takže za mě určitě restaurace nebo catering.
Odpovědět
Profilova fotka
Ahoj,my máme také hostinu ve vlastní režii formou rautu, ale bude nás 40dospělých+6 dětí, tak to se ještě zvládnout dá, ale pro 90lidí mně přijde, že už máš lepší restauraci. Vem si jen kolik nádobí bys potřebovala+kolik lidí na obsluhu ;-)
Odpovědět
Profilova fotka
Na to jídlo by jsme měli catering,ale co se týče zbytku organizace ,tak mám z toho docela strach ,aby vše vyšlo .... V restauraci je vše bez starostí ,ale zase 2krát tak placený ,a špuntovné mají nehorázně drahé.Nevím no ......Jde mi z toho hlava kolem :-)
Odpovědět
Profilova fotka
Určitě by to chtělo určit si limit na vše kolem svatby a podle toho se odrazit. Jak nealko i alko tě určitě vyjde levněji nakoupit někde v akci v obcho´dáku, ale ne všude ti dovolí vzít si vlastní pití, tak podle toho by si musela vybírat i místo. Hodně kamarádů mělo svatbu tak, že hostinu měli v restauraci jen v úzším rodinném kruhu, a pak se všichni přesunuli na místo, kam pozvali zbytek rodiny, přátel a tam si zajištovali grilování a pití sami. Takže tím taky docela dost ušetřili a všichni pro to měli pochopení. ;-)
Odpovědět
Profilova fotka
A můžu se ještě zeptat, jak to máte naplánované ? Budete mít místnost, nebo party stan a nějaký plac ? :-)
Odpovědět
Měli jsme 80 hostů. Všechny jsme pozvali na oslavu, nedělili jsme je na obědvající rodinu a slavící přátele. Pronajali jsme si plně vybavený sál, zamluvený byl od čtvrtka do neděle. Zaplatili jsme 3 osoby na obsluhu na sále a za barem, 2 další umývali nádobí. Jídlo jsme částečně objednali, částečně jsme si ho zajistili sami. Rodina dodala sladké. Alko a nealko jsme kompletně nakoupili v supermarketech, část byl darem od slovácké rodiny. Sice to vinou špatné komunikace trochu vázlo, ale my už si od přírody prostě neumíme dupnout (doporučuju vždy trvat na svém). Svědci se postarali o zábavu, moje svědkyně-sestřička organizovala focení, zátah, ... Moji rodiče nám velmi pomohli s přípravami. Sice je to náročnější na organizaci, zabere to spoustu času, ale je to i celkem zábava a garantuji, že budete mít na co vzpomínat. Nezůstanou vám vzpomínky jen na jeden den, ale na celé to období příprav.
Odpovědět
Profilova fotka
@aimsy My máme obřad až odpoledne, tak nebudeme mít klasický oběd ale takový menší raut, kde budou řízečky, guláš, obložené mísy, saláty, sladkosti a kolem páté už by se mělo ořezávat prase, tak ten raut je spíš na takové přežití než bude maso. Z vlastní zkušenosti vím, že když se pak ořezává, tak všichni jdou po mase a raut už nikoho nezajímá. Ženich má bráchu kuchaře, tak nám slíbil se vším pomoct. Alko i nealko budeme normálně kupovat a u baru budou dvě holčiny, které budou nalévat, uklízet průběžné tácky, talíře a případně doplňovat. Ale máme takové příbuzné, kterým nevadí si třeba pivo načepovat sami, kdyby třeba zrovna za barem nikdo nebyl a myslím, že by i pomohli s čímkoliv ostatním. Nedávno jsme měli oslavu šedesátin tchána a nikdo neměl problém pomoct když bylo potřeba. Nechávala jsem si dělat poptávku v jedné blízé restaurace, kde dělají svatby a napsali mně, ať počítám cca 1000Kč na hlavu bez alkoholu. A to nebyla žádná luxusní hospoda, ale takový ten lepší střed. Tak kdyby si to brala na sebe, máš to 90tisíc +vše ostatní kolem-šaty, prstýnky, místo na obřad, výzdoba, dort. V některých rodinách se drží tradice, že hostinu platí rodina nevěsty, tak jedině, že bys měla taky takové štěstí a nemusela to řešit.
