Svatba ve vlastní režii. Podělíte se o rady a tipy?

Ahoj holky! Z mojí nastávající svatby se nakonec stala velkosvatba, budeme mít asi 100 hostů a protože se nám nikde nepodařilo sehnat restauraci vhodné velikosti, domluvili jsme si sál v jednom kulturním domě. Mám z toho strach, protože to znamená obstarat všechno sama, kuchaře, jídlo, výzdobu. Založila jsem toto téma, pro všechny, kdo mají stejný problém a otázky něho se týkající. Třeba se najde někdo zkušený, kdo se vším poradí :-) Co je nutné zařídit, čeho se vyvarovat, kde sehnat věci na výzdobu sálu v dobré ceně. A dá se vůbec prožít pěkný svatební den, když vše záleží na vás? Díky za reakce.
Odpovědět
Profilova fotka
AHoj, my máme svatbu taky tak, žádná restaurace, ale vlastní jídlo, vlastní výzdoba...
Odpovědět
Ahoj Vochechulko! :-) My budem mít v restauraci pouze oběd pro ty úplně nejbližší. Potom bude veselice v naší vlastní režii asi pro 70 lidí. Zatím ti můžu poradit tohle: přerozdělit úkoly (tj. strýček zajistí pivo, teta víno, bratranec zajede do Makra pro maso, sestra nazdobí sál... ;-) A dál se určitě domluvte s někým, kdo bude chystat jídlo a pití a doplňovat je do sálu, sklízet skleničky apod. Pokud nechceš vyloženě nějakou cateringovou firmu, pak mi přijde nejlepší se zeptat známých a kamarádů, který bys třeba normálně nezvala, takže není až tak blbý, že budou na tvý svatbě "makat", ale zároveň to nejsou cizí lidi a snáz se s nima domluvíš.
Odpovědět
My jsme měli na kulturním domě narozeniny, na jídlo a pití jsme si sehnali cateringovou společnost, sál jsme vyzdobili se sestrou, druhé narozeniny, které jsme měli v kulturním domě tak jsme měli na jídlo cateringovou společnost a i když jsme neměli od nich žádné pití, žádné pivo, víno ani kafé, tak jsme se dohodli, že nám budou roznášet naše pití, doplnovat zákusky, a vše co k tomu patří. u cateringu to funguje tak, že platíš zvlášt jídlo, pití, dopravu a obsluhu, cena za obsluhu jednoho člověka se pohybuje kolem 1500,- a jedna obsluha se počítá na 10 lidí. pak jsme měli ještě narozeniny na myslivně a to pořádala tchýně a měla to domluvený tak, že si sehnala všechno sama v makru a kuchařky si vzala z místní školky a školy, a obsluhu měla půjčenou z hospody. nám se nejvíce osvědčil catering, je to vždycky na domluvě co udělají a co ne, ale když už platíš obsluhu tak dělají všechno co jim řekneš, jelikož si nevěsta, tak se o to určitě nebudeš mít čas starat tak bych řekla nějaké kamarádce aby je zkontrolovala.
