Nelegální kopie šatů - co to je?

Zobraz úvodní příspěvek
Dobrý den, zaujala mě diskuze o poplatcích v salonech, které mají zabránit šití a dovozu "nelegálních kopií" z Číny. Předpokládala bych, že salony to činí z toho důvodu, že mají díky tomu ztráty na ziscích, ale podle většiny salonů je to pouze gesto, jak dát na jevo, že tento dovoz nechtějí podporovat a výdělky dávají např. na charitu. Chtěla bych se zeptat všech a hlavně provozovatelů salonů, co znamená pojem "nelegální kopie z Číny". Myslím, že nelegalita může spočívat v tom, že na šaty, které jsou stejné nalepím značku originálu a šaty se stanou nelegálním padělkem. Nebo druhý případ - že nebude zaplaceno clo. Ale je něco nelegálního na tom, když clo zaplatím a šaty se nebudou za originál vydávat - tj. nebudou na nich ochranné prvky, značky a budou pouze kopií či napodobeninou nějakého střihu či značky? Je rozdíl, pokud si takové šaty nechám ušít od krejčové z Dolní Lhotky a u firmy v Číně včetně cla? Proč si myslíte, že se tento "nešvar", jak to označují asociace svatebních salonů, rozmáhá? Já si myslím, že je to z toho důvodu, že jim stačí nižší kvalita použitých materiálů i šití a upřednostňují nižší cenu. Znám, ale také případy, že šaty z Číny byly dodány v perfektní kvalitě srovnatelné s kvalitou v salonech střední třídy, za nesrovnatelně nižší cenu. Prosím nehleďme v diskuzi na morální rozměr či vkus jednotlivých nevěst a soustřeďme se spíše na otázku z objektivního hlediska. A ještě na závěr bych se chtěla zeptat - zda-li máte nějaké možnosti jak zjistit, jestli byla "obrana" zavedením poplatků, proti tomuto nešvaru účinná a nebo jestli máte subjektivní dojem, že účinná byla.
Odpovědět
@andynova75 Opravdu nechápu Vaši rovnici, ale pokud chcete, ano, pokud bude méně nepoctivých nevěst, minimálně ubydou zbytečné náklady na provoz , praní, čištění, žehlení, čistící prostředky, práce s tím spojená, tím pádem menší provozní náklady ( zbytečné) a tím pádem větší zisk. Takto ano. Ale hlavně více času na nevěsty, které mají zájem o naše služby . A jak jsem již psal, generování zisku je základem podnikání. Na tom není nic špatného, nikdo nepodniká pro to, aby nevydělával. Děkuji ZS
Odpovědět
@azss Já jsem taky šla do salonu vyzkoušet, co mi sluší. Byla jsem tedy rozhodnutá, že pokud mě nějaké okouzlí, půjčím si je, ale byla ve hře varianta šití, o které jsem uvažovala původně. Stejně tak jsem byla připravená zaplatit případně poplatek za zkoušení. Nakonec jsem šaty v salonu koupila. Ale nepovažuji se za nepoctivou zákaznici jen proto, že jsem si nebyla jistá, jestli ty vybrané na šití jsou ty pravé. Už jen to,že o zákaznicích takto smýšlíte, mi nepřijde v pořádku. Jinak s vámi souhlasím, píšete velmi rozumně (na rozdíl od některých) a hájíte své zájmy. Poplatky jsou čistě rozhodnutí salonu a pak je na nevěstách, zda je odradí od návštěvy nebo ne. Ovšem vy jste tu jeden z mála, kdo tu dokáže jasně vysvětlit, za co jsou, přístup a vyjadřování některých salonů zde je víc než žalostný a mě by jen odradil ;-)
Odpovědět
@azss Asi by jste to ale neměli odůvodňovat bojem proti nelegálním kopiím. Takhle tedy nevyděláváte jen na nevěstách, co si půjčí, ale i na těch nerozhodných, nebo kterým nic nepadne. Je to toliko morální, jako jít do salonu, vyfotit si šaty a nechat si je ušít jinde..