Odpovědět
Profilova fotka
no by me docela zajimalo jak jde udelat hostinu pro 90 svepomoci.. hodne stesti
Odpovědět
Profilova fotka
Projdi diskuze cca 2 týdny zpátky. Toto téma se tady nedávno řešilo a bylo tam docela dost praktických postřehů od holek co to takto řešili. Já za sebe neustále doporučuji když svépomocí, tak stejně investovat a najmout alespoň 1-2 lidi z branže (v okolí se určitě nějaký číšník najde), kteří mají praxi a k nim třeba pár poskoků. Jinak to bývá fiasko - když lidi čekají hodinu na jídlo nebo mají žízeň :-) Zeptej se obráceně sama sebe - máš spolehlivé lidi, kteří ti hostinu jsou schopni připravit? Chceš si zatěžovat hlavu před svatbou přípravami hostiny ? Můžeš si dovolit svatbu v restauraci nebo tě nutí ekonomické důvody udělat si hostinu sama ? Dokážeš vlastní silou odhadnout spotřebu jídla,pití, zajistit nádobí, ubrusy, dekorace, maso, zeleninu, ... ? 90 lidí je už celkem gigantická svatba a jestli jsi tip, který chce mít svatbu "do puntíku" podařenou pak je to naz zváženou ...
Odpovědět
My budeme mít taky 90 hostů a do zajišťování svatby svépomocí bych rozhodně nešla...Chci si přípravy i svatební den užít, ne se zbláznit.... :-D
Odpovědět
@serehe Přitom to je stejně pouze o lidech. Nevidím rozdíl v tom, jestli se mám zbláznit v restauraci, kde se nechovají podle mých představ a v pronajatém sále, kde je vše nachystané předem a co se nestihlo, to se již nezařídí...
Odpovědět
@puhelin ano, je to i o lidech, ale i o možnostech zařídit plno dalších věcí.... když se svatba dělá svépomocí, tak je mimo běžných věcí nutno zařídit inventář jako nádobí, příbory, sklenice, šálky na kávu,... dále stoly, židle... pravda, když byste svatbu dělali někde v kulturáku, tak by tam stoly a židle nejspíš měli.... Já myslím, že je to na zvážení každého...takže jestli to tak chcete, s chutí do toho ! Každopádně naprosto souhlasím s tím, co tu zaznělo od @zajistenisvateblitomysl ;-)
Odpovědět
Článek se načítá
Kompromis mezi svatbou jen svépomocí a svatbou v restauraci je, když si pronajmete místo na hostinu ale vezmete si catering, který se postará o jídlo a hlavně i dodá nádobí i obsluhu, která bude nalévat, roznášet, doplňovat, umývat nádobí (nebo zapojíte i pár ochotných přátel). Když budete mít alko i nealko svoje, tak i tak dost ušetříte oproti restauraci. Myslím, že i co se týká sladkého by se rodina mohla zapojit a každý by něco dodal.
Odpovědět
Profilova fotka
@puhelin., @serehe Na druhou stranu když si to člověk dělá sám, jsou z toho pěkné historky. Jako když slečna rozlévala svatebčanům drink a v půlce ji došli láhve - počítalo se totiž s jedním deci ale skleničky byly dvoudeci, tak si museli vzájemně rozlévat ze skleniček, aby vyšlo na všechny :-). Nebo když poslední člověk dostane jídlo 1,5 hodiny po prvním :-). Či když se člověk starající o obsluhu zruší dřív než svatebčané a stane se z toho samoobsluha :-) A tak bych mohla pokračovat. prostě každý si musí zvážit své schopnosti a možnosti.