Odpovědět
Ahoj, my jsme si pronajali zámecký sál, kde jsme si od nich vzali pouze oběd, nealko a nějaký alkohol, ale zbytek byl náš. tak se to nějak pokusím shrnut do bodů, co asi ohlídat: - co vše je v ceně pronájmu (my měli 1000,- za pronájem sálu, 300,- za nachystání stolů a tabule - jako skleniček a ubrusů) - oběd vařili kuchařky z místního družstva, kterému patří kuchyň vedle sálu (jejich plat byl započítán v ceně jídla), to že to jsou kuchařky z JZD jsem se dozvěděla až na poslední chvíli, tak jsem ani neměla čas nad tím přemýšlet :-D - součástí pronájmu sálu byly 2 paní na osbluhu, jejich platy šly z toho, co se objednávalo na baru (nealko a tvrdý), jinak bych poprosila 2 učnice aby obsluhovaly, určitě bych něchtěla někoho z přítomných obtěžovat. My měli na odvoz lidí a různé tyto věci okolo kamaráda - výzdobu sálu jsem si dělala sama, ráno den před svatbou, materiál nakoupen přes web svatebni-dekorace - pro 40 lidí jsme měli 40l vína (20bílé, 20 červené) - polovina zbyla, 3 l slivovice (vypilo se) - z každého litru se platilo špuntovné asi 50 za víno a 80,- za l slivky - v sálu nebyl výčep, takže kolem 1500,- stála bečka piva s výčepním zařízením - s obsluhou jsem se domluvili v kolik dojedem, kdy co chceme, jaké chceme zvyky (teda spíš, nechceme :))), jaké ubrusy, kdy si přijdeme sál nazdobit, kdy pro zbytky po hositně, a výzdobu, kdy to budeme platit - večer nám přivezli raut, koukám, že to máš taky na BK (my měli hostinu také tam), tak kdyby jsi chtěla, tak mám super tip na raut za 150,- na osobu. Zrovna včera jsem se zůčastnila na stejném místě stejného rautu a oblizuju se ještě teď :-D Firma raut doveze na svých sklech,atd. Akorát pokud by to bylo třeba na druhém konci okresu, tak si samozřejmě naúčtuje benzín, my to měli 5km
Odpovědět
ahoj taky to tak máme pronajali jsme si mysliveckou chatu kde je velký sál malý výčep a kuchyně ;-) Jídlo pití vše si zařizujeme sami bude memít bečku prasátko ryby atd a vepřové speciality máme to vestylu vepřových hodů už máme 2 pašíky kteří jsou zatím hezky v chlívku u mých rodičů a před svatbou si uděláme velkou zabijačku a jídla bude haba děj:-) jen mam strach zabijačky máme vždy v zimě a tet ji budeme mít v červenci.,...ale to zvládnem ;-) Jinak mám domluvené 2 kamarádky které budou v kuchyni a kamarád který se bude starat o grily máme to pojato jako velikou zahradní slavnost protože chata se nachází v takovém hezkém prostředí a před chatou budeme mít na louce stany :-D kde budeme spát
Odpovědět
Ahoj, to je super téma k diskuzi. To zrovna potřebuji. Svatbu plánujeme na 12.9. a rozhodli jsme se také pro venkovský styl na starém venkovském stavení, ale jediné co víme, že pozveme asi sto lidí. A v tuto chvíli jsem docela bezradná. Nějak nechceme za svatbu utratit jmění, ale nevíme, jestli se to vůbec dá zvládnout vše organizovat sami. Zabijačka a vepřové hody by se mi taky líbíly, nejste někdo kolem HK a nemáte tipy na nějakou firmu, která by se nám o to postarala nebo alespoň pomohla? K obědu chceme ale klasickou svíčkovou, ale zatím nemohu sehnat firmu, která by nám obědy přivezla s nádobím a pak zase uklidila a odjela a my plynule přešly na zahradu k vepříkům...jsem z toho nějaká zaskočená, myslíte, že se to dá zvládnout?
Odpovědět
Příspěvek byl smazán adminem, protože nesplňoval Pravidla přispívání do fóra.
brufinka:hmm, asi jo, ale připadá mi, že v Hradci snad žádná agentura není, jen jedna a ta je příšerně drahá, ale budu hledat dále...jenže už vypadám jako hysterka, můj přítel je v klidu a prý se to nějak zvládne:)...
Odpovědět
Příspěvek byl smazán adminem, protože nesplňoval Pravidla přispívání do fóra.
Profilova fotka
Ahoj holky, také se k vám přidávám.Svatbu si také zařizujem sami.Za poslední dva roky jsme dělali v rodině dvě svatby, tak ta naše už bude snad brnkačka :-) .Máme zamluvený sál,kuchařky do kuchyně(3),obsluhu na plac(4),živou hudbu, odvozy domů pro svatebčany a takové ty drobnosi.Hostů budeme mít asi 80.