Odpovědět
@azss Rovnici jste pochopil správně! Jen už po několikáté říkám, že na generování zisku nevidím nic špatného, již jsme se na tom shodli a vy to pořád opakujete, bezdůvodně dokola.
Odpovědět
@azss Právě to vybudování vztahu jsem měla na mysli. Pokud se za Vámi vrátí nevěsty s tím, že si jinde koupily něco špatného a potřebují pomoc, tak to děláte dobře. Ale pročtěte si diskuzi, jak se chovají k nevěstám v jiných salonech, obsluha je otrávená, nepříjemná, nevěsty se nemůžou vyfotit...tam si žádnými poplatky nepomůžou. Chtěla jsem tím říct, že pokud si vybudujete se zákaznicí takový vztah, tak většina z nich si raději připlatí za šaty od Vás, než by si je objednávala z Číny. Až na výjimky, co si opravdu nemohou dovolit dražší šaty, ale pokud šijete i šaty na míru, tak i pro ně se dá vždycky něco vymyslet. Proto jsou ty poplatky nejsou třeba, jsou mnohem lepší způsoby, jak si získat zákaznice.
Odpovědět
@katzchen To je dobrý postřeh. Pročetla jsem pár diskuzí, z kterých se mi trochu jeví, že salony mají pocit, že před vlnou levných šatů z Číny, měly více zákaznic. Že jim byly Činou "ukradeny" a doufají, že bojem proti kopiím, se zřejmě vrátí čas a s ním i zákaznice. Zkrátka nereflektují novou dobu. Tím, že se budete snažit utnout dovoz z Číny nic nevyřešíte. Musíte vymyslet něco jiného čím nalákat zákaznice - myslím si, že hodně prostoru na zlepšení je právě ten přístup a vztah k zákazníkům, který popsala katzchen a azss. Spousta salonů má zde velké rezervy a konkurence se snad postará o vylepšení nedostatků. Hodně štěstí salonům :).
Odpovědět
@andynova75 Dobrý večer, měl bych na Vás dotaz, proč nevěsta, která měla svatbu v roce 2007, otevírá takto kontroverzní téma ? Dotýká se Vás to snad nějak více ? Předem děkuji za Vaši odpověď. ZS
Odpovědět
@azss Dobrý večer, nevím, jak vám odpoví andynova75, ale za sebe říkám, že mě to nezajímá jen jako zákaznici. Ono tím tématem se otevřela diskuze o celém podnikání salónů. A na mě to zanechává dojem, že svatební salony si hrají na něco extra. Že je to nějaký jiný druh podnikání, o kterém jsem dříve neměla tušení. Sama podnikám a nestačím se divit! Zvláštní praktiky- nejen poplatky v podstatě za nic, ale ohánění se prázdnými a nesmyslnými hesly. Když po salonu chceme konkrétní argumenty, zní od nich, že se za a) musí něčím živit a jinak by se neuživili, b) musí odradit nepříjemné a otravné zákaznice (proboha kde to jsme,jakýže zákazník je to nepříjemný???) Asi by si majitelé salonu zasloužili nějaký kurz marketingu, kde by je naučili, že jakýkoliv člověk se kterým jen jednají na dálku je potenciální zákazník a na jeho referencích se nachytávají nebo odchytávají další potenciální zákazníci a je to tedy řetězová reakce. Jste neslušní na jednoho, obrátí se vám to od mnohých dalších. Další věc, co mě jako zákazníka salonu uráží je, že někteří profi uživatelé se tu vůči zákaznicím nemístně vymezují a hrají si na něco nadřazeného. S takovýmto stylem podnikání ale bohužel nemůžou přežít, to je jasné. Jak už tu někdo podotkl - musíte si umět nalákat zákazníky na konkurenční výhodu. Konkurenční nevýhodou - poplatkami - to je opravdu nezískáte. A nesmyslným tlacháním o nelegálních kopiích z Číny je akorát rozesmějete.
