Svatební plánovač (52): 12 triků, které vám ulehčí plánování svatby

  • 22. úno 2017
  • Zuzana Maliníková
  • isifa / Shutterstock

Plánování svatby může být občas stresující a náročné. Existuje však několik způsobů, jak si můžete celý proces o něco zjednodušit. 🙂 My vám dnes prozradíme 12 skvělých triků.

1. Rezervujte co nejvíce služeb u jednoho dodavatele

Pokud si chcete ušetřit čas s vyřizováním, nejjednodušší je objednat co nejvíce služeb a zboží od jednoho dodavatele. Například na focení a natáčení videa si vyberte studio, které zajišťuje obě služby (možná dostanete i množstevní slevu), svatební dort spolu se zákusky a slaným pečivem objednejte z jedné cukrárny, v jednom svatebním salonu vyberte své svatební šaty i doplňky, a pokud je to možné, i oblek pro ženicha, šaty na dobu po půlnoci, šaty pro družičky a šaty pro dámy z vaší rodiny (při takovém množství vám určitě dají slevu).

Možností, jak sjednotit služby, je několik. Můžete také poprosit jednoho dodavatele, aby vám doporučil dalších, se kterými spolupracuje, nebo si najmout svatební agenturu, která vše zajistí za vás.

2. Ukažte dodavatelům, co přesně chcete

Dodavatelům nestačí jen popsat vaši představu. Chcete-li mít jistotu, že všechno bude, tak jak chcete, musíte jim ukázat, o co máte zájem. To platí hlavně u výzdoby, svatební kytici, ale i svatebního dortu či uspořádání prostoru. Například u barev může snadno dojít k omylu, neboť pod jedním názvem si mohou dva lidé představit úplně jiný odstín.

K nedorozuměním však může dojít i u jiných věcí, proto raději vše opakujte několikrát, a to, co se dá názorně ukázat, raději ukažte.

3. Zajistěte si koordinátorku

Nezáleží na tom, zda využijete profesionální koordinátorku nebo pověříte některou z družiček či někoho z rodiny. Důležité je najít toho, kdo se postará o plynulý průběh svatby, a zajistí vše potřebné ve svatební den, abyste se vy mohla v klidu připravovat a nemusela se obávat, zda je na místě všechno nachystané.

Této osobě svěřte kontakty na dodavatele a poproste ji, aby ráno v den svatby zkontrolovala, jak probíhají přípravy na místě, a aby se postarala o vše potřebné. Později, během dne a večera se může starat o hosty, aby jim nic nechybělo, usměrňovat je při focení či přesunu, komunikovat s personálem a podobně. Vy si tak budete moci užít svatbu bez starostí a nebudete muset nic řešit.

4. Najměte poloprofesionály

Při hledání kapely, folklorní skupiny, či dokonce fotografa se porozhlédněte i mezi poloprofesionály. Často i lidé, kteří se věnují zpěvu či focení jen jako koníčku, mohou být velmi šikovní a jejich služby vás budou stát mnohem méně, než kdybyste si najali profesionály.

Takto můžete najmout folklorní skupinu na čepení, hudebníky na obřad, kapelu na hostinu, taneční skupinu, dýdžeje, cukrářku, fotografa či kameramana. Samozřejmě, dříve, než někoho najmete, pořádně si prohlédněte, poslechněte nebo ochutnejte jeho tvorbu, abyste měli jistotu, že budete s jeho službami spokojeni. Kromě nižší ceny je výhodou poloprofesionálů i to, že pravděpodobně budou mít více volných termínů a vy tak budete mít větší výběr.

5. Mějte obřad i hostinu na stejném místě

Mít obřad i hostinu na stejném místě vám ušetří spoustu času, který byste strávili hledáním a zdobením dvou lokalit. Mít vše na jednom místě je jednodušší i proto, že se nemusíte přesouvat a zajišťovat dopravu pro sebe a hosty, co vám také ušetří peníze.

6. Použijte stejnou výzdobu vícekrát

Jednotlivé svatební dekorace mohou mít několik účelů. Například svatební kytice nevěsty a družiček můžete po obřadu poskládat na svatební stoly a ušetřit tak na květinové výzdobě.

Rovněž můžete použít na obřad tytéž židle jako na hostinu (pokud máte obřad a hostinu na stejném místě), stačí je jen přenést. Takto ušetříte nejen spoustu peněz za výzdobu, ale i čas, který byste strávili při jejím vyřizování.

