Nakonec jsem se odhodlala sem dát fotku před začátkem cvičení t.j. 3 měsíce před svatbou a foto ze sv. dne. Jestli váháte, zda začít cvičit - moje rada je - URČITĚ ANO!!! Necvičila jsem kvůli šatům - ale kvůli zdraví, v rámci rekonvalescence po těžké dlouhé nemoci - a nakonec se to hodilo i do šatů. Vám to určitě půjde snadněji - zdravé tělo reaguje rychleji. Snad to někoho bude motivovat.... J

Moje rady, no spíš zkušenosti …. Pochopitelně nejsou univerzální a jsou velmi subjektivní.
1. Netrápit se váhou a když tak jen krátce – vůbec, nikdy a v celém procesu. Brát to spíš jako návrat ke zdraví – než jako úpravu postavu.
2. Zvýšit pohyb – já cvičila každý den – tímto děkuji svému nejstaršímu synovi za čip do posilovny, který mi dal k vánocům. Když jsem byla od posilovny daleko – alespoň procházka. Je potřeba vysvětlit svalům, že se budou hýbat – tj. začít zlehka. Nedostat se do fáze namožených svalů. Když to jeden den nevyjde – nevadí. Když to nevyjde dva dny, cvičila jsem 3x tolik. Jít s tělem – ne proti němu. Pohyb je kamarád – ne raubírna.
3. Jídlo (nečekejte nic světoborného) místo 1/3 svojí běžné porce jídla jsem dala zeleninu. Většinou s nějakými bylinkami a kvalitním olejem (stačí pár kapek) já používala olej z vlašských ořechů. Pro lepší stravitelnost jsem pokapala citronem, nebo jsem posypala syrovým zázvorem nakrájeným na jehličky. Proti běžnému režimu jsem o 100% zvýšila příjem bílkovin – tedy masa, tvarohu a tak. Výhodou bylo, že jsem na to dostala chuť.
4. Jednou týdně cukrárna s dortíkem (aby tělo vědělo, že dobré věci bude jíst pořád) Hlavně bez výčitek.
5. Jedla jsem proteinové přípravky na tvorbu svalové hmoty. Nic extra – jen 1 pol. Lž denně do jogurtu nebo do mléka.
6. Pro jistotu CLA kapsle (já měla 2 denně), určitě zvýšit příjem vitamínu C – já volila C long efekt, někdy jablečný ocet – antioxidanty jsou výborné.
7. Chodila jsem dřív spát – ve spánku tělo hubne. Kolem půl desáté do postele a basta!
8. Pokud na Vás padne chandra, že to nejde nebo že to jde pomalu – něco si kupte. Motivaci k procesu je dobré udržovat. Já si k 3měsíčnímu výročí – jen já a posilovna – koupila malinký zlatý přívěsek. Jinak bych to snad vzdala. Měla jsem depresi, že nárůst svalů nejde dost rychle – partner mi vynadal – co bych jako v mém stavu chtěla(jsem ještě stále dost nemocná – to jen pro info. Trpím rozpadem svalů a revmatoidní artitidou mimo jiné). Dáreček ode mě mě zafungoval výborně.
9. Nehodnoťte proces úpravy váhy v průběhu. To znamená nevažte se pořád dokola, když trochu přiberete, nepanikařte. Dejte si čas – já doporučuji min. 3 měsíce. Je to z jednoduchého důvodu, všechno stojí energii i hodnocení a pochybnosti a Vy potřebujete energii na udržování vytyčeného směru. Tak ji nevyhazujte zbytečně z okna pochybováním.
Vyfoťte se na začátku. Změřte se centimetrem – kdo chce, ať se zváží. Váha je ale opravdu ošidná věc, protože svaly váží víc než tuk – tak abyste nebyly spíš v depresi. A potom další foto za 3m a srovnání už hodnotit můžete.

Nefixujte svoji mysl na nějaký termín – třeba svatba. Vytvořily byste si zbytečný stres a proces úpravy by se zpomalil.

To je asi vše, pokud bude někdo chtít extra radu a budu mít čas – ráda dám. Vím, jak těžké je s váhou pohnout. Jana