Odpovědět
@andy_s_ Dobrý večer andy_s, přestože ta otázka opravdu nepatřila Vám (nebo ano ?), děkuji Vám za Vaši vyčerpávající odpověď. Já jsem se pouze ptal, proč někdo, jako např. nevěsta 8 roků provdaná, otevírá takovéto kontroverzní téma, zdá se mi to podezřele divné. Nic víc, nic míň. Jinak já osobně mám z Vašich vyjádření pocit, že by bylo vůbec nejlepší, kdyby se všechny ty zatracené svatební salony zavřely, pravděpodobně máte nějakou špatnou osobní zkušenost. Rád bych všem s podobným názorem jako máte Vy připomenul, že tyto salony, které by jste nejraději zavřela , tak právě tyto salony umožnily tisícovkám spokojených nevěst vdávat se v krásných značkových svatebních šatech světových výrobců a to za zlomek kupní ceny, jelikož si naše nevěsty nemohly a mnohdy do dnes nemohou dovolit takové šaty koupit, jak je to zvykem v jiných zemích. O to horší je v dnešní době dívat se na fotografie opravdu nepovedených svatebních šatů ( dají-li se takto nazvat) , které zde některé nevěsty vystavují, mnohdy i s poznámkou, kde si originální šaty vyzkoušely a pořídily mnohdy tajně přes zákaz i fotografie, které pak posílají jako podklady k ušítí. Samozřejmě, že salony vnímají, že se celý trh mění a snaží se přizpůsobit, snaží se nabízet stále více služeb . Bohužel podle některých z Vás by měly všechny salony vyřadit ty krásné originální šaty a začít si pořizovat kopie, sice nekvalitní, za to laciné. Bohudík se trend nákupů svatebních šatů přes internet obrací a to i díky špatným zkušenostem mnoha nevěst , které píší zde na diskuzích. Přeji Vám krásný večer a všem salonům pevné nervy a mnoho spokojených nevěst. Z. Stoklasa
Odpovědět
@azss Děkuji Vám za Vaši reakci. Nikdy jsem nenapsala, že by se měla nějaké salony zavřít. Psala jsem, že jsem byla v 5ti salonech a jen v jednom nespokojená, jelikož paní asistentka byla neskutečně protivná. Byla to zkušenost s danou osobou a hned v dalším příspěvku jsem psala, že třeba neměla svůj den. Na salony obecně jsem ani jednou nenadávala. Takže Vaše reakce trochu mimo mísu. Jsem ráda, že tu jsou, že je kvalitní výběr. Reaguji jen na příspěvky profi diskutujících v diskuzi a ty mě jako zákazníka velmi pobuřují a zdají se mi neadekvátní. Co se týká Vašich příspěvků již jsem v druhé diskuzi na téma poplatky psala, že Vy odpovídáte věcně a s grácií. Nevím tedy, nač ten tón :-) Mějte se pěkně.
Odpovědět
@azss Vážený, v první chvíli jsem měla chuť napsat vám, co je vám do toho, ale napočítala jsem do deseti...Můžu se zeptat v čem konkrétně vám přijde tato diskuze kontroverzní!? Mě absolutně v ničem a je dle mého, s jednou další souběžně probíhající diskuzí, extrémně přínosná, protože se v nich provozovatelé a majitelé dobře vybarvují. Vychází na najevo, kdo má svou práci rád a kdo ne, kdo ve své práci vidí vyšší cíl a kdo to dělá pouze pro prachy, kdo umí slušně komunikovat a kdo je arogantní pablb - to jsou důležité věci, podle kterých si nevěsty budou moci lépe vybrat svatební salon a přispěje to k jejich spokojenosti a selekci špatných salonů a časem snad k jejich krachu a k rozkvětu těch slušných a lepších. Tak to má být, tak je to správně. A ještě jeden dotaz na vás, v čem vám jako připadám podezřelá - to absolutně nechápu. Zřejmě vám došly argumenty, tak používáte argumentační faul - ponížit diskutujícího, vyvolat dojem, že je podezřelý, divný, možná kverulant. Ale já vám povím proč se o tuto problematiku zajímám i když bych vůbec nemusela - vdává se mi totiž moje milovaná ségra a já jsem její svědkyně. Tak proto :-p .
