Chování hostů při svatební hostině z pohledu obsluhy

Každý si stěžuje jak neurvalá dokáže být obsluha k hostům. Ovšem zamyslel se někdo nad chováním hostů? Zkusme se teď podívat na tuto problematiku z mého pohledu, tedy z pohledu obsluhy.... Je opravdu spatné, když se obsluhující personál, v tak významný den, nevěnuje hostům tak jak se pro tento den hodí.Já ze své 18-tileté zkušenosti můžu ríct, že pro hosta jsem ochotna udělat mnoho a vyjít vstříc jeho představám a přáním. A co je mi za to díkem po 15 hodinách, které věnuji tomu aby tento den byl prefektní, alespoň co se týče hostiny??? Dýžko 3,50 Kc a rozkradená dekorace tabule! Kdo z Vás věnoval jako pozornost obsluhujícímu personálu, byť malou, krabičku s cukrovím? I taková pozornost potěší...
Odpovědět
Ahoj, s čistým svědomím můžu říct, že my jsme obdarovali krabičkama s cukrovím nejen obsluhu v restauraci, kde jsme byli na obědě, ale i oddávajícího s matrikářkou a fotografku.
Odpovědět
Elle - co k tomu se říct? Asi nic víc než jen, že záleží koho zrovna obsluhuješ - ještě bys pro srovnání měla napsat jak štědří dokáží jiní lidé při těchto akcích být a nemyslím teď jen tu krabičku s cukrovím, ale i peníze, co dají obsluze... Někdo nedá nic a někdo nechá i pár tisíc navíc. A taky mluvím z vlastní zkušenosti. Na pár svatbách jsem obsluhovala, když jsem si za studentských let přivydělávala. Některé hosty je radost obsluhovat a jiným bys s chutí dala pěstí, ale s tím se obsluha musí smířit, prostě děláš s lidma a každý je nějaký. Někdo ti sedne a někdo ne a stejně tak někdo dá dýžko a jiný je škrťa. Ti co nikdy na svatbě neobsluhovali a nepřipravovali ji asi těžko pochopí jaké to je. Myslím, že je fajn, že jsi nadhodila, aby si také ostatní mimo obor uvědomili jak se k obsluhujícímu personálu při takových akcích chovají. Tak přeji do budoucna "lepší klientelu" a míň rozkradené dekorace!
Odpovědět
Ella, nás obsluhovaly dvě servírky, obě byly báječné a každá dostala krabičku s cukrovím + slušné dýško...příjde mi to normální výraz uznání za dobrou práci v tomto oboru. Kdybych s jejich praci nebyl spokojena nedostanou nic. Nicméně je to o zvyklosti...
Odpovědět
Děkuji Vám, že jste reagovaly na muj příspěnek. Byla nadhozena otazka at i uvedu kolik je dýžko, když jsou lidé štědří.Protože takovou akci musí obsluhovat alespon dva vrchní, částka 400,- se musí samozrejmě vydělit. To si asi málo kdo uvědomí. Opravdu, větší částka to bývá málo kdy. Svatba sama osobě je drahá záležitost. Možná ocenit snahu pri přípravě a samotné obsluhy. by potěšilo. Je hezké, že alespon někdo jsi vzpoměl a podaroval personálu krabičku s cukrovím. Je pravda, že mi většinou stačí fakt, když vidím, že se nám to povedlo a hosté odchází spokojeni.Vždyt´je to moje povolání.
Odpovědět
Profilova fotka
ja davam dyzka velky,pokud si je zaslouzi, vetsinou tech 10% a to treba uz jen kdyz jdu na kafe. taky jsem jako obsluha pracovala, takze vim, jak je to tezke
Odpovědět
my když jsme spokojeni, nešetříme na dýžkách ani při obyč obědě nebo večeři v restauraci, natož při svatbě...10% je minimum co se dává všude ve světě, takže to je minimum i pro nás, co obsluze necháváme... stejně jako kristi nechávám dýžko i když jdu jen na kafe, přijde mi to jako slušnost, přestože jsem tu práci nikdy nedělala, ale stačí někdy vidět ty lidi jak se k personálu chovají a je mi jasný, že práce to mnohdy lehká není... ale fakt záleží na lidech, a to z obou stran, zažila jsem i hulváty obsluhu, i hulváty hosty, pokud se obsluha chová hulvátsky nemůže čekat slšný dýžko, že jo... ;-)
Odpovědět
Ja si tady nebudu placat po rameni a hyckat ego recmi o tom, jak jsem kdy ke ktere obsluze byla stedra, protoze si myslim, ze je to jejich prace a kazda prace ma neco (a nejhorsi je prace s lidmi) a nebavi-li to nekoho, muze jit delat jinam - treba zametat ulice, tam se nebude muset na nikoho usmivat. Aby me nekdo nepochopil spatne; nejsem typ, ktery je hruby k obsluze v restauraci; jsou to taky lide a rozhodne bych nechtela, aby si o me mysleli, ze jsem nevychovana husa atd (koneckoncu v praci taky jednam s klienty a vim, ze nekteri si mylne mysli, ze je mou povinnosti jim splnit prvvni posledni, i kdyz neni), ale proste to beru tak, ze kazdy zamestnani ma neco a prace s lidmi je vzdycky ta nejnarocnejsi (specialne pracujes-li s sirokou verejnosti - tzn. jednas s detmi/pubertaky/dospelymi/duchodci a ti muzou byt blbci, nebo pohodari, proste zalezi na cloveku, ale ja kdyz jdu s MP do restaurace, tak se moc nevzivam do situace obsluhy, pac jsem platitic zakaznik, snazim se byt slusna, ale blaho cisnika mi na srdci opravdu nelezi....sorry za tu uprimnost...
