Svatební plánovač (5): Výběr místa na svatbu

  • 24. bře 2016

Výběru místa na svatbu byste měli věnovat dostatek času, protože prostředí, ve kterém se bude váš obřad či oslava konat, může ovlivnit celkovou atmosféru vašeho dne a dojem nejen pro hosty, ale i pro vás dva. Pokud nevíte, kde začít, zde je několik rad, jak postupovat a na co nezapomenout, když budete vybírat to správné místo pro vaši svatbu.

Na začátku se rozhodněte, zda se bude obřad konat na stejném místě jako oslava. Obě možnosti mají své výhody i nevýhody. Mít obřad na stejném místě jako oslavu vám ušetří vyřizování dvou míst a náklady za dopravu, na druhé straně však budete muset hledat místo, kde je možné spojit hostinu s obřadem (zejména pokud chcete církevní obřad) a vyřídit na matrice, aby oddávající přišel na vámi určené místo.

Profesionálové
4
Farma Heroutice
Místa na svatbu
Jedinečný statek mezi lesem a rybníkem jen pro Váš velký den, nabízí komfort absolutní samoty na celý víkend.. Těšíme se na Vás ;)
Benešov
0
Vila Engelsmann
Místa na svatbu
Unikátní prostory Vily Engelsmann udělají nezapomenutelným i váš velký den. Je zde také možnost využití klidné zahrady a přitom téměř v centru Brna.
Brno

Výhodou rozdílných míst je (zejména při obřadu v kostele), že můžete na obřad pozvat několik hostů, kteří nepůjdou dále na oslavu, a mohou vám přijít pogratulovat i lidé, které jste přímo nepozvali, ale doslechli se, že se berete. Pak je však třeba zorganizovat všechny hosty a zajistit přesun na místo oslavy, aby se tam všichni včas dostali. Může to také zvýšit vaše náklady na dekoraci, protože budete muset vyzdobit dvě místa.

Jako další krok byste měli prodiskutovat svou představu o svatbě a podle ní volit místo. Zamyslete se nad tím, co od dané lokality očekáváte, například:

• Máte nějaké speciální představy? (Svatba na zámku, v parku, na hradě nebo na ranči?) • Chcete obřad / oslavu venku, nebo uvnitř? Chcete mít k dispozici i vnitřní i venkovní prostory? • Budete potřebovat ubytování? • Jaké aktivity chcete dělat? • Musí být dobrá dostupnost MHD, nebo to může být i mimo město? • Chcete nějaké speciální jídlo? • Kolik hostů budete mít? • Budou mezi hosty i děti? Chcete místo s hřištěm nebo dětským koutkem? • Kolik jste ochotni zaplatit?

Když si zodpovíte tyto a další pro vás důležité otázky, sepište si své požadavky na lokalitu, abyste stále měli přehled o tom, co hledáte, a na nic důležité jste nezapomněli. Pak si můžete začít sepisovat seznam míst, která vyhovují vašim požadavkům a na vámi zvolené datum svatby mají volno. K seznamu si přidejte informace o cenách a službách, poznámky o svých dojmech a podobně, abyste měli přehled, co se vám kde líbilo nebo nelíbilo, když se budete definitivně rozhodovat, které místo rezervujete.

Na těchto 8 věcí se určitě nezapomeňte zeptat.

Pokud jde o takovou významnou událost, jakou je svatba, rozhodují i ​​detaily. Proto, dříve než podepíšete smlouvu na rezervaci prostory pro váš velký den, prověřte si každou drobnost.

1. Platí cena za pronájem během celého večera? Pokud máte svatbu v restauraci, je možné, že pronájem budete mít v ceně zakoupeného menu a občerstvení. Totéž však může platit i v hotelu či na zámku. V některých zařízeních však tato akce platí pouze do půlnoci. Proto si raději prověřte předem, za jakou dobu vlastně platíte a kolik se doplácí po překročení této doby. I v případě, že platíte pronájem a catering zvlášť, se raději zeptejte, zda cena, kterou platíte, je za celý večer.

2. Co všechno zahrnuje cena za pronájem? Stejně důležité je vědět, za co přesně platíte, a tím myslím úplně přesně. Je v ceně i personál, nebo se mu platí hodinová sazba navíc? Dokdy je vám personál k dispozici? Které prostory jsou vaše? (V případě, že jde o větší komplex – někde se možná připlácí za využití terasy.) Jaký servis je v této ceně? (Obsluha během celého večera, pouze roznesení menu, barman…) Je v ceně i inventář, nebo se něco pronajímá zvlášť?

3. Jaké jsou možnosti parkování? Pokud si pronajímáte lokalitu s vlastním parkovištěm, je zřejmé, že ho zdarma poskytnou i pro vaše hosty. Pokud však zvolíte restauraci či hotel v centru, který nemá vlastní parkoviště, může to být pro vaše hosty opravdu obtížné. Proto si raději zjistěte, kde se dá v okolí parkovat, respektive, jaké jsou ceny, a hosty informujte, jakmile potvrdí účast.

