Prosím, o názor - pozdní dodání fotografií

Dobrý den, ahoj :-) rádi bychom Vás poprosili o názor. Od začátku září loňského roku jsme manželé, na náš velký den jsme si vybrali fotografku, kterou jsme neznali, ale mělá dobré hodnocení a padla nám i do oka. Všechno bylo na 1*, byli jsme velmi spokojeni, dokonce i hosté se nás ptali, kde jsme sehnali tak úžasnou a milou fotografku. Komunikace před svatbou i během svatby byla v pořádku, až na malé zádrhely, ale to jsme přehlédli. Fotografka po nás chtěla podepsat smlouvu o vytvoření díla, v níž bylo všechno náležitě uvedeno. Hovoří se zde i dodání díla (fotografií) - v případě, že zhotovitel fotografie nedodá objednateli ve sjednaném termínu, tj. do 8 týdnů od data konání svatby, má objednatel nárok na slevu z ceny díla ve výši 2% z ceny původně sjednané za každý den prodlení. Se smlouvou jsme souhlasili a podepsali ji. Obrat nastal po svatbě, do 7 dnů jsme zaplatili zbylou část sjednané ceny tak, jak bylo uvedeno ve smlouvě a čekali jsme. Bohužel fotografka s námi začala méně a méně komunikovat až přestala komunikovat úplně. Neodpovídala na emaily, smsky, telefony... Když už se nám s ní podařilo spojit, tak jenom slibovala a vymlouvala se. V listopadu jsme viděli první náhledy fotek přes galerii na internetu. Měli jsme si vybrat 300ks, které dostaneme na DVD a 100ks, které dostaneme vytištěné. Vše jsme vybrali a odeslali ještě ten den, abychom fotky dostali, co nejdříve. Avšak znovu nastaly výmluvy, lhaní a dlouhé čekání.. Abychom se s fotografkou vůbec spojili, museli jsme volat vždy z jiného tel. čísla, což děláme dodnes (i to už přestává fungovat). Fotky jsme nakonec obdrželi pár dnů před vánočními svátky. Pokud bychom se měli držet smlouvy, kterou po nás fotografka chtěla podepsat, tak máme právo na 100% vrácení částky... Myslíme si, že jsme v právu a i naše okolí si myslí, že se nemáme jen tak nechat obalamutit. Fotografka se obhajuje tím, že zůstala na svatbě déle než bylo domluveno a dělala všechno, co nám na očích viděla (mimochodem na svatbě ji nikdo nedržel, nepřemlouval, zůstala tam z vlastního rozhodnutí). Zajímal by nás Vás názor (i fotografů). Žádat vrácení? Jak postupovat? Děkujeme J&J
Odpovědět
Profilova fotka
@2jjanulka Hlavní by pro mě ve Vaší situaci bylo, že fotky vůbec poslala, ale určitě bych se to snažila řešit,to, že se obhajuje tím, že zůstala déle - jak píšeš, její rozhodnutí a to, že dělala všechno - neříkám, že by to měla být samozřejmost, ale taky ji do toho asi nikdo nenutil. Pokud to máte ve smlouvě, tak bych žádala vrácení peněz, nemáte co ztratit, držím palce! :-)
Odpovědět
Profilova fotka
Pěkný den, dle mého názoru je fotografka nezkušená a ušila si na sebe opravdu velmi přísný bič. 2 procenta za den prodlení je neskutečně hodně. Když se mi někdo zpozdí s platbou faktury je to obvykle 0,0219 % za den. Jestli Vám fotky dodala v prosinci měla skluz jen několik dní, tak bych se s ní dohodl, aby vám udělala nějaké posvatební focení. Prostě špatně odhadla své schopnosti, ale to se může přeci stát, i my fotografové jsme jen lidé. Nevím jestli se chcete po ní vozit, ale asi nekomunikovala čistě ze strachu. Jak sama říkáte ona na své straně udělala nějakou práci navíc, zůstala déle než bylo dohodnuto, tedy i vy byste mohla být trochu benevolentní a ten měsíc zpoždění jí odpustit. Je to na Vás a přeji krásný den Mikuláš Křepelka
Odpovědět
@weddingsphoto_cz To se na mě nezlobte, ale takové chování, jakože slečna fotografka zvedne telefon pouze, když jí volají z jiného čísla, to je prostě vysoce nepřípustné. A jak psala slečna, tak oni k ní byli více než vstřícní, ale od fotografky tedy nic takového z toho popisu nevzešlo - i když polehčující okolnost mohla být ta, že zůstala déle, i když ji někdo nepřemlouval.. Myslím, že každý rozumný člověk bude raději akceptovat omluvu s přiznáním, že to opravdu nestíhá a bude mít zpoždění, než nějaké výmluvy a nezvedání telefonů. Nicméně hlavní je, že fotky máte (a jste s nimi spokojení) ale s takovým jednáním bych ji dále nedoporučovala - a nezkušenost (neznalost) neomlouvá..