Odpovědět
Profilova fotka
vsak o tom se nikdo nepre, ja nastesti chodim jen do takovych restauraci, kde nas opravdu hyckaji a splni nam vse, co je v jejich silach....tam kde navic jsou jeste baby friendly apod, tak to proste nejde. Zjistila jsem, ze nejlepe cisnici pracuji tam,kde je pritomen i majitel.... :-)
Odpovědět
Profilova fotka
Zanett já s Tebou souhlasim ;-) panu řidiču autobusu,taky někdo nezaklepe na okno a nedá mu"dyško" za to,že na někoho počkal atd. Na druhou stran,když jsem v restauraci spokojená,spropitné dám ráda,a když naopak nedámani korunu :-| Samo se jako blbci mojou chovat jak zákazníci,tak obsluha...ale já jsem platící zákazník,tak chci být spokojená ;-)
Odpovědět
Cau sari x-) Jak se mas?
Odpovědět
Profilova fotka
Jo jo, téma je asi vyčerpáno, snad se shodneme na tom, že ne vždy je špatna obsluha a ne vždy jsou špatni hoste. Všechno je o lidech. Též tu někdo psal, že personál rozkradl cukroví i s dortem či tak nějak... a někomu zase kradou hosti dekorace.. no to už je život.
Odpovědět
Profilova fotka
Zanett x-) - pořááád supééér :-D :-D
Odpovědět
Článek se načítá
sari, tezko srovnavat ridice autobusu a obsluhu v restauraci - platy lidi pracujicich v tomhle odvetvi jsou postavene na tom, ze vetsinu penez si clovek vydela prave na dyzkach..a to je podstata celeho problemu.. zanett, kazda prace ma nejaky pro a proti a ela vyjadrila zrovna to jedno negativni, to jeste neznamena, ze by mela menit praci nebo si prestat stezovat...otazka je, kolik je vlastne primerene ohodnoceni...vubec nejde o to, vzivat se do pocitu obsluhy, jde o to chtit jejich praci ohodnotit a umet to udelat "spravne".. neni pochyb o tom, ze je to vzdycky o lidech..jednou jsou spatni ti a pak zas oni...kdybychom takhle pristupovaly ke vsem diskuzim, tak to tady muzou rovnou zavrit..podstata veci je jasna, tady jde o subjektivni nazory, ktery to delaj cely zajimavy..tot muj postreh, ze diskuze na tema je vycerpana.. ;-)
Odpovědět
Profilova fotka
Catf -chápu,ale to je každýho rozhodnutí,pro tu či onu práci.
Odpovědět
Profilova fotka
Ahoj, já si pár let přivydělávala jako servírka a můžu potvrdit, že někteří hosté jsou příšerní... mnohdy se to pozná už od dveří :-D . Pár svateb jsem měla možnost dělat a zažila jsem i situaci, kdy nám už při sjednávání detailů řekli, že a ten a ten pán musí sedět naproti kase, abychom je neokradli ;-) . A co se týká toho dýška, tak si musí každý říct, za co ho dává. Obsluha sama o sobě nemívá valné platy a tohle je nemalá část jejich příjmů. Já osobně to nechávám zhruba na těch 10procentech, ale když nejsem spokojená, nedám ani korunu ;-).