4. Jak vypadají toalety? Může se to zdát jako maličkost, ale v daném zařízení také strávíte nějaký čas vy i vaše rodina a přátelé. Proto si podívejte toalety, které budete mít k dispozici. Přece jen během večera je navštívíte určitě několikrát, i když jen proto, abyste se přepudrovala nebo zkontrolovala účes. Pokud nemají na toaletě zrcadlo, je to špatné znamení. 🙂

5. Jak bude uspořádán prostor? Stoly, židle, pódium, DJ, kapela, taneční parket, stoly s občerstvením, stůl na dary a přání apod. To vše má své místo v svatební sále. Abyste věděli, jak plánovat výzdobu, potřebujete mít informace o rozložení stolů a umístění dalších částí sálu. Zároveň potřebujete vědět, jaký tvar mají stoly, jak vypadají židle a podobně.

6. Jaký poskytnete inventář? Je důležité vědět, co přesně poskytne daná lokalita. Nestačí vědět, že je zajištěno sezení. Potřebujete vědět, zda mají ubrusy – pokud ano, jaké, návleky na židle, nějaké dekorační materiály (stuhy, organzu, tyl…), vázy – kolik a jaké, svícny – kolik a jaké, případně i to, zda poskytnou i svíčky, dále to, jaké mají ubrousky a zda budou stoly i nějak dekorovat. Všechny tyto věci musíte vědět, abyste mohli plánovat výzdobu, případně si najmout agenturu, která vám ji zajistí.

7. Dokdy se můžeme zdržet? Opravdu velmi důležitá věc, kterou je třeba si hned na začátku ujasnit, je doba, dokdy můžete prostory využívat. Bylo by určitě velmi nepříjemné, kdyby vám uprostřed zábavy přišel manažer zařízení říci, že zavírají, a vy musíte končit.

8. Dokdy je třeba po sobě uklidit? Poslední věcí, která vás zajímá při výběru místa, je jeho úklid po zábavě. Bohužel, i to je realita svatby. Zeptejte se, zda lokalitu uklidí sami, nebo je to na vás. A pokud musíte uklidit vy, hned se dohodněte kdy. Abyste uměli informovat dodavatele, kteří budou odnášet svůj inventář, případně připravili rodinu a přátele, aby vám pomohli.

A ještě pár řádků pro lidi, kteří plánují mít svatbu venku, nebo zvou i rodiny s dětmi:

Máte dětský koutek / sedačku? (V případě, že budou na svatbě i děti.) Pokud na svatbu zvete i rodiny s dětmi, ujistěte se, že pro ně mají sedačky ke stolům, respektive dětský koutek, kde by si mohly hrát. Pokud přijde někdo s batoletem, zeptejte se i na přebalovací kout.

Co když bude špatné počasí? (V případě, že plánujete svatbu venku.) Možná jste si vysnili svatbu uprostřed léta v rozkvetlé zahradě. Bohužel vám však nikdo nemůže zaručit pěkné počasí. Pokud jednáte o pronájmu právě s vnější lokalitou, ať už jde o obřad v parku, nebo hostinu v zahradě, zjistěte, jaký je záložní plán v případě špatného počasí. Pokud žádný nemají, přejděte rovnou na další lokalitu. Určitě nechcete před oltářem stát zmoklá jako slepice. Déšť je sice romantický a pravděpodobně vám pršet nebude, ale kdoví? Je třeba mít i plán B, svatbu přece máte jen jednou!


Autor článku: Zuzana Maliníková (Svadby podľa Ely) / Fotografie: isifa/Shutterstock

Komentáře

    Přidej příspěvek

    Nejčtenější články
    Víte, jak se nazývají všechna výročí svatby?
    Víte, jak se nazývají všechna výročí svatby?
    Svatba a koronavirus: Jaké jsou aktuální podmínky pro pořádání svatby?
    Svatba a koronavirus: Jaké jsou aktuální podmínky pro pořádání svatby?
    Kvíz novomanželů – jak probíhá a jaké otázky zaručeně rozproudí zábavu?
    Kvíz novomanželů – jak probíhá a jaké otázky zaručeně rozproudí zábavu?
    Přinášíme vám seznam těch nejoblíbenějších a nejkrásnějších svatebních písní!
    Přinášíme vám seznam těch nejoblíbenějších a nejkrásnějších svatebních písní!
    60 inspirativních tipů na ceny do svatební tomboly
    60 inspirativních tipů na ceny do svatební tomboly
    Kdo má pronést svatební proslov a jak se na něj připravit?
    Kdo má pronést svatební proslov a jak se na něj připravit?