7. Nakupujte on-line

Nakupovat on-line je nejen pohodlnější a rychlejší, ale často i levnější než nakupovat v kamenné prodejně. Na zboží v obchodech se často odrážejí náklady prodejců na prostory, proto je zboží na internetu v mnoha případech levnější než v kamenné prodejně. Takto můžete nakoupit z pohodlí domova levnější prstýnky, různé svatební doplňky a výzdobu, ale i svatební šaty.

8. Založte si svatební e-mail

Abyste si udrželi přehled, zřiďte si jeden e-mail speciálně na organizaci svatby. Z něj pak oslovujte všechny dodavatele a používejte ho při nakupování zboží on-line. Takto budete mít vše potřebné, co souvisí se svatbou, na jednom místě, a je menší šance, že nějakou informaci ztratíte nebo na něco zapomenete.

Abyste měli ještě větší přehled, vytvořte si v mailu barevně odlišeny štítky a označujte jimi jednotlivé e-maily. Například všechny maily ohledně fotografa budou zelené, ohledně svatebních šatů růžové, ohledně lokalit modré a podobně. Takto budete moci jednoduše prohledávat maily, když to budete potřebovat.

9. Využijte on-line podací arch

On-line podací arch je služba České pošty, která vám opravdu usnadní posílání pozvánek. Stačí se registrovat a pak můžete v systému zadávat adresy hostů, pohodlně si je vytisknout a už jen nalepit na pozvánku. Ušetří vám to spoustu času, když nebudete muset adresy vypisovat ručně.

10. Zvolte datum mimo sezónu

Pokud zvolíte datum mimo sezónu, usnadní vám to mnoho příprav. Náklady na prostory jsou obvykle mimo sezónu nižší, a tak budete moci investovat více peněz do něčeho jiného. Kromě toho, mimo sezónu budete mít i větší výběr.

11. Využijte vybranou lokalitu

Využijte svou vybranou lokalitu naplno a zjednodušte si tak svatební přípravy. Je mnoho způsobů, jak to udělat. Můžete si nechat na místě připravit výzdobu, pokud takovou službu poskytují, můžete využít inventář, který mají v nabídce či dokonce celé prostory.

Pokud jste si vybrali opravdu pěkné místo, využijte to ve svůj prospěch a ušetřete na výzdobě. Můžete to udělat i naopak a vybrat si konkrétní místo právě proto, abyste ušetřili na výzdobě. Například nějakou lokalitu s krásnou zahradou, ve které můžete mít obřad, a nemusíte ji zdobit, neboť bude krásně rozkvetlá.

12. Pozvánky pošlete co nejdříve

Tento tip může vypadat jako banalita, ale ve skutečnosti je to jedna z věcí, které vám plánování svatby usnadní nejvíce. Čím dříve pošlete pozvánky, tím dříve budete vědět, kolik hostů reálně přijde. Čím dříve budete vědět, kolik hostů reálně přijde, tím spíše budete moci plánovat další věci, jako jsou svatební menu, dort a zákusky, výzdoba a podobně.

Na počtu hostů totiž závisí opravdu hodně. Když budete vědět počet hostů, můžete naplánovat zasedací pořádek, množství stolů a židlí a tím pádem i potřebné množství výzdoby, občerstvení, zákusků, dárků pro hosty, jmenovek a podobně.


Autor článku: Zuzana Maliníková (Svadby podľa Ely)


Komentáře

    Přidej příspěvek

    Nejčtenější články
    Víte, jak se nazývají všechna výročí svatby?
    Víte, jak se nazývají všechna výročí svatby?
    Svatba a koronavirus: Jaké jsou aktuální podmínky pro pořádání svatby?
    Svatba a koronavirus: Jaké jsou aktuální podmínky pro pořádání svatby?
    Kvíz novomanželů – jak probíhá a jaké otázky zaručeně rozproudí zábavu?
    Kvíz novomanželů – jak probíhá a jaké otázky zaručeně rozproudí zábavu?
    Přinášíme vám seznam těch nejoblíbenějších a nejkrásnějších svatebních písní!
    Přinášíme vám seznam těch nejoblíbenějších a nejkrásnějších svatebních písní!
    60 inspirativních tipů na ceny do svatební tomboly
    60 inspirativních tipů na ceny do svatební tomboly
    Kdo má pronést svatební proslov a jak se na něj připravit?
    Kdo má pronést svatební proslov a jak se na něj připravit?