Svatba doma na zahradě - pro a proti

Dobrý den, plánujete někdo svatbu doma na zahradě? Hodně o této možnosti přemýšlíme, ale obáváme se, kolik věcí bude nutno zařídit (asi 50-60 hostů), aby jsme potom na vlastní svatbě jen nezařizovali věci okolo ... vůbec tak celkově s čím počítat a tak :) Máte nějaké rady, či nějaký plán s čím počítat? Děkuji za názor :-N
Odpovědět
švagrová sice neměla svatbu, ale jen hostinu na zahradě a jediný, co zařídili, byla cateringová společnost a ta se o vše postarala - teda o jídlo. Neměla žádné zdobení, žádnou hudbu ani zábavu.
Odpovědět
tak to je potom v klidu. Já bych si představovala jak obřad (altánek či bránu ...), tak následně hostinu s muzikou na zahradě. Jen se právě děsím, na co všechno budu muset myslet, od osvtlení, výzdobu až po ubytování .... S cateringem určitě počítáme, ale ty blbinky okolo budou asi taky pěkná piplačka =-)
Odpovědět
@syllvik Máte v domě dost záchodů pro hosty, 50-60 lidí to je pak celkem dost provoz.
Odpovědět
My plánujeme taky svatbu na zahradě. Ale bude nás míň (cca 25 lidí). Tím že nás bude tolik a rodina, tak si jídlo budeme dělat sami. Rozdala jsem úkoly kdo co upeče, nebo osmaží :) (hostinu mít nebudeme, jen raut). Bude kýta, a obložené talíře. Sladké si nechám upéct. A na pomoc budu mít kamarádku servírku, která doplní jídlo. Jinak bych se jukla, pokud máš někde v blízkosti nějakou školu hotelovku. Ty dělají cateringy a za dobré ceny. :)
Odpovědět
@syllvik My jsme původně též plánovali hostinu pro 35 os. na zahradě s tím, že si seženeme zázemí (party stany + sezení ; taková zadní vrátka pro špatné počasí, jelikož do domu bychom se nevešli) a budeme si sami opékat prasátko, kuřecí atp., uděláme si ovocné a zelné saláty, zákusky atd. Ale když jsme si to vše sečetli, tak nás to vyjde nastejno, jako když budeme v restauraci a nebudeme muset nikdo nic obstarávat a necháme se všichni obsluhovat. :-)
Odpovědět
Jj, jak píšete holky, také by jsme měli zajištěné jídlo, i obsluhu, o tyto věci mi až tak nejde jako spíš o "provoz". Nechci, aby to vyznělo nějak špatně, ale třeba jak s WC, aby stíhal, při takovém počtu lidí :-D jedno WC je v domě a na zahradě je suché (tam by mohli chodit chlapi na malou :)). a také řešíme věci okolo ubytování a dopravy. Auto na rozvoz bude zajištěné a zase nechceme, aby to bylo dál než 30km od bydliště. Jsou i kapacity kde dělají vše v jendom, ale zase né každý host si bude ochoten zaplatit ubytování pokud to bude dál od bydliště. My by jsme samozřejmě hradili ubytování nejbližší rodině, ale jinak ostatním by to byly zbytečné výdaje ... Proto teď zvažujeme svatbu "doma" :)
Odpovědět
Profilova fotka
@syllvik Tatka mel taky kdysi napad ze moje svatba bude jednou u nas na zahrade, ale po par vetsich rodinnych oslavach jsem to zavrhla, podle mne je to zbytecne moc dalsiho stresu navic.. nakonec nam rodiny jeli na misto svatby skoro 100km (moje i manzelova rodina jsou z jine casti republiky) a vsichni kamaradi jeli pres 300km a platili si sami ubytovani a nikdo na to nic nerekl.. navic spolecna snidane se vsemi hosty rano po svatbe byla proste super a nasledne louceni s hosty pekne v klidu bylo prijemne zakonceni svatebniho vikendu :-) jedno WC pro tolik lidi je jednoznacne nedostacujici, u chlapu bych pocitala s tim ze budou nakonec chodit nekam za roh ke stromecku.. my mame u zahrady 2 WC a u vetsich oslav kolem 30 lidi uz je to zahul a to jsou toalety jen pro zahradu, takze az tak nevadi kdyz se tam zvenku nanosi bordel, ale pokud by vam meli vsichni hoste chodit az do domova, to taky neni zadna vyhra :-/ dalsi problem bych videla v uskladneni piti a jidla nekde v chladu, mate na to prostory nebo by musela cateringova spolecnost navezt i lednice a v tom pripade bylo by je kde zapojit? pak jeste parkovani aut, prijedou hoste vlastnim autem a je prostor kde je zaparkovat? urcite to je realizovatelne, ale pokud si nechces jako nevesta pridelavat zbytecny stres tak si na to bud kompletne najmi agenturu a nebo to radsi udelejte jinde...