Odpovědět
Swatka: mame neco podobneho. mysliveckou chatu, venku je ohniste, gril, udirna, par stolu, vevnitr sal, kam se v pohode vlezeme kdyby bylo skarede, vycep, kuchynka.... hodlam vetsinu z toho pojmout jako samoobsluhu, namaluju sipky kde co je a kazdy se snad zvladne z nejvetsi miry obslouzit sam. a krom toho mam sestru, dve svagrove a par vybornych kamaradek ktere to trochu zkoordinuji. doufam :-)i
Odpovědět
Ahoj, taky bychom si chtěli udělat svatbu sami, koukám, že vy už nějaké zkušenosti máte a tak bych se chtěla zeptat, kolik počítáte asi potravin asi na osobu na raut.My bychom chtěli dělat obložené mísy,řízky a podobně a vůbec netuším ,kolik bychom měli počítat třeba uzenin, sýrů a podobných jídel na osobu
Odpovědět
Článek se načítá
Diskuse pokračuje po 4 měsících
Profilova fotka
ahoj holky snad se tu najde nekdo ze severnich Cech ( Liberec a okoli) Hledam taky sal s kuchynkou k pronajmu, ale zatim bez uspechu. Bud to je velky, ale bez kuchyne, nebo maly ale s kuchyni. Budeme mit cca 80 lidi, zivou kapelu...a ja uz vazne nevim kle hledat. Nevite o necem? Catering planujeme od hotelove skoly, kde jsem studoavala, alkohol atd. Co se tyce mnozstvi, to necham na svem budoucim manzelovi, ktery je kuchar a ma to v oku ;-)
Odpovědět
Ahoj, my jsme taky dělali svatbu v pronajatém kulturním domě a nedopadlo to dobře, protože nám ve finále absolutně nikdo nepomohl. Všechno jsme s přítelem museli zařizovat a chystat sami, takže jsem byli zničení a vůbec jsme nestihli vše, co mělo být nachystané. Já jsem ani neměla klid na přípravu věcí pro sebe, což mě teď nejvíc mrzí.
Odpovědět
My taky budeme mit hostinu v pronajatym kulturaku, je tam i kuchyne. Mame nastesti 2 kamarady kuchare, kteri se neboji do toho jit, kamaradky (pry rady) budou obsluhovat. Jediny, co je na tom trochu slozitejsi, je prave odhadnou, kolik ceho koupit, ale to by mel snad kazdej kuchar umet. Hodne lidi jsme zaukolovali, resp. je pozadali o pomoc - nekdo koupi becku, jinej zas maso, nekdo zajisti kvetiny na stul, s holkama pujdeme den predem chystat stoly... Bude nas 50, takze v restauraci bysme se nedoplatili. V tom sale urcite bude lepsi atmosfera, domactejsi.
Odpovědět
Profilova fotka
Ahojky,taky se k vam pridavam.HOstinu budeme delat ve vlastni rezii. Sal i obsluhu bych uz mela sehnanou, ale nevite o dobrem kuchari z okoli Brna? Bude nas tak 70 + 12 deti, takze to sami nezvladnem spolecne s pecenim :-(
Odpovědět
Profilova fotka
no a ja zas mam ty kuchare a nemam ten sal porad jeste :-(
Odpovědět
Profilova fotka
Fogs a jsi z okoli Brna? Pokud nemas svatbu 10.4. a mohli byste ji mit cca 10 km od Brna,tak mam tip ;-)
Odpovědět
Profilova fotka
p.mariquita: bohuzel nejsem, jsem z Liberce :-(
Odpovědět
Zdravím, zajímalo by mě na kolik to tak vyjde když si to děláte sami. My jsme tedy už po, ale jen tak pro zajímavost. Měli jsme na oběd 42 lidí a večer nás bylo kolem 80. Měli jsme to v penzionku, kde se nám o všechno postarali. Slavnostní oběd, odpoledne grilování stejků a docela bohatý raut ( jídla jsme měli dostatek ). V ceně jsme měli 4 pokoje a nechali ostatní přespat v společenské místnosti ( to bylo v rámci ceny jen si doplatili snídaně ). Tabule a raut ná připravili včetně dekorací. Pití jsme platili my na společný účet a to včetně tvrdého alkoholu ( a že jsme se rozjeli ). Jenom jsme si přivezli dorty, cukroví a nějaké sladké věci. Dohromady nás to vyšlo na 70 tisíc. Myslíte, že je to dobrá cena ?
Odpovědět
Profilova fotka
houk: A 70 tisíc je jenom za hostinu nebo za celou svatbu? Kdyby jenom za hostinu, tak mi to nepřijde málo.
Odpovědět
70 tisíc jsme platili penzionu, takže k tomu ještě šaty, poplatek za oddání a nějaké to cukroví. V ceně bylo co jsem psala ( stručně nocleh, oběd, raut, a komplet pití včetně tvrdého pro 80 lidí ).
