Svatba na zahradě - tipy

15. říj 202150

Zdravím, chystáme se připravit svatební hostinu pro cca 50 lidí na vlastní zahradě. Má někdo z vás zkušenost s hostinou na vlastní zahradě? Popř. tipy na zařízení rautu, obsluhy, sezení apod.? Díky 🙂

  • Hezký den, popíšu čeho se vyvarovat na základě zkušenosti z jedné svatby, na které jsem byli jako hosté. Svatba byla na zahradě rodičů nevěsty, zahrada náležela k rodinnému domu. Zahradní slavnosti se účastnilo cca 35 hostů. Počasí naštěstí vyšlo, novomanželé neměli mokrou variantu. Pokud by pršelo, byla by oslava opravdu katastrofa. Takže určitě doporučuji myslet na i na mokrou variantu.
    Stoly včetně ubrusů a lavic měli půjčené z místního kulturního domu, vše bylo v pořádku. Občerstvení zajišťovala a celý raut zajišťovala nějaká teta. Jídlo bylo moc dobré, ale teta s velkou pravděpodobností neměla zkušenost s tak velkou akcí. Takže se nestíhalo doplňovat, když už se doplnilo, tak se jídlo do rautu nějak dohodilo a opravdu to téměř celou hostinu nevypadalo hezky. Svatba by si zasloužila v tomto směru určitě více. Rautový stůl spíše hosty od jídla odrazoval. Další velký problém bylo nádobí. To měli také odněkud půjčené, ale zoufale málo. Při rautu a popíjení není možné počítat s 1 - 2 talíři či skleničkami na osobu, pokud se nestíhá sbírat a umývat. Je běžné, že většina lidí si na další kolo rautu vezme čistý talíř a na jiné pití čistou skleničku. To stejné s příbory. Za mě toto byla velká slabina svatby a hosté si nic moc jiného nebudou pamatovat. při větším počtu osob určitě doporučuji na rautu nešetřit a svěřit ho profesionálům.
    Ovšem největší katastrofa bylo WC. Rodiče původně dali k dispozici jen WC v přízemí domu, které pochopitelně nestačilo. Pak tedy souhlasili s používáním WC i v patře, takže jim lidi chodili po domě. Nemluvě o nedostatku toaletního papíru a čistotě. Pro takový počet lidí určitě doporučuji zvážit mobilní WC.
    Přeji hodně štěstí, ať se svatba vydaří 🙂

  • @elbeta  Naprostý souhlas s předešlým. Z vlastní zkušenosti (pro 100 lidí):
    1. Mokrá varianta, varianta pro zimu, večerní chlad, extrémní vedro apod.
    2. spíš raut, než servírovaný oběd (nebo mít hodně personálu, jinak po cestě vychladne) - raut si ideálně nechat udělat a ne dělat sám pro tolik lidí, neservírovat celý najednou.
    3. Personál - min. 2 lidi (v případě jednorázového nádobí a veškerého jídla hotového dopředu), ideálně cca 3-4 (obsluha grilu, kávovaru, sběr nádobí, mytí nádobí, doplňování jídla)
    4. Toalety (my měli 4 + 1 soukromou v patře a bylo to tak akorát), opět mít někoho, kdo hlídá úklid a doplňování
    5. Zázemí - zjistit, zda vaše elektrika unese hudbu/lednici/gril apod. na prodlužkách, není to samozřejmost, lednice u grilovacího místa, raut schovaný před mouchami a sluncem, hudební produkce před dešťem apod. Sklep, nebo místo, kam uložit do chladu hodně jídla/dort ...
    6. Informovat o místě hosty, není nic horšího než babička v jehlách mezi krtinci 😃
    7. Parkování (pro tolik lidí nemusí být na všech místech samozřejmost) - domluvit se sousedy/obcí

    My měli sezení volné, ale to si myslím, že je jedno. Snad mě napadlo vše, kdyžtak mám ve fotoalbu, jak to vypadalo u nás, přeji, ať se svatba povede!

  • @tamaraad  Moc děkuji za skvělé myšlenky. Informace předám hlavně partnerovi, který tak nějak na přesně tyto detaily zapomíná 🙂

  • Sponzor fóra
  • @niky555  Co myslíte volným sezením? Každý seděl, kde chtěl? 🙂 Podívala jsem se na fotky a máte krásné detaily, děkuju moc. Za inspiraci 🙂

  • @elbeta  Neměli jsme zasedací pořádek. Byly tam pivní sety pod párty stanem (varianta i na déšť) + koutky s dekami, pár stolů s židlemi na dvoře i uvnitř. Každý si sedl kam chtěl. Tím, že jsme měli jen raut, nejedl všichni najednou. Jediná rezervace byl jeden snadno přístupný stůl s normálními židlemi (uvnitř v chladu a na rovné podlaze a blízko rautu) pro babičky, dědečky a pro strýčka na vozíku.

Přidej příspěvek

    Nenašli jste co jste hledali?

    Hledat pouze v názvech témat
    Doporučení dodavatelé
    DJka na Vaší svatbu.
    DJ na svatby,večírky,oslavy a další akce
    Svatby, rozlučky, firemní večírky, diskotéky, hudební a zábavná produkce, atd.
    Svatební fotograf
    Články od našich partnerů
    5 tipů, jak vybrat kapelu na svatbu, aby jste měli o zábavu postaráno!
    Nejkrásnější vůně pro svatební den. Zvolte tu nejlepší!
    Nevíte, jak se jako host obléknout na svatbu? Poradíme
    Archiv článků od partnerů