Odpovědět
@andynova75 Krasne napsane
Odpovědět
Článek se načítá
@karlajasmine Děkuji ti :).
Odpovědět
Včera jsem PAVLO37 byla s kamarádkou zkoušet šaty u Damborské a v Palomě v Brně,a kamarádka neplatila za zkoušení nic,stejně jako ja na jaře.Když chceš podávat informace,tak si nejdřív zjisti zda jsou pravdivé.
Odpovědět
@emas Byla to výzva k vyjádření profesionálů. To, které salony poplatky vybírají je jasné z vyjádření čtenářek. Zajímavé je, že v diskuzích přidáváš spoustu příspěvků o Palomě. Víš kolik a jaké šaty mají a to už od roku 2014. Často jim taky děláš reklamu. Vzhledem k tvé informovanosti a k mnohým doporučením předpokládám, že jsi majitel/zaměstnanec. Tím nemyslím nic špatného. Ale asi by bylo lepší to přiznat. ;)
Odpovědět
Mě trochu vadí, že dvě dámy pořád dokola jako kafemlejnek melou o poplatcíh v salonech, pořád žádají vysvětlení proč - já zase nevidím důvod vysvětlovat... Je to soukromé podnikání, pokud uvedu skutečnost předem na netu, případně při tel. kontaktu, není problém. To, jak se zaměstnani chovají k zákazníkovi se potom odrazí na zisku a úspěšnosti salonu. Pořád dokola na třeh stranách diskuse psát, že poplatky nemají smysl a proč teda jsou, že to není kvůli dovozu levnýh šatů... Ano, jistý zástupce salonu nevystupoval zrovna příjemně, ale při přečtení příspěvků některých dam není příliš slušnosti a nadhledu cítit také...
Odpovědět
Profilova fotka
@svatbasnu Shrnula jste to naprosto přesně a výstižně. Přesně taková je situace. Jen bohužel ne každý je ochoten či schopen toto pochopit. Přeji pevné nervy !
Odpovědět
@blankakaksova Víte, nejde o to, co je kdo ochoten, či schopen pochopit. Většinu nevest, budoucích, nebo minulých štve, nebo zarazí přístup majitelů svatebních salonů. Především a priorní zařazení do škatulek falešná nevěsta, zaplať poplatky i když se třeba jen stane, že si dotyčná prostě nevybere. Dalším problémem je chování majitelů, asistentek, prodavaček. Člověk si říká, proč by měl platit někde, kde je hned za nepoctivého živla. A nezlobte se vyjádřování majitelů zde na fóru je někdy až skandální, viz kauza Beruška. A je oprvdu smutné, jak si zdejší majitelé přejí navzájem pevné nervy. Opravdu vyjadřování pohrdání k lidem, kteří sice nesdílí na problekatiku stejný názor, ale jsou stále možnými zákazníky, nebo přáteli možných zákazníků. Navíc je velmi vtipné, jak si zde stěžují na své zákazníky, kteří se chovají nestandartně. Vážení nejste zde jedinými podnikateli a tito lidé patří k rizikům podnikání. S těmi jste museli počítat bez ohánění se poplatky za to, když si někdo zkusí a nekoupí. To se děje.