Odpovědět
Tak to se da vzit 70 tis. deleno 80 lidma = 875 KaCe na cloveka. Do 875 se teda vlezl obed, raut, alkohol, dekorace, prespani... myslim, ze to neni spatny na to, ze se vam o vsechno postarali. Kazdopadne ale my bysme na to nemeli, takze je pro nas porad levnejsi varianta hostina mimo restauraci.
Odpovědět
Profilova fotka
Kdyz nasi delali svatbu mým sestřičkám, tak na jednu hostinu, myslím oběd, raut, cukrovi, vystacilo pry 15 tis..Bylo 60 lidí a za sal se dalo 2 tis....nejradsi bych taky chtela nekam do restaurace,kde se o vse postaraji,ale nepodarilo se mi premluvit sponzory :-) ...akorat ted jeste sehnat toho kuchare...
Odpovědět
Profilova fotka
Když měla svatbu moje setřenice, tak na obědě měla kolem 50 lidí a na večerní raut celkem kolem 70. Oběd a raut měli přes restauraci, která hned sousedí se sálem, veškerý pití si obstarávali sami a vyšlo je to na nějakých 35 tis. Tak si myslím, že když si to člověk alespoň z části udělá sám, vyjde ho to o dost levněji.
Odpovědět
Ahoj holky, naše svatba bude sice za víc jak rok, ale na takový "průzkum trhu" není nikdy brzy ;-) Taky bychom chtěli hostinu ve vlastní režii asi tak pro 60-80 lidí, ale k tomu ještě je všechny někde ubytovat. Nejlépe pak opravdu nějaká myslivecká chyta s kuchyní a okolo chatky jak na dětském táboře nebo tak něco podobného. Nevíte někdo o něčem v Moravskoslezském kraji, kdekoliv? Jakékoliv Beskydy by byly fajn. Díky moc
Odpovědět
Ahoj všem, jen se přidávám k těm, co budou mít hostinu ve vlastní režii. Moje sestra se vdávala loni a hostinu měli v areálu menšího westernového městečka, pronajali si celý komplex, kde je sál s barem a menší kuchyňkou, parkoviště, velká louka s ohništěm a dvoupatrové dřevěné sruby na spaní. Celá svatba se vším všudy je vyšla na 50 tis. Budu se vdávat příští rok a chystám se to udělat na stejném místě. Myslím, že se to vyplatí a hlavně se nemusím nikým nechat omezovat. Areál budeme mít pronajatý od pátku až do neděle, takže je čas vše připravit a v neděli i uklidit.
Odpovědět
Diskuse pokračuje po 3 měsících
Profilova fotka
Pro Panelku a Lucasek_X - prosím pomozte, mám úplně stejný problém jako vy a nemůžu nic vhodného sehnat. Panelko, chtěla jsem tě poprosit mohla bys mi napsat, jak se to westernové městečko jmenuje, že bych to obhlídla? A co ty Lucasku našla jsi něco?
Odpovědět
Profilova fotka
Ahojky všem. Taky jsme se rozhodli provést svatbu ve vlastní režii. Prostory už máme, je tam jak velký sál, na který navazuje kuchyň, tak je k dispozici i velká zahrada....pro oslavu bych chtěla připravit jak prostor vnitřní, kde bychom začali s obědem a pak bychom se v případě hezkýho počasí mohli přesunot na zahrádku k prasátku. Jen trochu tápu s výzdobou...ve stolní tabuli a venkovním prostoru nevidím problém, ale chtěla bych nějak ozdobit i židle (jsou to typické hospodské) a tady mi fantazie trochu selhává. Jak jste to vyřešili vy?
Odpovědět
Profilova fotka
inf: Ahoj, záleží na tom, v jakém stavu židle jsou... :-) Podle toho bych se rozhodla, zda si vypůjčím potahy, jež zakryjí celou židli, anebo je třeba jen ozdobím mašlí uvázanou přes opěradlo. Tak to budeme dělat my - taky máme vše ve vlastní režii a hostina proběhne v pronajatém areálu s kuchyňkou i výčepem. Židle si půjčujeme z jedné místní základky, vypadají dobře, nejsou to ty klasické hospodské ani "jídelnové", ale přesto je těmi silnějšími pruhy nastříhanými z organzy dozdobíme v rámci sjednocení barev... :-) Což to vyřešit podobně?
Odpovědět
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?