Odpovědět
Profilova fotka
nejlépe asi požadovat nějakou část peněz zpět, mně osobně by bylo stydno, kdybych takhle měla jednat s klienty a peníze už byste měla zpět na účtě .. ano, stát se může cokoliv, člověk třeba dlouhodobě onemocní, odejde počítač .. ale tohle jednání paní fotografky je opravdu neprofesionální a drzé. Předpokládám, že focení od ní už chtít nebudete, tak se alespoň domluvte na vrácení určitého procenta z částky, pokud nebude souhlasit s touto mírnější variantou, smlouvu máte, tak můžete při nejhorším zakročit takto...
Odpovědět
Profilova fotka
@happiest_girl Pěkný den, samozřejmě je to strašně neprofesionální, ale třeba začíná a neumí to. Hraní mrtvého brouka je fakt hrozná věc a chápu, že třeba nevěsta měla strach, jestli vůbec fotky dostane. Bohužel to tak hodně lidí má, že když neví co dělat nechávají to vyšumět a pak máme v republice tolik osobních bankrotů z exekucí. Jen jsem se snažil pochopit jednání paní fotografky a vůbec nehájím tu nekomunikaci, ale asi byla fakt zoufalá, nevím, to focení po svatbě by byla dle mého adekvátnější věc, než chtít zpět všechny peníze, přeci jen dost práce udělala a jen proto, že si hloupě sepsala smlouvu ji nemusím do puntíku vyžadovat. Je to ale na každém.
Odpovědět
Profilova fotka
Dobrý den, toto je velice složité pro klienta. V roli klienta by mě asi zajímalo v první řadě PROČ přestala komunikovat, co se událo atd. Mohla mít veliké osobní problémy, zdravotní problémy či jiné kvůli kterým takto jednala. I když je to zcela nepochopitelné pro klienta a existuje platná podepsaná smlouva, tak bych přihlédla na osobní problémy a zároveň na to, že jste práci nakonec opravdu obdrželi. Já např. vystavuji klientům vouchery s platností 6 měsíců a mohu (bohužel) říct, že 90% z nich se mi ozve po tomto termínu. Mám tedy ihned s telefonem seknout? nee... snažím se jim vyjít vstříc, i když osobně to neberu jako vhodné jednání. Pokud třeba prožívala opravdu těžké období, věřte, že mohl být veliký problém zpracovat (ať už odešla technika na zpracování dat, ať třeba řešila existenční problémy..) nechtěla s vámi třeba více komunikovat protože věděla, že neví co vám má říct a potřebovala svůj prostor.. Pokud jste opravdu plnohodnotnou práci obdrželi, tak jediné co bych po fotografce požadovala je slušná omluva na úrovni z její strany. M.Z
Odpovědět
Profilova fotka
Taková situace se těžko hodnotí někým cizím, kdo nezná všechny skutečnosti a hlavně pohled i z druhé strany. Fotografka rozhodně chybovala hned na několika frontách. Nejenže nedokázala odhadnout svoje možnosti/schopnosti, ale ještě si navrhla smlouvu tak nešťastně, že vůbec umožňuje, aby k tomuto došlo. Na druhou stranu z pohledu fotografa chápu problematiku určování termínů dokončení prací, protože každá svatba je jinak časově náročná. Pro tyto případy uvádím termín v ideálních podmínkách a nejzazší termín. Nejčastější chyba je ale špatná komunikace mezi oběma stranami. Sám jsem zažil nevěsty, kterým jsem řekl, že v naprosto ideálních podmínkách mohu mít fotky hotové 2-3 týdny po svatbě, ale taky se práce mohou protáhnout z důvodu všemožných eventualit až na 2 měsíce. Nevěsty se pak automaticky chytí toho ideálního termínu a po 2 týdnech