Odpovědět
My měli svatbu (oslavu) v srpnu na naší zahradě (cca 70 až 80 lidí) a dopadlo to úplně fantasticky . S manželem jsme to vše v pohodě zvládli a příbuzní a kamarádi nám s tím taky hodně pomohli. Občerstvení jsme měli formou rautu (s obsluhou nám pomohli kamarádi číšníci), Dekorace nám zařídila moje šikovná švagrová. Stoly, lavice a altánky jsme měli půjčené od města. Já s manželem jsme tedy před svatbou zahradu trochu poklízeli a upravovali a manžel ještě instaloval osvětlení (elektrický + na stěny stodoly jsme připevnili louče - vypadalo to pak ve tmě naprosto kouzelně :-) ). S WC jsme měli štěstí, protože v našem domě je bývalá restaurace 1 wc pro ženský a 1 wc + pisoár pro chlapi), takže hosté chodili tam a stačilo to (i když chlapi většinou chodili spíš někam do křoví. S dopravou a ubytováním asi moc neporadím, protože přespolních jsme měli jen pár, takže buď přespávali třeba u mých rodičů apod. nebo jeli domů na vlastní pěst. Nakonec asi nejhorší byl ten úklid abych pravdu řekla, ale jinak vše dopadlo supr ;-)
Odpovědět
@syllvik Ahoj, my budeme mít taky svatbu na zahradě, a to jak obřad, tak následný raut pro 40-50 lidí. Pravda je, že dům i zahrada jsou dost velký a máme tam i dostatek záchodů. Jinak se ale angažuje celá rodina - moji rodiče si vzali na starosti raut, moje nejlepší kamarádka mi pomáhá s organizací vybavení (stoly, židle, nádobí atd.), s přítelem jsme si rozhodili úkoly a spoustu věcí nám půjčí naše svatební agentka, která nám bude organizovat svatební den (například nám půjčí vázy, lucerny, koberec...ono totiž není sranda zabořovat se podpatky do trávy...atd.). Dále budeme určitě mít číšníky a dekoraci budeme dělat buď svépomocí, nebo si taky na to zavoláme dekoratérku. Já si myslím, že je to asi o něco organizačně složitější, ale pokud má člověk ochotnou rodinu nebo přátelé a dostatek času, zvládnout se to dá. My jsme se rozhodli pro svatbu doma, protože jsem z multikulturní rodiny a spoustu restaurací nebylo schopno nám uspořádat hostinu a vůbec všechno okolo podle našich představ. Navíc jsme se chtěli cítit v klidu a pohodě a doma je prostě doma :) Co se týče financí, tady dost záleží. Pokud si budete muset půjčovat bránu, stan, stoly apod., tak vás to asi vyjde dost. Já mám strýce z branže (pohostinství), takže nám spoustu věcí půjčí zadarmo, nemluvě o tom, že třeba alkohol se dá koupit předem a skladovat. Pokud se tedy nakonec rozhodneš pro svatbu doma na zahradě, můžeme si třeba psát různé tipy a nápady ;-)
Odpovědět
Ahoj, tak se k vám přidávám, taky budeme mít svatbu na zahradě a to kompletně i s obřadem. Jenom to máme vymyšlené tak, že obřad bude samozřejmě veřejný, kdo chce ať přijde pak bude oběd jenom pro rodinu a na 15.00 hodinu zveme všechny ostatní. Celkem cca 100 lidí, z toho 25 dětí. Stany máme zajištěné, jediné co ještě řeším je buď toitoi, nebo vykopeme díru a uděláme kadiboudu. Sice k domu patří hospoda kde dva záchody jsou, ale je přes celou zahradu. Kapela bude schovaná v návěsu, kdyby pršelo, parket bude taky pod stanem a raut bude v zastřešené pergole. Stoly a lavice si půjčíme od obce. Museli jsme udělat kompromis, protože tady bývá zvykem zpívání a svatba jako taková jenom s rodinou. Já si zas nedovedu představit, že na tenhle den budu jenom s rodinou, že by kolem nebyli kamarádi. Tak jsme zavrhli zpívání, a všichni budou na svatbě. To jsem zvědavá, ale těším se. Jo a jídlo nám zajišťuje kamarád co má hospodu vedle ve vesnici a má komplet vybavení. Pivo, víno a alkohol si bereme ze skladu sami, protože výčep máme, jenom jsme si sehnali dvě holky co budou obsluhovat u pití. Tak kdyby jste měla některá nějakej dotaz nebo připomínky tak pište ať se to stihne řádně doladit.
Odpovědět
My jsme si ve vlastní režii organizovali jen večerní zábavu - grilování s kamarády a rodinami, asi 60 lidí, měli jsme pronajatý menší sál se stoly a židlemi + venkovní posezení, kam jsme si sami museli zajistit stoly, lavice a altán. K tomu sálu patřila i kuchyň a WC. Počítej s tím, že určitě budeš potřebovat docela vydatnou pomoc blízkých, u nás se angažovaly obě rodiny a několik kamarádů, a to jsme na rozdíl od tebe nezařizovali obřad ani oběd, neřešila jsem sladěnou výzdobu a dekorace atd., doplňkové obložené mísy i sladké jsme si nechali udělat, vše probíhalo víceméně samoobsluhou... Jako první věc bych si tedy zjistila, jestli budeš mít dostatek ochotných pomocníků, ve dvou třech lidech si to neumím představit.
Odpovědět
Ukázka - obřad, svatební hostina včetně tanečního parketu na jednom místě.
Odpovědět
Článek se načítá
@zoufala_nevesta Ahoj, nejsem si jistá, jestli to bylo na mě, ale výzdoba k obědu to kompletně zajistí catering, neboli kamarád co se stará o jídlo a určitě na to nebude sám počítá tak 3 lidi určitě. A pak se přestěhujeme do zadní části zahrady, kde už žádná výzdoba nebude. To už bude jenom divočina :-D . Ten bude i nadále zajišťovat doplňování rautu a ještě grilovat a ty slečny uklízet a umývat nádobí, aby mohli doplňovat a ty další dvě slečny tu budou jenom u pití. Taky předpokládám, že raut je formou samoobsluhy, nesnáším organizované sedání ke stolu a teď budeme jíst, na rautu je fajn, že si každý vezme co chce a kdy chce.
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?