Odpovědět
Catf - kazdy si bude stezovat na urcity aspekt sve prace, proste proto, ze zadna prace neni dokonala. Ale zrovna v oblasti sluzeb je to narocnejsi proto, ze clovek jedna s lidmi a na tuto praci se kazdy nehodi (napr. ja bych servirku delat nemohla; staci mi klienti, co mam v praci a to jsou vzdelani, profesionalni lide, nedejboze bych mela delat servirku a jednat s nejruznejsimi individui). Ale prave proto, ze vim, ze ja se na tu praci nehodim, tak ji proste nedelam. Stejne, jako bych nemohla byt zubar/doktor/politik, tak bych nemohla byt an servirka. Ja netrvrdim (!!!!!!!!!), ze by mela ela zmenit praci, ja ale z pozice zakaznika rikam, ze chci dostat to, za co si zaplatim a narovinu priznavam, ze me nalada servirky nezajima (to ale neznamena, ze jsem neslusny hulvat, ktery nenecha spropitne), mmch - uprimne: uroven ceskych sluzeb je dost strasna (ne vzdy, ale casto). Jit do restaurace v CR a do restaurace stejne kategorie v zapadnich zemich je propastny rozdil (zejmena co se chovani personalu tyce). V ceskych podnicich mam casto pocit, ze se na zakaznika divaji jako na obtizny hmyz, v zahranici si ovsem hosta dokazou vazit a netvari se kysele, kdyz je host nerudny (protoze to patri k profesionalite toho povolani. Kdo na to nema, at jde od toho)
Odpovědět
zanett, v podstate mame na vec stejnej nazor..obecne je jasne, za kazda prace ma pro a proti a prace s lidmi patri k tem nejslozitejsim, kdo se pro tuhle praci rozhodne, musi pocitat s tim, ze narazi na spousty neprijemnej lidi apod..akorat si myslim, ze se mijime v pochopeni toho, co zakladatelka konkretne napsala..za prve, jeji reakce byla pravdepodovne na nejakou specifickou diskuzi, kde se prace jejich kolegu vesmes kritizuje...za druhe, ja jsem to pochopila tak, ze se citi nedostatecne "ohodnocena", protoze do obsluhy svatby vklada maximum a jeste neco navic a i treba svoje osobni emoce a ze je pak zklamana, ze to nikdo neoceni(ani penezi ani treba temi kolacky)..
Odpovědět
jo, to je fakt, catf. To je prave ale asi nevdek te profese, kterou ela dela. Proste lidi jsou ruzni a nekdo tu extra snahu oceni, jiny vubec ne. Ja jsem tedy svatbu jeste nikdy nemela, takze z teto pozice nevim, ale tusim, ze obsluha na svatbe je trosicku neco jineho nez uplne anonymni obsluha v restauraci, kam jdu jednou za cas. OBsluha na svatbe je automaticky soucasti meho (naseho) velkeho dne, takze chapu, ze k ni se vetsinou pristupuje jinak, ale spousta lidi to zase bere tak, ze kdyz si neco zaplati, tak jde jen o obchod (my to treba takhle delame s pani na hlidani, kterou obcas vyuzijeme. Kdyz odchazi, tak ji zaplatime a nazdar! Nezajima nas, co dela, jak se ma atd, proste jde o obchod - ona nam pohlida decka, my ji za to zaplatime a navzajem od sebe neocekavame zadny pozornosti navic ;-) )
Odpovědět
Ahoj, my jsme dali navíc cca 1000,-.Celá oslava nás stala i s pronájmem 12.000,-, a ve smluvě bylo uvedeno, že se platí 1300,- za pronájem zámeckého sálu, z čehož se platí kuchařky a 2 paní, co nás obsluhovali mají plat z toho co vypijeme a sníme. Den předtím jsme si byli sál nazdobit, takže to už jsme jim dali nějaké cukroví (v den D by asi na to neměli takový klid si to vychutnat) a po hostině se dalo další kuchařkám a DJ. Ale věřím, že někdo třeba vnímá výslužku jako něco "osobnějšího" a "cizím" ji dávat nechce a řeší to dýškem. A upřímně říkám, že jsem byla rozhodnutá v případě problémů jim nedat ani korunu navíc, jelikož jsme na měli bohužel spíše negativní ohlasy z jiných oslav, ale nakonec to dopadlo výborně. Prostě bych řekla - podle zásluh. Když v restauraci nejsem spokojená, tak se to na výši dýžka taky projeví ;-)
Odpovědět
Profilova fotka
Též jsem kdysi brigádničila jako servírka a zkušenost je taková, že je to o lidech. Když chtěj dát něco navrch, tak dají, když nechtějí, tak i když se člověk málem přetrhne, tak nedají. Sama dýžka dávám, protože vím jaká je to dřina. Když je ale obsluha nepříjemná nebo nejsem spokojená, nedám nic. My jsme měli útratu za svatební oběd něco přes 4000kč a obsluha dostala cca 400kč, den předem ještě výslužku a kuchařovi se posílal do kuchyně panák. Byli jsme ale opravdu moc spokojení, chovali se jako profesionálové:-) Kdybych nebyla spokojená, opravdu by nedostali nic a navíc bych se o své špatné zkušenosti podělila ;-) je to o lidech, v každém zaměstnání se najdou lidé šikovní, milý a profesionální, stejně tak ale šmejdi, zloději a lenoši. totéž platí o hostech či klientech ;-)