začnou ob den telefonovat (pro mě navíc často v naprosto nepřijatelných hodinách, jelikož neideálnější podmínky na práci mám v nočních hodinách a spát chodím často až po svítání) a nedbají na opakovaná ujištění, že na fotkách den co den pracuji a dám jim vědět hned, jakmile práce dokončím. Problematika přesčasů na svatbách je také kapitola sama o sobě. Už několikrát jsem řešil problém, že svatba měla časově naprosto nezvládnutý harmonogram, nabrala několikahodinové zpoždění a focení bylo objednané např. po první tanec, který měl být v 16 hodin, ale začal až ve 20:30. Domlouvat se s novomanžely v takové situaci (pozdější hodina, stres ze zpoždění, únava, posilnění alkoholem atd.) na čemkoli formálním je dost obtížné, za předpokladu, že je vůbec dokážete najít (aneb není nad neohlášený dvouhodinový únos nevěsty pár minut před domluveným koncem focení). Už několikrát jsem dostal od novomanželů svolení nebo přímo žádost, abych zůstal na svatbě o pár hodin déle za vyšší cenu, ale po svatbě si na to buďto nepamatovali, nebo argumentovali tím, že jsem tam zůstal z vlastní dobré vůle a mohl jsem kdykoli odejít, načež odmítali navýšení původní ceny. Co se týče Vašeho úplně hlavního dotazu - pokud je smlouva z právního hlediska platná a nedošlo v průběhu svatby i ke změnám, které by znemožňovaly dodržení stanovených podmínek, tak máte samozřejmě nárok na to, co je ve smlouvě uvedené. Vrácení plné částky mi zní trochu absurdně, ale pokud to zvládne Vaše svědomí a máte ochotu podnikat i eventuální právní kroky, zřejmě jste v právu. Celkově ale nejideálnějšího východiska dosáhnete vstřícnou komunikací a ochotou z obou stran, a to platí nejen pro vztah fotograf/klient, ale pro jakékoli mezilidské jednání. Věřím, že pokud byste s fotografkou i přes chyby, kterých se pravděpodobně dopustila, komunikovali vstřícněji a neinvazivně, byla by i ochota z její strany vyšší. Jakmile začnou obě strany stavět bariéry a namísto hledání řešení hledají alibi, nedosáhnete nikdy stavu spokojenosti.
Odpovědět
Profilova fotka
bolo by fajn, keby sa vyjadrila aj fotografka. vacsinou v takychto sporoch, ktore spociatku vyzeraju velmi jednoznacne, pride zo strany fotografa uplne protichodna verzia. rad sa k tomu vyjadrim, ale ak niekto vie, o ktoru fotografku ide, tak ju skuste vyzvat, aby dala svoje stanovisko.
Odpovědět
Profilova fotka
Těžko říct, ale z vlastní zkušenosti chci peníze až při předání fotek - až odevzdávám hotové dílo. Jednak mi to tak přijde férové a jednak mě to nutí pracovat, protože mi v tom leží peníze. Vždy to řeším tak, že záloha na termín a pak dle částky. Buď další část hned v den svatby a nebo rovnou celý doplatek až při předání díla. Jen jednou se mi stalo že jsem nevěstu "nutil" aby si konečně vybrala fotky ať mohu dokončit, ale s placením problém nebyl. Jinak pokud máte smlouvu, tak není nic jednoduššího než se domáhat svého;)
Odpovědět
Profilova fotka
Plyne z toho ponauceni hlavne pro dalsi nevesty. NIKDY neplatte nikomu nic predem. Verim tomu ze kdybyste zaplatili fotografovi po dodani fotek nemuselo k tomu vubec dojit. Je v zajmu aby dodal vcas fotografie protoze pak dostane i vcas zaplaceno.
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?