Odpovědět
@zajistenisvateblitomysl Tak jistě to jsou úsměvné historky. Zažila jsem dokonce na dvou svatbách v restauracích, kde před půlnocí došel alkohol. My měli alkoholu nakoupeného opravdu hodně a třeba whiskou jsme pohostili návštěvu minulý víkend. A stále není zdaleka vše dopité :D Samozřejmě, že vy z povahy vaší profese budete prosazovat "zajištění svatby", já zase na svépomocnou svatbu nedám dopustit. Nevidím problém ani v samoobsluze na svatbě. Kávu nebo pivo si dokážu obstarat sama. Zažila jsem i takovou svatbu a byl to velmi příjemný večer. Obsluha dostala po půlnoci volno a pak už to bylo na nás. A nikdo s tím problém neměl. My mladší jsme obstarali starší hosty i sebe.
Odpovědět
@serehe Původně jsme měli zajištěný prostor pouze se stoly a židlemi, ale jakmile jsme objevili místo, které kromě toho mělo i vlastní kuchyň vybavenou veškerým nádobím + zázemí baru a kavárny (včetně bílých ubrusů), neváhali jsme. Jinak... dnes běžně půjčují školní jídelny nádobí za směšný peníz. Neplatí se za kusy, ale manipulační poplatek + závěrečné mytí, které škola musí provést v jejich myčce, aby mohla doložit hygieně protokol o čistotě a nezávadnosti nádobí. Každý sál má k dispozici stoly a židle. To ostatní je stejně na vkusu a potřebě každého páru, většinou se taková výzdoba dá po použití prodat dál. Do restaurace si také často výzdobu donesete. Vážně v tom nevidím rozdíl...
Odpovědět
Profilova fotka
@puhelin No třeba právě o tom mluvím. V solidní restauraci alkohol nedojde a nemusíš si dělat zásoby, které neodhadneš. Rozhodně neprosazuji zajištění, jen prostě říkám jak to na různých svatbách funguje a jak pak holky bývají zklamané kvůli hloupostem. Taky záleží na rodině a přátelích jak ti s tím pomůžou (a jestli chctějí pomoci). Ano kafe si uděláš, ale je rozdíl jestli je ti naservírováno pozornou obsluhou, nebo jestli si o něj budeš 5x říkat. Každý si musí říct jak tu svatbu chce, jestli si ji chce užít jako "servis" v pěkném prostředí kdy přijdeš, je o tebe postaráno a odejdeš nebo se chce věnovat přípravám a další den ještě uklízet, předávat nádobí atd. Pro někoho je to prostě obtíž a nechce tím zatěžovat rodinu - chce aby si to užili bez práce. Tedy vůbec neříkám že zajištění je lepší, jenom říkám že je kolem toho reálně daleko víc práce. Naopak je spousta krásných svateb ve vlastní režii, kdy kamarádi špičkově pomůžou a i přípravy a úklid jsou pro všechny skvělým zážitkem. Ale každý to má jinak. Prostě "jaký si to uděláš, takový to máš" :-).
Odpovědět
Profilova fotka
Protože slečna nenapsala jak moc musí nebo nemusí řešit finance, tak je těžký tady něco řešit. Pokud nemusí, tak bych si nechala všechno připravit od profíků se vším komfortem a jen se nechala opečovávat :-) To je vždycky pro všechny lepší varianta, ale bohužel ne každý si to může dovolit. :-)
Odpovědět
Příspěvek byl smazán adminem, protože nesplňoval Pravidla přispívání do fóra.