Odpovědět
@pavla37 Naprostý souhlas. Když jdu do butiku tak si z 95% také nevyberu. A je to obchod s originálními šaty od návrhářů. Pokud mi tam nic nesedne, jdu dál. Pokud je tam příjemná obsluha, ráda se tam vracím. Pokud je ta obsluha velmi příjemná a znalá obchodu, něco mi přeci jen podstrčí. I kdyby to měla být pozvánka na další nákup. Tu přidanou hodnotu zde dělá asistentka. Pokud má někdo nepříjemné majitele, nepříjemné vedoucí, bude mít nepříjemné asistentky a tyto nemůžou dělat dobře svou práci. Já jsem ráda, že se na těchto diskuzích prokázalo, že jde vždy jen o ten vztah - prodávající/kupující. Proto by se ti prodávající měli vždy k potenciálním kupujícím chovat s úctou ( znát předem záměr zákazníka se opravdu nedá odhadnout). Obrana proti nešvarům kupujícím - Vždyť je to jednoduché. Sama jsem to zažila - hned při vstupu do salonu - ,,Dobrý den. Můžu se zeptat, už víte termín svatby? Bude to svatba venku nebo uvnitř? Už jste někde byla nebo jste tu jako v prvním salonu? Víte co Vám sluší? Víte co byste chtěla? Máte nějakou představu? Alespoň hrubou? Velikost máte tuhle a tuhle že? Jak je veliký přítel?...." Pokud zákaznice nebude umět odpovědět ani na jednu z těch otázek a bude na ní vidět že přišla jen ze zvědavosti,tak jí může asistentka v klidu a pěkně sdělit - ,,Víte, my jsme svatební salon, ráda Vám předvedu, co by Vám mohlo sedět, jaký střih se k Vám hodí, ale zkoušet nebudeme. Na zkoušku přijďte, až budete opravdu vybírat. Nezlobte se, ale máme hodně nevěst, které se opravdu vdávají a těm se musíme věnovat. " - Co je na tomto složitého?
Odpovědět
@andy_s_ Zní to moc pěkně :) Ale to by se tu zase strhla mela, že salon byl naprosto neochotný, personál drzý a zakázal slečně něco zkoušet...aneb tam nechoďte, tam vám nic nevyzkouší. To je prostě pořád dokola. Základ je, chovat se k sobě slušně navzájem. Z obchodu s protivnou obsluhou bych velmi rychle vypochodovala a už se tem nevracela, ale přístup - já jsem zákazník, ze mě teď všichni mají padnout na zadek a můžu se chovat neurvale, protože vy jste za to placení - taky nic moc.
Odpovědět
@pipa To ne. Já jsem reagovala na příspěvek v diskuzi, kde slečna byla nespokojená s jedním salonem, já jsem si omylem spletla jméno a svou špatnou zkušenost jsem sdělila také. To co potom následovalo jsou už jen ty reakce. A bohužel se zde vybarvil ten snobismus některých salonů. A pak následovali další otázky. A to jak se zde někteří vyjadřují, to je jen jejich volba.
Odpovědět
@elvira Ano, ono spoustě lidem vadí ti, kteří chtějí být informovaní, když neví tak se ptají, diskutují, žádají vysvětlení - jen tak se může člověk zodpovědně rozhodnout a dát svým výběrem najevo nějaký názor. Těm kterým to vadí, to jsou často lidé, kteří neumí řešit konflikty, raději to v sobě dusí, ale předstírají, že jim je to jedno a je pod úroveň se zabývat takovou prkotinou - nikdo nikoho nenutí vyjadřovat se s pistolí u hlavy ani profesionály ani obyčejné diskutérky. Je to jen otázka volby. Hezký den.
Odpovědět
Já si třeba myslím, že si tady většina svatebních salonů udělala pozitivní reklamu. Pár z nich negativní. Ale původně to bylo jen o tom, aby s námi komunikovali o věcech, kterým nerozumíme. To, že se ztrapnili, za to přece nikdo z nás nenese zodpovědnost.
Odpovědět
@pipa Děkuju za tvůj příspěvek, krásně a stručně jsi popsala, co si myslím taky.
Odpovědět
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?