Odpovědět
Zanett,já to zase tak bledě nevidim, že v čechách jsme na tom v porovnání se západními zeměmi nějak bledě =-) , nevim kdy si v Čechách byla naposledy v nějaké ,,normální,, reastauraci, ne pajzlu. Já se setkám s neochotnou obsluhou a nekvalitním servisem hodně zřídka ;-) Občas se stalo pár nedorozumění, jsou to ,,jen lidi,, ale vždycky to bylo s obrovskou omluvou. Řekla bych že během posledních cca 5 let se služby dost zkvalitněly ;-) , konkurence je vysoká a zákazníci mají větší nároky. Přibívá pořád víc a víc lidí, kteří si klidně zaplatí víc za kvalitní večeři, než jako dřív se najíst za 80,- a jít :-p :-N Už v Čechách nejsou tolik ,,restaurace,, se Staroprameňáckým ubrusem a hliníkovým příborem :-D :-p Souhlasím, že pro číšníky a servírky to asi musí být občas maso, obsluhovat ty blbce, lidi si kolikrát vybíjí zlost úplně zbytečně, ale současně ten kdo zaplatí za svatební hostinu 20.000,- kde jsou ceny dostatečně navýšeny tak, aby pokryly náklady a ještě doooost zbylo a obsluha se zrovna nepřetrhla,tak ikdyž nebyl větší problém, tak bych si taky rozmyslela dávat nějaký horentní dýžka :-| Kdo ví jestli nějaký. Člověk zaplatí nehoráznou cenua očekává dokonalou službu ;-)
Odpovědět
Profilova fotka
Tak my na naší svatbě nechalí díško teda docela veliké a i krabičku cukroví jsme v hospodě nechali, takže ono to asi zase bude o lidech, že? I lidi jako hosté můžou být hrozní, ale i tak obsluha může být hrozná. kámoška měla třeba na svatbě číšnici , která už kolem 10 hodiny začala přemlouvat nevěstu aby to ukončili, že ona má druhý den zase službu atd. S majitelem byla domluvená , ža až bude chtít tak bude konec. Nechápu , pro nevěstu je to den ve kterým chce využít každou vteřinu a ne když svatba je v nejlepším tak aby jí servírka vykládala , že druhý den má taky šichtu.Holky nic proti, ale to mě vůbec nezajimá. Kámoša jí ještě zaplatila panáka a nějaký to nealko aby ji odměkčila ona vše vypila, ale stejně na ní bylo vidět , že už je otrvená, že nepůjde domů. A prostě už to nebylo ono.
Odpovědět
misicka - tak stat se to, co tve kamaradce na me svatbe, tak to by pan majitel mohl vzit jed na to, ze by to melo dohru (nema cenu si neco osobne vyrizovat se servirkou, ze), to bych mu tam po svatbe ztropila takovej skandal, ze by byl rad, kdyby ten podnik radsi nezavrel :-D ]-( To jsou presne ty pripady, o kterych jsem mluvila.
Odpovědět
nikka..urcite se to zlepsilo, to jo..ale jenom v mistech, ktere svoji obsluhu trenuji a uci je, bez toho to nejde..v lepsich restauracich je to videt, ze trenink maji...kdyz to srovnam napr. s usa, tak to mame jeste nekolik svetelnych let, abychom je dohnali :-D ..v nemecku a ve francii jsme zazili servis na podobne urovni jako u nas a v italii zase naopak nic moc..
Odpovědět
Profilova fotka
Taky si myslim,že u nás žádná sláva... :-|
Odpovědět
:-) :-) :-)
Odpovědět
Profilova fotka
ja bych rekla, ze fakt jak kde. V praze jsou desny ty podniky pro turisty aneb prava ceska putyka jako Kolkovna, Bredovsky dvur a spol, tam na vas tak kaslou, protoze si myslej,ze uz proste neprijdete, kolikrat ani nechteji, abyste znova prisli, protoze jste cech a z toho oni nemaji takovy profit. To me hodne sere, ale fakt hodne, pac treba pivko u Pinkasu maji vyborny...
Odpovědět
kristi, do typickych turistickych hospod v praze v centru vubec nechodime..je to jak cestovat v case - hluboko do minulosti :-D rekla bych, ze kolkovna je z nich jeste nejlepsi..
Odpovědět
Profilova fotka
no, my taky ne...ale kdyz jsme tady zacli bydlet, tak jsme si chteli projit to, o cem vsichni tak mluvi. U Pinkasu na zahradce to neni az tak strasny
Odpovědět
No tak já mám asi jen štěstí na dobré restaurace, nebo nejsem náročná, nebo nevim :-N ...
Odpovědět
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?