Profilova fotka
Také máme přibližne 100hostů (včetně dětí a když dorazí všichni +počítáme i nějaký doprovod) a svatbu ve vlastní režii. Myslím, že se to dá rařídit a člověk to má podle svých představ. Samozřejmě lidi k obsuze potřebujeme tak, či tak. Svatební oběd jsme vynechali, sehnat prostor pro tolik lidí je náročné a nikdy to nefunguje. Ať máte lidí k obsluze kolik chcete, stejně lidé čekají na jídlo a než se obslouží poslední, první to má už studené. Taky je potřeba zvážit, že né každý má rád to co se podává. A navíc vyřešit zasedací pořádek, není nic horšího než sedět hodinu vedle dvou lidí ( v lepším případě je znáte :-D ) A jestli máte na svatbě i děti, tak trpí oni a i lidé okolo :-D Máme pouze raut, protože obřad je až odpoledne. Určitě to ale chce sehnat si několik lidí na bar, někoho kdo bude uklízet tácky, talíře, sklenice, kelímky,... K jídlu máme 100kg prase (počítáme 1kg živé váhy na osobu) +člověka co u něj bude, gril ( grilovaný sýr, zelenina, hermelíny, klobásky) +dalšího člověka ke grilu, potom samoobslužný koutek (nakládané hermelíny, utopenci, zeleninový salát, nějaké dresinky k masu, křen, kyselé okurky, feferonky, pečivo, atd.) a mísy s nakrájeným ovocem a zeleninou a pak nějaké sladké. Z nápojů se bude čepovat pivo a kofola, ostatní alkohol a nealko nakupujeme teď...během svátků jsou úžasné ceny. U baru máme zatím 3 lidi + 2 na odklízení. Raut a oslavu máme na hasičárně u dobrovolných hasičů. Takže, za mě hostina ve vlastní režii ano, ale oběd ne. Švagr měl i oběd ve vlastní režii a hrůza, neustále se nervovali, sami si vařili a děsili se, aby jim to neskyslo. Ze svatby nic neměli. :-|
Odpovědět
Profilova fotka
Ahojky tak my budeme mít cca 70 lidí a vše ve vlastní režii. Vybavení jako jsou shafingy, kotlíky na guláš budeme mít půjčené z práce (v tom trochu výhoda), talíře, příbory a skleničky jsou k zapůjčení na místě svatby. Jídlo si necháme někde uvařit - to je jasné, ale například zeleninu apod. věci si asi den předem sami koupíme a nakrájíme. Stejně jako alkohol budeme sledovat během roku supermarkety a makro a kupovat v akci. Pivo budou sudy, víno stáčené. Máme v plánu guláš k obědu mezitím studený raut - šunky, sýra apod...k večeři řízečky, plus je tam ohniště, tak možná koupíme pár buřtu, kdyby někdo měl pořád hlad :) Oběd bude taky rautově, jen možná sedneme jako rodina někam stranou, ale talíře s jídlem si nabereme sami. K baru mám zatím jednoho kolegu, dle mě to stačí, přítel by chtěl ještě jednoho.
Odpovědět
Profilova fotka
@zajistenisvateblitomysl Tak ono o to kafe si může říkat člověk 5x i v restauraci, když blbě natrefí :-D , takže takhle striktně bych to do jednoho pytle neházela.
Odpovědět
Profilova fotka
@manelka88 Tak samozřejmě nechci házet do jednoho pytle, určité riziko je vždycky všude, ale když si vyberu podnik s referencemi troufnu si tvrdit že podstatně menší. Podle tvých příspěvku máš i přehled a jasnou představu co chceš a možná i trochu zkušenosti . Já se na to dívám z pozice průšvihů nepovedených svateb, které jsme zažili když se do toho pustí lidé, kteří nemají páru co to obnáší nebo si domluví nezkušenou obsluhu co to nezvládá (tady chybí talíře, támhle jsme zapomněli na pípu atd ..) a to pak může zbytečně zkazit akci. Říkám jen že se to musí komplexně zvážit podle toho jak jsou rodina i přátelé ochotni pomoci a v jakém duchu svatbu chci. A jestli se chci zatěžovat přípravami nebo nechci, na co mám rozpočet atd, každý to má jinak. Pro někoho je to zátěž, pro jiného zážitek :-) Další okolnosti jsou pak, kde svatba je , jak je místo vybavené, jak daleko to je, co tam musíš navozit a pak vrátit atd. Zkrátka je s tím víc práce.
Odpovědět
Profilova fotka
@zajistenisvateblitomysl asi tak: mít na to hodně pěněz, tak si to taky nechám asi to jídlo v resturaci, ale to nemáme, takže je tohle pro nás šance jak tam mít nějaké kamarády :) a jsem z oboru,takže příprav se nebojím
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?